بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

تشخيص ادكلن اصل با باركد و بچ كد (سريع و ساده )

تشخیص ادکلن اصل با بار کد و بچ کد

خرید عطر تقلبی نه تنها می تواند باعث فریب و ناراحتی خريدار گردد ، بلکه می تواند برای سلامتی او نیز مضر باشد. با این حال ، چندین نشانه وجود دارد که به شما کمک می نمايد حتی با کیفیت ترین عطر تقلبی را تشخیص دهید.

فروشگاه عطر الیسا بزرگترین مرجع تخصصی خرید ادکلن اصل در ایران می باشد که می توانید با دریافت ضمانت،ادکلن اورجینال خود را از آن به صورت اینترنتی خریداری نمایید و در اين مقاله سعي دارد با بررسي نكات مهمي درباره ادكلن اصل  به شما در انتخاب عطری اصیل یاری رساند .

اولین و مهم ترين کاری که باید بعد از خرید عطر جدیدو براي اطلاع از اصل بودن آن انجام دهید بررسي بارکد وهمچنين شماره سریال (بچ كد) عطر است .

مطالب پر بازدید مرتبط :مشخصات و تشخیص ادکلن کرید اونتوس اصل

عطر اصل  دارای شماره سریال در انتهای جعبه و همچنین روی بطری عطر مي باشد و بايد حتما دقت نماييد بچ كد ثبت شده روي شيشه و روي جعبه با هم مطابقت داشته و كاملا مشابه باشند . همچنين ادكلن اصل مانند هر كالاي اصيلي داراي بار كد برروي جعبه عطر است .عطرهاي تقلبی يا شماره سریال و بارکد ندارند و يا شماره سريال و بارکد فيك دارند .پس مهترين كار جهت تشخيص اصالت كالا،چك كردن بچ كد و بار كد ادكلن مي باشد .باید اطمینان حاصل کنید که بارکد و شماره سریال برروی جعبه و شیشه چسبیده نیستند بلکه بسیار با کیفیت روی بطری و جعبه عطر چاپ یا حک شده اند.

بچ کد چیست؟

بچ كد به تولیدکنندگان اجازه می دهد دسته ای را که محصول در آن تولید شده است ، شناسایی کنند. اگر محصول به صورت دسته ای ساخته نشده باشد ، کد باید تاریخ و مکان تولید را مشخص کند.بچ کد يك كد شناسايي براي عطر و ادکلن و بقيه محصولات آرایشی و بهداشتی مي باشد كه از آن اطلاعات محصول مانند شركت سازنده ،تاريخ توليد مشخص مي شود .

شاید دوست داشته باشید:مشخصات و تشخیص ادکلن ورساچه برایت کریستال (ورساچه صورتی) اصل

بچ کد معمولاً در انتهای ظرف یا جایی نزدیک آن چاپ می شود. همچنین می توانید آن را روی بسته بندی محصول نیز بیابید. اين کد معمولا ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی و یا تنها از اعداد تشکیل شده است، که این ترکیب باعث منحصر به فرد شدن هر بچ کد می شود و معمولا این کد با پرینترهای سوزنی بر روی محصولات چاپ و یا حك می شوند.

تشخيص ادكلن اصل با استفاده از بچ کد (سریال نامبر)

بچ کد در عطر و ادکلن ، هم برروی جعبه ادکلن و هم بر روی شیشه عطر چاپ و يا حک مي شوند. بايد حتما توجه کنید که بچ کد چاپ شده بر روی جعبه دقیقا با بچ کد چاپ شده روی شیشه عطر یکسان باشد.

بچ کدها معمولا در آخر کار و در کارخانه سازنده محصول بر روی محصول چاپ می شوند بنابراین باید توجه کنید که فونت و رنگ آنها با سایر نوشته های روی جعبه و شیشه عطر و ادکلن متفاوت می باشد.در اين جا اليسا پرفيوم جهت ياري رساندن شما در تشخيص ادكلن اصل با استفاده از باركد ، از عطر ويوالاجويسي گلد كوتور برای نمونه استفاده مي كند .همان طور که در تصاویر زیر مشاهده مي كنيد بچ كد برروي جعبه و روي شيشه ادکلن ویوا لا جویسی گلد کوتور كاملا مشابه و يكسان هستند .

چگونه از بچ کد برای بررسی اصل بودن ادکلن استفاده کنیم؟

بعد از پیدا کردن بچ كد و توجه به نکاتی که گفته شد باید این بچ کد را چك كرده و از صحت و اصل بودن آن اطلاع حاصل كنيم  .

مطلب پیشنهادی مرتبط :مشخصات و تشخیص ادکلن دیور ساواج اصل

برای بررسي  بچ کد بايد به يكي از سایت های checkfresh.com و checkcosmetic.net مراجعه نموده و برند محصول خود را در محل مشخص شده  مشابه تصوير زير وارد كنيد. در صورت صحيح بودن بچ كد اطلاعات و سال ساخت عطر مشخص مي گردد و به اين طريق از اصالت کالا اطلاع پيدا خواهيد كرد. در تصوير زير سايت checkfresh.com مشاهده مي گردد .

و مي توانيد سايت checkcosmetic.net  را نيز در تصوير زير مشاهده نماييد.

چک کردن بچ کد در سایت

همان طور كه در عكس فوق مشخص است در قسمت select brand  ، برند عطركه در اينجا ويوالاجويسي هست را انتخاب و بچ كد عطر را در قسمت Enter code وارد مي كنيم و كليد Calculate را مي فشاريم اگر بچ كد صحيح باشد اطلاعات عطر نمايان مي شود ولي اگر بچ كد صحيح نباشد يا عطري كه در اختيار داريد فيك باشد پيام “Error: specified code is not supported, or is not correct “به معني خطا :”كد پشتيباني نمي شود يا صحيح نمي باشد” برايتان ظاهر مي شود .همان طور كه در تصوير زير مشاهده مي كنيد سال ساخت عطر ويوا لا جويسي برايمان سال 2020 نمايش داده شد و اينگونه به اصل بودن آن پي برديم .

باركد چيست ؟

به زبان ساده می توان گفت باركد مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که معمولاً بر روی زمینه ای سفید چاپ می شود و به وسیله آن از کالای خریداری شده شناسایی مي شود و قیمت آن مشخص می شود .به بياني ديگربارکد انتقال داده ها از طریق امواج نوری مي باشد.

شاید دوست داشته باشید: مشخصات و تشخیص عطر کارولینا هررا گود گرل اصل

آنها مجموعه ای از خطوط میله ای موازی با عرضهای گوناگون (پهن و نازک)هستندکه اندازه هر خط معنا و مفهوم خاصی برای دستگاه بارکدخوان دارد. بارکدها توسط یک پویشگر نوری که دستگاه بارکدخوان نامیده می‌شود بازخوانی می‌شوند و اگر در تصاویر مخفی شده باشند توسط نرم‌افزار ویژه ای از آن بیرون کشیده می‌شوند. بارکدها به صورت گسترده‌ای در پیاده‌سازی سیستم‌های جمع‌آوری خودکار اطلاعات شناسه‌ها که سرعت و دقت ورود اطلاعات را بالا می‌برند کاربرد دارند.

کد جهانی محصول (UPC) یک بارکد نماد است که به‌طور گسترده‌ای در ایالات متحده و کانادا و انگلستان و استرالیا و نیوزیلند و در کشورهای دیگر برای ردیابی اقلام تجاری در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود.

رمزنگاری
کد جهانی محصول به صورت خط و فضای خالی نمایش داده می‌شود که رمزنگاری ۱۲ رقمی برای آن تعریف شده‌است. هر عدد با دو خط و دو فضای خالی تعریف می‌شود. خط‌ها و فضاهای خالی با عرض متغیر تعریف می‌شوند مثلاً با ۱، ۲، ۳، یا ۴ نوع عرض. جمع کلی عرض یک عدد معمولاً ۷ مدل است.

تشخيص ادكلن اصل با استفاده از بار كد آن

در زير جعبه عطر  و ادكلن اصل مانند هر محصول با اصالت ديگري بار كد وجود دارد با استفاده از سايت هايي مانند سايت www.upcitemdb.com با وارد كردن اعداد زيرين باركد به اطلاعات و اصيل بودن محصول پي مي بريم .در تصوير زير بار كد عطر ويوالاجويسي كه در اختيار داريم وارد كرده و همان طور كه مشاهده مي كنيد تمام اطلاعات عطر ظاهر مي شود .

بارکد ادکلن

عدد زير بار كد كه در تصوير فوق مشاهده مي كنيد (يعني عدد 719346186551 )را در سايت مربوطه و در محل مورد نظر وارد کرده و كليد search را فشار دهيد .

سپس مشخصات كامل ادكلن ويوالاجويسي يا هر ادكلني كه شما در اختيار داريد مانند تصویر زیر برايتان نمايان مي شود .

اگر بار كد اشتباه باشد خطا اعلام مي شود و پيام زير نمايان مي شود .

“UPC number was incorrect or invalid, either the length or the the check digit may have been incorrect, please enter a valid “upc number

“شماره upc نادرست یا نامعتبر بود، ممکن است طول یا رقم كنترلي نادرست باشد، لطفاً یک شماره upc معتبر وارد کنید”

مطلب پیشنهادی مرتبط:مشخصات و تشخیص ادکلن جوپ قرمز اصل

بايد توجه فرماييد ممکن است افراد سود جو از بی اطلاعی مشتریان سوء استفاده کرده شیشه های خالی عطر و ادکلن اصل را که داری بچ کد هستند خریداری نموده و آنها را با مواد تقلبی پُر نمايند  و اين ادکلنهای پر شده یا شارژ شده  را به عنوان تستر و یا عطر و ادکلن اورجینال بدون جعبه و با قیمتهای گزاف به مشتریان بفروشند. هر ادکلنی بدون جعبه اصلی و فاقد بچ کد و بارکد ،تقلبی است حتي تمام تسترهای عطر و ادکلن هم داری جعبه هستند و بچ کد بر روی جعبه آنها نیز حک شده و تنها تفاوتشان با محصول اصلی رنگ جعبه عطر تستر می باشد که معمولا به رنک سفید يا كرم  است . پس اين عطرهای استوک یا همان پرشده تماما تقلبی هستند و با اسانسهای شیمیایی غیر مجاز و بسیار مضر پر می شوندکه در این صورت تعیین اصالت کالا به شدت سخت می گردد.

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .امیدواریم این مقاله شما را در انتخاب  عطری اصل یاری کرده باشد .به زودی با مقاله های جدیدی از دنیای عطر و ادکلن در کنار شما خواهیم بود .هدف فروشگاه عطر الیسا جلب رضایت مشتریان و یاری رساندن آنان در انتخاب عطری مناسب و اصل می باشد. افتخار ما رضایت چندین و چند ساله شما عزیزان است.

7 دیدگاه در “تشخيص ادكلن اصل با باركد و بچ كد (سريع و ساده )

  1. Samirani گفت:

    سلام به نظر شما اگه پچ کد ادکلن جعبه وشیشه یکسان باش وتوی سایت چک کنیم نشون میده اورجینال آیا امکان تقلبی بودن هست چون تقلبی اماراتی میگن اومده با این مشخصات

    1. محیا اسلامی گفت:

      سلام هرچی بچ جدیدتر باشه امکانش کمتره

  2. تخخخخ گفت:

    خیلی هم عالی، راه تلقب خوبی بود، من هم در دانشگاه با تقلب مدرک گرفتم…!
    ولی انصافا خوب نیس سعی کنید درسها رو خوب بفهمید

    1. محیا اسلامی گفت:

      منظورتون شفاف بگید

    2. عادل احمدی روزبهانی گفت:

      حرف مفت میزنی

  3. بهزاد صالحی گفت:

    سلام.بسیار سودمند و جالب بود. آیا شرکتهایی که ادکلن فیک و غیر اورجینال تولید کننده است میتوانند از بارکدی که در پشت جعبه اصلی با همان برند استفاده کنند همان طور که جعبه وشیشه شبیه به اصل آن تولید میکنند شماره بارکد همراه با عکس میله های موازی را چاپ کنند.از وقت وزمان که طی میکنید سپاسگزارم.

    1. محیا اسلامی گفت:

      سلام بله متاسفانه امکانش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *