بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

عطر زدن به کودک خطرناک است ؟

عطر زدن به کودکان

به محض اینکه پدر و مادر می شوید، زندگی شما از بسیاری جهات تغییر خواهد کرد، یکی از آنها سبک زندگی شماست و یکی از سوالاتی که برای شما مطرح می شود آن است که خرید عطر و در نتیجه عطر زدن به کودک خطرناک است ؟

باید بدانید یادگیری در این مورد می تواند به شما در ایجاد محیطی سالم برای فرزندتان کمک کند.نوزادان بسیار حساس و لطیف هستند، مخصوصاً نسبت به رایحه یا عطرهای جدید.به عنوان یک مادر جدید، ممکن است نگران این باشید که آیا باید عطر دیور مورد علاقه خود را استفاده کنید یا منتظر بمانید تا کودکتان کمی بزرگ شود.

واکنشی که بزرگسالان هنگام استشمام عطر نشان می‌دهند ممکن است با واکنشی که نوزادان دارند متفاوت باشد، زیرا آنها کمتر از ما رشد کرده و ضعیف‌تر هستند.

شلید دوست داشته باشید :عطر جذاب دیور ساواج

اکثر عطرها، ادکلن‌ها و اسپری‌های بدن که امروزه تولید می‌شوند حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند بر سلامت کودک شما تأثیر منفی بگذارند. به خاطر داشته باشید که بچه های کوچک بیشتر در معرض خطر هستند و به تمام محافظتی که می توانید برایشان ارائه دهید نیاز دارند. علاوه بر این، اندام‌های حسی آن‌ها هنوز در حال رشد هستند و حتی مصرف بیش از حد این مواد شیمیایی درون مواد معطر می‌تواند آنها را از بین ببرد.

حتی به عنوان یک بزرگسال، زمانی که فرد کناری شما عطر قوی استفاده می کند، با مشکلاتی مواجه می شوید.سپس از آن شخص فاصله می گیرید زیرا تنفس صحیح برای شما سخت می شود.تصور کنید یک نوزاد چه احساسی خواهد داشت اگر او را برای مدت طولانی در آغوش بگیرید در حالی که یک عطر قوی استفاده می کنید که او را آزار می دهد.آن نوزاد حتی توانایی حرکت از بوی تند شما و نفس عمیق کشیدن را ندارد.

شاید عطر مورد علاقه شما باشد :عطر ایو سن لورن لیبره زنانه

بنابراین، همیشه باید قبل از در آغوش گرفتن نوزاد مراقب باشیم که چه عطر یا محصول شیمیایی استفاده می کنیم.

چرا مادرانی که تازه بچه دار شده اند نباید از عطر های قوی استفاده کنند؟

در حالی که در اطراف نوزادان هستید باید از عطر زدن خودداری کنید. از آنجایی که حس بویایی اولین حسی است که نوزادان برای آشنا شدن با این دنیای جدید از آن استفاده می کنند، باید به او اجازه دهید عطر طبیعی انسان را دریافت کند. این به آنها کمک می کند تا مغز خود را به طور موثرتری توسعه دهند. علاوه بر این، وقتی کودک بوی طبیعی مادرش را یاد می گیرد، پیوند او با مادر عمیق تر و قوی تر می شود.

نوزادان بلافاصله پس از تولد قادر به تشخیص مادرش با حس بینایی او نیستند، با این حال، رایحه طبیعی شما چیزی است که او را به سمت شما می کشاند.

اگر آن رایحه طبیعی زیر یک عطر پنهان شده باشد، کودک شما به سختی شما را از بویی که از رحم دریافت کرده است به خاطر می آورد.

با این حال، موضوع به عطر، ادکلن و اسپری بدن محدود نمی شود. زیرا اکثر محصولات پاک کننده، شامپوها، لوسیون های کودک و سایر محصولات کودک حاوی برخی مواد شیمیایی معطرهستند. به همین دلیل است که ما به شما پیشنهاد می کنیم تا زمانی که کودک شما تا حدودی بزرگ شده، حواس خود را رشد داده و آماده پذیرش جهان باشد، گزینه ی بدون عطر را در خرید محصولات ،انتخاب کنید.

آیا نوزادان به بو حساس هستند وعطر زدن به کودک خطرناک است ؟

آیا نوزادان به بو حساس هستند؟

بله، نوزادان دارای حس بویایی حساس هستند زیرا حس بویایی آنها در چند هفته در رحم رشد می کند. دو سوراخ بینی کوچک آنها زمانی شروع به رشد می کنند که مادر تنها هفت هفته باردار است. نوزادان ممکن است مادران خود را در سنین پایین تشخیص ندهند، اما از حس بویایی خود برای شناسایی آنها استفاده می کنند.

از عطر های جذاب مردانه :ادکلن رساسی بلو فور من

زمانی که نوزاد در رحم مادر نفس می کشد و مایع آمنیوتیک را از مادر می بلعد، اولین قدم خود را برای استفاده از حس بویایی برمی دارد.اینگونه است که نوزاد از زمانی که حتی در این دنیا از او استقبال نمی شود، بوی طبیعی مادرش را می شناسد.

رابطه مادر و نوزادش از آنجا شروع می شود. به همین دلیل است که نوزاد بیشتر در آغوش مادرش احساس امنیت می‌کند، زیرا اطمینان می‌یابد که مانند دوران بارداری در امان است.اگر مادر بوی طبیعی خود را پنهان نکند، برای کودک راحت تر می شود و این دلیلی است که به مادران توصیه می شود تا حد امکان طبیعی بو بدهند.اگر کودک ارتباط قوی با بوی طبیعی مادر پیدا کند، حتی اگر در معرض رایحه های مختلف اطراف قرار گیرد، آن را تشخیص می دهد.

هنگامی که او بیشتر و بیشتر در معرض بوهای مختلف قرار می گیرد، می تواند بین افراد شناخته شده و ناشناس تمایز قائل شود.اگر از بوی ناشناخته ای احساس ترس یا تهدید کند، ممکن است شروع به گریه کند یا فرد را از او دور کند.

از عطر های مردانه -زنانه جذاب :ادکلن جاست کال می مکسی مردانه

همه این آموخته‌ها فقط از حس بویایی می‌آیند که از همان ابتدای سفر او ایجاد شده است.

آیا استفاده از عطر در دوران شیردهی بی خطر است؟

عطر زدن به کودک خطرناک است ؟و در دوران نوزادی؟

خیر، مادران نباید در دوران شیردهی از عطر استفاده کنند. نوزادان با احساس بوی طبیعی مادرشان با آنها ارتباط برقرار می کنند. بنابراین، مادران نباید با استفاده از عطر ،بوی طبیعی خود را پنهان کنند. این باعث می شود که نوزاد آنها به سمت شیر مادر کشیده شود.

نوزاد بوی طبیعی مادرش را از زمانی که مایع آمنیوتیک را از رحم او بوییده و بلعیده است می شناسد.زمانی که مادر می خواهد پس از تولد به او شیر بدهد، او می خواهد همان بو را حس کند.

در آن زمان، کودک شما ممکن است بوی شما را تشخیص ندهد، با این حال، او می تواند شما را با رایحه طبیعی شما شناسایی کند و این همان عطری است که دوست دارد در هنگام خوردن شیر مادر از شما استشمام کند.

اگر هنگام استفاده از عطر بوی متفاوتی می دهید، ممکن است کودک نتواند با شما ارتباط برقرار کند در حالی که شما سعی می کنید شیر بدهید.بنابراین، به شدت توصیه می شود که از هر نوع محصول معطری که حواس نوزاد شما را از رایحه طبیعی شما منحرف می کند، استفاده نکنید.

از ادکلن های خنک و تند زنانه :ادکلن رساسی چستیتی زنانه

مشکلات عنوان شده ی ناشی از محصولات معطر

● عملکرد هورمونی در بدن کودک شما را مختل می کند و ممکن است اثرات ماندگاری داشته باشد. / داربر، 2015.

● پوست شما را تحریک می کند و ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود که می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. / یوهانسن، 2003.

● علائم آسم را تحریک می کند که باعث سختی و ناتوانی در تنفس می شود.

● باعث میگرن و سردرد می شود حتی گاهی منجر به تب می گردد.

● چشم‌ها، گلو، بینی را تحریک کرده و حتی می تواند باعث ایجاد حالت تهوع شود.

● باعث ایجاد بیماری در نوزادان می شود که اغلب پزشکان نمی توانند آن را تشخیص دهند. / Steinemann، 2015.

● بر رفتار کوچولوی شما در سالهای آینده تأثیر می گذارد. / کیم و همکاران، 2009 – انگل و همکاران، 2010.

● در شیر مادر نفوذ می کند و آن را با مواد شیمیایی و سموم غیرطبیعی مخلوط می کند که می تواند به طرق بی پایان به کودک شما آسیب برساند. / پل ها، 2002.

هر پدر و مادری می‌خواهد بهترین‌های دنیا را به فرزندش ارائه دهد و ایجاد یک محیط امن در خانه یکی از بهترین چیزهایی است که می‌تواند به آنها هدیه دهد.

چرا عطرها برای نوزاد مضر هستند؟

مشکلات عنوان شده ی ناشی از عطر

بسیاری از محصولات شامل عطرهای مصنوعی هستند از جمله مواد شوینده، صابون حمام، شمع، شامپو، لوسیون بدن، عطر و روغن. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این مواد برای نوزادان شما بی خطر هستند یا خیر؟ در این مقاله به این می پردازیم که چرا عطرهای مصنوعی برای پوست کودک شما مناسب نیستند.

نگرانی در مورد محصولات معطر مصنوعی

محصولات آرایشی و مراقبت از پوست دارای مواد معطر شیمیایی ممکن است مشکلات زیادی را برای بدن در حال رشد کودک شما ایجاد کنند. اقلامی که روی برچسب آنها “رایحه” نوشته شده است ممکن است حاوی صدها ماده شیمیایی مانند فتالات، آلکیل فنل ها، اتانول، استون و مواد دیگر باشد.

وقتی عطری را استشمام می‌کنید، نه تنها فقط دارای رایحه ی گل و مشک است، بلکه مواد شیمیایی زیادی نیز دریافت می‌کنید که مستقیماً از طریق ریه‌ها وارد جریان خون شما می‌شوند.علاوه بر این، نوزادان سرعت بیشتری در جذب مواد شیمیایی از پوست خود به جریان خون خود دارند. اگر عطر توسط نوزادان آلوده شود، حتی ممکن است مسمومیت ایجاد شود.

بنابراین، من به شدت توصیه می کنم که از عطر در نزدیکی نوزادان استفاده نکنید، نه تنها به این دلیل که برای سلامتی آنها مضر است، بلکه اگر والدین و اطرافیان آنها تا حد امکان از رایحه های طبیعی مصرف کنند، به رشد مغز آنها کمک می کند زیرا حس بویایی توسط یکی از قسمت های آن فعال می شود. که حافظه را کنترل می کند.

مغز یاد می گیرد که چگونه بین رایحه و خاطرات گذشته ارتباط برقرار کند. بوهای مختلف ممکن است به تحریک حواس کودک کمک کند. اگر می خواهید آنها را تحریک کنید، از عطرها و رایحه های مناسب برای نوزاد استفاده کنید.

پوست نوزاد حساس و نرم است. این مواد شیمیایی با جذب شدن در پوست نوزاد به آن آسیب می رساند.

مشکلات بهداشتی زیر ممکن است در نتیجه این مواد شیمیایی خطرناک توسط محصولات معطر در نوزاد تازه متولد شده ایجاد شود:

آلرژی قفسه سینه

آلرژی های پوستی

سردرد

تحریک در چشم، بینی یا گلو

حالت تهوع

علائم رفتاری

اثرات نامطلوب عناصر معطر مصنوعی مختلف بر سلامتی نوزادان

طبق تحقیقات اخیر، کودکان زیر 10 سال در معرض خطر بالای مشکلات سلامتی زیر هستند.

افزایش احتمال واکنش های آلرژیک به ذرات معلق در هوا. کودکان غلظت قابل توجهی از محصولات معطر را نسبت به بزرگسالان به مدت یک دقیقه تنفس می کنند. علاوه بر این، صابون‌ها، پودرها و شامپوهای معطر نوزادان را در معرض فتالات قرار می‌دهند.

فتالات ها به سیستم عصبی در حال رشد کودک آسیب می رسانند و احتمال آلرژی و عفونت قفسه سینه را افزایش می دهند. این همچنین بر سیستم تولید مثل کودک تأثیر خواهد گذاشت.

کودکان نمی توانند مانند بزرگسالان این ماده شیمیایی را سم زدایی کنند.

حتی سال ها بعد از در دوران بارداری ، قرار گرفتن در معرض عطرها اثرات نامطلوبی بر سلامت کودک می تواند نشان دهد. علائم رفتاری متعددی از جمله عصبانیت، اضطراب و نوسانات خلقی ممکن است توسط چنین مواد شیمیایی ایجاد شود.

دکتر جسیکا مدن، پزشک متخصص اطفال، متخصص نوزادان، و مشاور بین‌المللی شیردهی دارای گواهینامه بین‌المللی، می‌گوید: «بثورات پوستی [یا] درماتیت تماسی نیز یک واکنش بسیار رایج به عطرها است. هنگامی که فهرست مواد تشکیل دهنده را تجزیه و تحلیل می کنید، یکی از مهم ترین مواد شیمیایی مضر که باید از آنها اجتناب کنید فتالات هاهستند . با این کلمه رایج که اغلب در محصولات معطر ظاهر می شود، شما را به این فکر می اندازد که آیا عطر و نوزادان ترکیبی بی خطر هستند یا خیر.

اگرچه فتالات ها را می توان در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی یافت، شواهد نشان می دهد که باید فاصله خود را از این ماده مشکل ساز حفظ کنیم. طبق یک مطالعه در سال 2021 در Reproductive Toxicology، فتالات ها، هنگامی که مادر در دوران بارداری در معرض قرار می گیرد، ممکن است باعث نقص مادرزادی در موش ها شود و تعداد فزاینده ای از شواهد نشان می دهد که همین مواد شیمیایی می توانند مشکلات رشد مشابهی را در انسان ایجاد کنند.

با نگاهی به تحقیقات، متوجه خواهید شد که فتالات ها بر سطح هورمون ها تأثیر می گذارند و قرار گرفتن نوزادان در معرض این ماده شیمیایی می تواند باعث هجوم نگرانی های سلامتی آنها شود. یک مطالعه در سال 2014 که در Reproductive Toxicology منتشر شد، نشان داد که وقتی پسران جوان در معرض فتالات ها قرار می گیرند، سطح تستوسترون کمتر می شود. مطالعه دیگری نشان داد که برای دختران، آنها می توانند باعث شروع زودرس بلوغ شوند. طبق مطالعات، قرار گرفتن در معرض فتالات همچنین با افسردگی پس از زایمان در والدین و چاقی، آسم و ADHD در کودکان مرتبط است.

آیا استفاده از عطر توسط اطرافیان در اطراف نوزاد بی خطر است؟

با این حال، یافته های این مطالعات بیشتر به تأثیرات قرار گرفتن مستقیم در معرض فتالات بر افراد باردار و کودکان اشاره دارد. در حالی که باید از محصولات مراقبت از پوست و مو حاوی فتالات در نوزادان اجتناب شود، این لزوما به این معنی نیست که شما اصلا نمی توانید عطر خود را استفاده کنید. دکتر Pierrette Poinsett، پزشک متخصص اطفال، به رومپر می گوید: “بعید است که کودک شما در معرض تعداد زیادی فتالات های ناشی از استفاده از عطر شما قرار گیرد.” قرار گرفتن در معرض خطر زمانی است که محصولات حاوی فتالات مستقیماً روی پوست کودک و یا درون رحم مادر استفاده می شد.

سایر کارشناسان موافقند که عطرهای موجود در عطر والدین به احتمال زیاد خطر جدی درازمدت برای کودکان ایجاد نمی کند. “وقتی به خطر یک محصول یا قرار گرفتن در معرض آن نگاه می کنیم، قبل از اینکه تصمیم بگیریم چقدر احتمال دارد که خطر قابل توجهی برای نوزادان ایجاد کند، باید در مورد دوز، نوع قرار گرفتن در معرض و معقول بودن علمی آسیب فکر کنیم.” Rebekah Diamond، M.D.، متخصص اطفال و استادیار متخصص اطفال در دانشگاه کلمبیا، توضیح می دهد. “عطری که توسط والدین استفاده می شود و بنابراین فقط مقادیر بسیار کمی از آن از طریق استنشاق یا از طریق پوست کودک منتقل می شود.” Diamond همچنین خاطرنشان می کند که استانداردهای بین المللی وجود دارد که عطرها باید برای آزمایش تأثیرات زیست محیطی و ایمنی مواد تشکیل دهنده آنها را رعایت کنند.

چگونه اثر عطرها را بر نوزادان کاهش دهیم؟

راه های مختلفی برای کاهش قرار گرفتن در معرض این محصولات معطر از نوزادان وجود دارد.

مطمئن شوید که فقط محصولات طبیعی را که فاقد عطر مصنوعی هستند با بررسی برچسب خریداری می کنید.

هرگز از خوشبو کننده هوا یا سایر محصولات معطر در نزدیکی نوزاد خود استفاده نکنید.

همیشه از موم و شمع های بدون عطر در اطراف کودک استفاده کنید.

اگر می خواهید از عطر و ادکلن استفاده کنید، سعی کنید آنها را دور از کودک خود بزنید.

با تعداد محدودی از محصولات مراقبت از پوست نوزاد، هرگز از عطرها یا محصولات معطر مصنوعی روی یا اطراف نوزاد خود استفاده نکنید. همیشه خوب است که فقط از محصولات طبیعی بدون فتالات استفاده نمایید.

نتیجه گیری:

اگر باردار هستید یا نوزاد تازه متولد شده ای دارید، به شدت توصیه می شود از محصولات معطر احتمالی دوری کنید.این محصولات ممکن است بوی خوشی داشته باشند، اما می توانند کودک شما را به خطر بیندازند زیرا در ترکیبات خود مواد شیمیایی سمی دارند.

این ممکن است باعث نقص در رشد فیزیکی کودک شود. هنگام خرید هر محصولی، بیشتر از مواد تشکیل دهنده آن آگاه باشید. همیشه قبل از خرید هر گونه محصول کودک برچسب را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *