بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

عطر زنانه با بوی گل مریم

عطر زنانه با رایحه گل مریم

گل مریم یکی از محبوب ترین نت های گلی سفید است که در عطر زنانه استفاده می شود. شیرین است و بویی که اغلب با نوعی بوی «آدامس بادکنکی» مقایسه می‌شود، وقتی درست استفاده شود، متمایز و دوست‌داشتنی است.

گل مریم گلی است که قرن هاست در عطرسازی استفاده می شود و رایحه ای محبوب برای خانم ها است، اما برای آقایان نیز قابل استفاده است. دارای رایحه ای لطیف و زیبا است که احساس شادی و نشاط را در شما ایجاد می کند.

در این مقاله قصد داریم ، بهترین عطرهای مبتنی بر رایحه ی گل مریم را برای خانم‌ها معرفی کنیم.

عطر زنانه با بوی گل مریم

گل مریم ممکن است امروزه یک نت بویایی پرکاربرد باشد، اما همیشه اینطور نبوده است. این گل در زمان سلطنت ملکه ویکتوریا به دلیل قدرت های غیر قابل مقاومت و حسی اش در انگلستان ممنوع شد  .گل مریم، گل فوق العاده فریبنده با رایحه ی کرمی، پودری و مشک دار خود که اغلب در سایر عطرهای این دسته نمی بینید، در سمت جذاب تر طیف گلی قرار می گیرد.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد آن این است که این گل در شب به جای روز شکوفا می شود .

در ادامه به معرفی چند عطر جذاب زنانه  با رایحه ی گل مریم می پردازیم:

1- ادکلن زنانه با بوی گل مریم تام فورد توبرز نویی Tom Ford Tubéreuse Nue

ادکلن زنانه با بوی گل مریم تام فورد توبرز نویی

عطر ادکلن تام فورد توبرز نویی با رایحه گلی کهربایی زنانه – مردانه است. در سال 2021 به بازار عرضه شد. نت های ابتدایی آن حاوی رایحه ی زنبق، یاس و فلفل سیچوان هستند. نت‌های میانی عبارتند از گل مریم، استایراکس، بنزوئین و کاکائو و نت های پایه متشکل از جیر، مشک، آگاروود (عود) و دانه تونکا می باشند.

این عطر مناسب برای استفاده روزانه است.

2- عطر زنانه با بوی گل مریم گوچی بلوم زنانه Gucci Bloom

عطر زنانه با بوی گل مریم گوچی بلوم زنانه

گوچی بلوم عطری گلی زنانه است که در سال 2017 عرضه شد. عطار و سازنده این عطر آلبرتو موریلاس است. نت بالایی آن از رایحه ی یاسمین و نت میانی از گل سرخ تشکیل شده است. نت پایه از پیچ امین الدوله تشکیل شده است.

گوچی بلوم اولین عطر توسط الساندرو میکله: «من عطری سبز می‌خواستم، رایحه‌ای شجاعانه که شما را به باغی پر از گل‌ها و گیاهان بسیار و دسته‌ گلی از فراوانی ببرد. باغی به زیبایی زنان که رنگارنگ، وحشی، متنوع است، جایی که همه چیز وجود دارد. گوچی بلوم بوی این باغ را می دهد تا به جایی سفر کند که آنجا نیست.» الساندرو میکله.

گوچی بلوم اصالت، سرزندگی و تنوع زنانی را که برای آنها طراحی کرده و کسانی که خود را در بینش او شناسایی می کنند، تجلیل می کند.

 عطار این عطر ، الساندرو میکله، ایده گوچی بلوم که  شادابی، زندگی و قدرت می باشد را در هر نت این عطر القا کرده است.

 این عطر توسط استاد عطرسازی آلبرتو موریلاس با کارگردانی الساندرو میکله به  گونه ای ساخته شده است،که رایحه اش مانند نام خود پخش شود. مدیر خلاق این عطر را باغی پر رونق و پر از انواع گل‌ها و عطر غنی آن توصیف کرد.

 این عطر با استفاده از مواد طبیعی با کیفیت و بسیار غلیظ ساخته می شود.

در  آن گل مریم طبیعی برداشت شده از هند با گل یاس طبیعی ترکیب شده است. عصاره جوانه یاس که از طریق یک روش انحصاری استخراج همزمان به دست می آید  تا رایحه سبز ورایحه ی گلبرگ تازه ای را بر روی پوست ایجاد کند. گوچی بلوم همچنین دارای نت هایی از گیاه دیگری است که برای اولین بار در عطرسازی استفاده شد،  Rangoon Creeper (پیچ امین الدوله )که در جنوب هند کشف شد، مفهوم و نام رایحه جدیدی را تجسم می کند، همانطور که رنگ آن از سفید تغییر می کند، به تدریج به صورتی تیره می شود و در نهایت وقتی شکوفا می شود به قرمز می رسد. گل هایی با عطر گلی زنانه کمی پودری است.

3- عطری با بوی گل مریم،عطر کارولینا هررا گود گرل CAROLINA HERRERA GOOD GIRL

عطری با بوی گل مریم،عطر کارولینا هررا گود گرل

عطر کارولینا هررا گود گرلاز خانه مد آمریکایی کارولینا هررا ، عطری است که طبیعت متضاد زنان را جشن می گیرد، طبیعتی رازآلود و زنانه. این طبیعت متضاد الهام گرفته از زنی با ظاهری آرام اما سرکش که به فتح شهر بزرگ نیویورک می رود .عطر عمیق و غنی دانه های بو داده قهوه و بادام شیرین در این عطر، نت های برجسته ای هستند که حس شما را وسوسه می کنند و سپس جای خود را به نت های گلدار گل یاسمن و گل مریم خامه ای می دهند. رایحه پایه با رایحه دانه های تونکا و کاکائوی پر احساس ، کمی تلخ و شیرین است.

رایحه شیرین ، نفس گیر و جذاب یاسمن ،به  عطرگود گرلدرخشندگی وزنانگی می بخشدکه در ترکیب با رایحه ی کاکائوی معطر و غنی ، تونکای هیجان انگیز ، در حالی که بادام و نت های قهوه پر از جنب و جوش به آنها افزوده می شود ، رایحه ای بسیار جذاب و قوی و مسحور کننده را به ارمغان می آورند.

عطر گود گرلاز دیدگاه منحصر به فرد کارولینا هررا از دوگانگی زن مدرن الهام گرفته است به بیانی دیگر جسورانه و سکسی ، زیبا و معمایی ، خوب و بد را به نمایش می گذارد. گود گرل برای همیشه و بیشتر از حد مجاز ، حس مرموز عطری مدرن و در عین حال پیچیده را می سازد.

عطار این عطر لوئیز ترنر است. رایحه نت اولیه شامل بادام ، قهوه ، ترنج و لیمو است. نت های میانی عبارتند از گل مریم ، یاسمن سامباک ، شکوفه پرتقال ،  رز بلغاری ؛ نت پایه شامل دانه تونکا ، کاکائو ، وانیل ، پرالین ، چوب صندل ، مشک ، کهربا ، چوب کشمیر ، پچولی ، دارچین و سرو است.

گود گرل نوید ترکیبی نوآورانه و اعتیادآور از گل مریم و دانه تونکای بو داده را می دهد ، که نشان دهنده دوگانگی شخصیت زن است. موجی از گل یاس سفید و گل مریم در مقابل نت های مرموز و عمیق دانه تونکا و کاکائو قرار می گیرند. این عطر با الهام از شخصیت اغوا کننده زنان مدرن طراحی شده است .

4- آمواج لاو تیوب رز Amouage Love Tuberose

 آمواج لاو تیوب رز با رایحه ی گل مریم

توبروز ،همان گل مریم دارای رایحه های گلی جذاب در دنیای عطر است. این عطرآمواج در سری لاو خود که عطر هایی با روایح گلی دارد  با رایحه ی گل مریم یک شاهکار خلق کرده است. این عطر دارای سه محور است. محوریت اصلی آن که رایحه ی گلی است با درخشش گل مریم در کنار یاسمن و گاردنیاست که یک فضای مسخ کننده ی گلی بسیار شفاف می سازد. فاز دوم بخش خامه ای عطر است که رایحه ی خامه و وانیل در آن قرار دارد که حس خامه ای نیمه اسپایسی و مقداری چرب و شیرین به عطر می دهد. در نهایت فاز آخر بخش چوبی عطر است. رایحه ی چوب صندل به عطر رایحه ای خامه ای می دهد و در کنارچوب سدروس بستر چوبین بسیار زیبایی برای عطر می سازد. در نهایت قرار گرفتن این سه فاز در کنار هم ترکیبی رویایی و بسیار نرم و لطیف و زیبا می سازد. این عطر دارای پخش خوب در ساعات اول اسپری و ماندگاری نسبتا خوبیست.

5-عطر زنانه با بوی گل مریم جورجیو آرمانی مای وی GIORGIO ARMANI MY WAY

عطر زنانه با بوی گل مریم جورجیو آرمانی مای وی

ادکلن مای وای جورجیو آرمانی مای وی با رایحه گلی زنانه در سال 2020 به بازار عرضه شد. مای وی توسط کارلوس بنائیم و برونو یووانوویچ ساخته شد. نت های ابتدایی آن با رایحه ی شکوفه پرتقال و ترنج هستند. نت های میانی حاوی رایحه ی گل مریم ، گل سرخ و یاس هندی هستند. نت های پایه عبارتند از وانیل ماداگاسکار، مشک سفید و سدر ویرجینیا. این ادکلن زنانه با رایحه ی خنک و گلی خود بیشتر مناسب پاییز و زمستان است .

6- عطرزنانه با رایحه ی گل مریم فردریک مال کارنال فلاور Frederic Malle Carnal Flower

 عطرزنانه با رایحه ی گل مریم  فردریک مال کارنال فلاور

فردریک مال کارنال فلاور عطری است گلی زنانه و مردانه که در سال 2005 عرضه شد.

فردریک مال کارنال فلاور گل کارنال یا گل ممنوعه عطری است با رایحه گل مریم. در برخی از فرهنگ ها، پس از غروب آفتاب زنان جوان مجاز نیستند که بوی مست کننده آن را احساس کنند. گل مریم نمادی از لذت ممنوع است که شخصیت پرشور و نفسانی خود را در پشت چهره تازه، سفید و گلدار خود پنهان می کند. رایحه مست کننده عطر فردریک مال کارنال فلاور عطرسازان بسیاری را اغوا می کند. فردریک مال در طول بازدید خود از کالیفرنیا، جایی که همه چیز بوی گاردنیا و گل مریم می دهد، از گل کارنال الهام گرفت.

Dominique Ropion بیش از دو سال روی توسعه فرمول آن کار کرد. این عطر نسبت به هر عطر دیگری حاوی دوز بیشتری از گل مریم است. این ترکیب با نت های سنگین و سبز برگ و شاخه های مرکبات باز می شود.

نت های بالایی شامل: ترنج، خربزه و اکالیپتوس است.

نت های میانی عبارتند از: یلانگ یلانگ، یاس، گل مریم وسالیسیلات ها (محصول طبیعی و سمی با منشا گیاهی، نوعی فرومون گیاهی که توسط گیاهان به عنوان هشدار استفاده می شود) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *