بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

میانگین زمان ماندگاری عطر ها چه قدر است ؟

میانگین زمان ماندگاری عطرها

اگر سوالات زیر همواره برای شما در هنگام خرید عطر مطرح می شود خواندن مقاله میانگین زمان ماندگاری عطر ها چه قدر است ؟ را به شما توصیه می کنیم .

آیا عطر منقضی می شود؟چه چیزی تعیین می کند که عطر چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟چگونه بفهمیم عطر بد شده است؟یک عطر در صورت باز نشدن چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟چگونه تاریخ انقضای عطر را تمدید کنیم؟آیا استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته بی خطر است؟با عطر تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟

شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که از داشتن مجموعه ای بزرگ از عطرها در اختیار خود دارید لذت می برند، یا شاید در مورد ادکلن ها و عطرها حساس باشید و بسیاری از آنهایی که به عنوان هدیه دریافت کرده اید در نهایت با دست نخوردن روی قفسه شما فقط گرد و غبار می گیرند.

آیا عطر منقضی می شود؟

عطر از نظر فنی منقضی نمی شود، اما بد می شود. میانگین تاریخ انقضای عطر سه تا پنج سال از زمان تولید است. با این حال، بسیاری از برندهای معروف، مانند دیور و پاکو رابان، تاریخ انقضای مشخصی ندارند. در نتیجه، برخی از ادکلن ها و عطرها ممکن است ظرف یک سال پس از خریدشان منقضی شوند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تا 10 سال عمر کنند.

عطر به همان مفهومی که غذا منقضی می شود منقضی نمی شود، اما استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته ممکن است منجر به عطر ناخوشایند، تحریک پوست یا در موارد شدید، واکنش آلرژیک شود. از زمان تولید، یک بطری معمولی عطر ماندگاری متوسطی بین سه تا پنج سال دارد. اگر بطری باز نشده و به درستی نگهداری شود، ممکن است این ماندگاری طولانی‌تر شود. زمان ماندگاری نیز می تواند با توجه به کیفیت محصول تغییر کند. به عنوان مثال، عطرهایی با غلظت بالاتر الکل یا آب ممکن است از طریق تبخیر سریعتر ناپدید شوند.

یکی از واضح ترین راه ها برای تشخیص تغییر در یک عطر، رایحه است. اگر عطر حاوی روغن های گیاهی باشد، ممکن است به مرور زمان فاسد شود. در مقابل، اسانس‌ها، یک عنصر محبوب در بسیاری از عطرهای تجاری و طبیعی، فاقد چربی هستند که به ماندگاری عطر کمک می‌کند. با بدتر شدن عطر، ممکن است بویی شبیه سرکه پیدا کند یا غلظت رایحه اصلی محو شود. رنگ عطر نیز ممکن است تغییر کند، اگرچه این به رنگ مایع اصلی، رنگ بطری حاوی و نحوه نگهداری بطری بستگی دارد.

چه چیزی تعیین می کند که عطر چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟

چه چیزی تعیین می کند که عطر چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟

عطرها با ترکیب شیمیایی متفاوتی عرضه می شوند که تعیین کننده مدت ماندگاری آنها است. بنابراین، اگرچه نمی‌توانیم دقیقاً به این سؤال پاسخ دهیم که “عطر برای چه مدت خوب عمل می کند؟” سوال، ما می توانیم با توجه به ساختار ترکیبی آنها بینشی به شما بدهیم.

عطرها از روغن ها، نت های پایه، نت های میانی و نت های بالایی ساخته می شوند و طبق ادعای کارشناسان، عطرهایی که با نت های پایه سنگین تر ساخته می شوند، ماندگاری بیشتری دارند. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید عطرهایی که رایحه‌های شرقی دارند، مانند کهربا و نعناع هندی، ماندگاری بیشتری نسبت به عطرهایی با رنگ پایه روشن‌تر و سبک تر داشته باشند. به عنوان مثال، عطرهای گلدار ماندگاری کوتاه تری دارند.

آیا می دانید: می توانید از روغن های ضروری برای ساخت عطر خود استفاده کنید. با این حال، ابتدا باید یاد بگیرید که از اقدامات احتیاطی آگاه باشید، زیرا انجمن بین المللی عطر (IFRA) به وضوح بیان می کند که روغن های ضروری می توانند هم حساس و هم تحریک پذیر باشند.

دانستن اینکه آیا عطر می تواند بد شود یا خیر، اولین قدم است. اما، شما همچنین باید بتوانید علائم اولیه از دست دادن جذابیت عطر را تشخیص دهید.

چگونه بفهمیم رایحه ی عطر بد شده است؟میانگین زمان ماندگاری عطر ها چه قدر است ؟

چگونه بفهمیم رایحه ی عطر بد شده است؟

در اینجا برخی از علائم وجود دارد که باید مراقب آنها باشید زمانی که مشکوک هستید که عطر شما منقضی شده است.

رنگ را بررسی کنید

به عطر یا ادکلن خود نگاهی بیندازید و سعی کنید تغییراتی در رنگ آن مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ آن تیره تر از زمانی است که آن را خریداری یا شروع به استفاده از آن کرده اید، می تواند به این معنی باشد که عطر شما بد شده است.

بوی آن را بررسی کنید

برای اکثر مردم، واضح ترین راه برای تشخیص بد بودن عطر بوییدن است. در مورد عطرها ،رایحه آن چیزی است که بیشتر شفاف است. بنابراین، اگر بو به طور قابل توجهی با بویی که با آن شروع کرده اید متفاوت است یا بوی سرکه می دهد، پس عطر شما خیلی بیش از حد مانده است و یا خراب گردیده است.

حجم عطر کمتری در بطری شما وجود دارد

معمولاً عطرهای با غلظت الکل بیشتر ماندگاری بیشتری دارند زیرا الکل از اکسید شدن مولکول های معطر جلوگیری می کند. با این حال، با گذشت زمان ممکن است الکل تبخیر شود، که تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند. بدون ثبات ارائه شده توسط الکل، رایحه ی عطر شما احتمالا بد خواهد شد.

نگاهی به بسته بندی عطر بیندازید

معمولاً اکثر عطرها با کد دسته ای یا شماره دوره پس از باز شدن (PAO) عرضه می شوند که در آن می توانید تاریخ انقضا را پیدا کنید. آن را می‌توانید در قسمت پایین عطر یا روی بسته‌بندی چاپ شده پیدا کنید. اگر می خواهید تاریخ انقضا دقیق عطر را بدانید، باید بتوانید بین این دو تمایز قائل شوید.

کد دسته ای: کد دسته ای شامل تاریخ تولید است و بخشی از سیاست های کنترل کیفیت شرکت است. این به آن‌ها کمک می‌کند تا مشخص کنند کدام محصولات معوق هستند و باید از بازار خارج شوند.

همه عطرهای مارک باید دارای کد دسته ای باشند. با این حال، تغییرات زیادی وجود دارد، و این کد می تواند از 3 تا 12 عدد باشد. می‌توانید تحقیق خود را انجام دهید یا نمونه‌هایی از کدهای دسته‌ای را در اینجا بیابید، بنابراین می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید.

دوره پس از باز شدن: چه زمانی عطر شما بر اساس شماره PAO منقضی می شود؟ PAO نشان دهنده تعداد ماه هایی است که می توانید از یک عطر قبل از انقضای آن استفاده کنید. بنابراین اگر می خواهید بدانید دقیقا چه زمانی عطر شما منقضی می شود، به دنبال نماد کوچکی باشید که نشان دهنده یک شیشه باز است و اعداد کنار آن را پیدا کنید. زمان استفاده معمولی حدود 30 ماه است. با این حال، بسته به کیفیت متفاوت است.

چه زمانی عطر شما بر اساس شماره PAO منقضی می شود

یک عطر در صورت باز نشدن چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد؟

هنگامی که یک بطری عطر را باز می کنید، سیاست استفاده از آن یا از دست دادن آن قدرت می گیرد. با این حال، این باعث می شود که شما تعجب کنید که اگر تصمیم بگیرید عطر را باز نکنید، چقدر می تواند ماندگاری داشته باشد. خوب، چیزی که باید در نظر داشته باشیم این است که شرایط نگهداری نقش اصلی را بازی می کند. اگر به‌درستی نگهداری شود، عطر می‌تواند بد شود حتی اگر باز نشده باشد.

عطرهای قدیمی مورد توجه کلکسیونرها هستند، اما با گذشت زمان، همه عطرها بوی خود را از دست می‌دهند و دیگر شبیه خودشان نیستند. بنابراین برای کسانی که می پرسند، “عطرها برای چه مدت مفید هستند؟” – این به ساختار شیمیایی آنها نیز بستگی دارد، اما می توان گفت که طول عمر یک بطری باز نشده ممکن است بین سه تا پنج سال باشد.

آیا می‌دانستید: یکی از دلایلی که برخی از عطرها گران‌تر از بقیه هستند این است که از موادی ساخته شده‌اند که به سختی می‌توان آن را پیدا کرد.

چگونه تاریخ انقضای عطر را تمدید کنیم؟

آیا عطر بد می شود؟ ناراحت کننده است که بگویم، بله. اما آیا کاری وجود دارد که بتوانید تاریخ انقضا آن را تا زمانی که ممکن است به تعویق بیندازید؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، ماندگاری عطرها دشمنان خود را دارد، به همین دلیل است که اطمینان از نگهداری صحیح عطرها می تواند تفاوت را ایجاد کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید تا مطمئن شوید عطرتان قبل از رسیدن به تاریخ انقضا بد نمی شود:

آن را دور از نور خورشید نگه دارید

محل نگهداری گرم یا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما و نور خورشید از جمله عواملی هستند که بر ماندگاری عطر تأثیر منفی می گذارند. گرما ساختار شیمیایی عطرها را به راحتی تجزیه می کند و باعث می شود عطرها و ادکلن ها زودتر عطر خود را از دست بدهند. همانند گرما، از قرار گرفتن مستقیم در معرض نور خورشید نیز باید اجتناب شود زیرا هم بر قوام مایع و هم بر رنگ عطر تأثیر می گذارد.

از تغییرات شدید دما اجتناب کنید

منطقی است اگر محیط گرم مضر تلقی شود، نگهداری عطر شما در یخچال راه حل معقولی به نظر می رسد. اگرچه درست است که محیط یخچال متناسب با نیازهای عطری است، اما اگر تصمیم دارید عطر خود را در یخچال نگهداری کنید، باید مراقب باشید. عطرها به دمای ثابتی نیاز دارند به این معنی که پس از استفاده از عطر خود، باید آن را بلافاصله در یخچال قرار دهید تا از تغییرات شدید دما جلوگیری کنید.

آن را در بطری اصلی خود نگه دارید

برخی از عوامل دیگری که می تواند در طول عمر ادکلن تأثیر بگذارد قرار گرفتن در معرض اکسیژن است. عطرها و ادکلن‌ها به راحتی در ظروف تزئینی فروخته می‌شوند و اغلب افراد ظرف مناسب‌تری پیدا می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که مایع را در خانه بازگردانند.

اگرچه این ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما قرار دادن عطر در معرض هوا می تواند ترکیب شیمیایی آن را تجزیه کند و باعث تبخیر بخشی از الکل شود. خطر بزرگ دیگر قرار گرفتن در معرض باکتری ها است، به همین دلیل است که بطری ها معمولاً با پوشش اسپری با هدف محافظت از عطر عرضه می شوند.

آیا استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته بی خطر است؟

تاریخ انقضای عطر به دلایلی وجود دارد و استفاده از عطرهای تاریخ مصرف گذشته با خطراتی همراه است. کارشناسان ادعا می‌کنند که فرآیند اکسیداسیونی که در طول عمر عطر اتفاق می‌افتد، می‌تواند ترکیباتی ایجاد کند که به عنوان محرک پوست عمل می‌کنند. بنابراین آنها توصیه می کنند که یک تست را در داخل مچ دست خود انجام دهید و اگر در 24 ساعت آینده اثری مشاهده نکردید، می توانید از عطر استفاده کنید. اما، به یاد داشته باشید، شما این کار را با مسئولیت خود انجام می دهید و استفاده از عطر ممکن است منجر به واکنش آلرژیک شود.

یک جایگزین برای استفاده از عطر روی پوست، اسپری کردن آن بر روی دستمال یا روسری است که در جیب یا کیف خود حمل می کنید. با این حال، استفاده از آن در کمد لباس شما ممکن است ایده خوبی نباشد، زیرا حذف روغن های عطر از روی لباس می تواند چالش برانگیز باشد.

با عطر تاریخ مصرف گذشته چه کنیم؟

همانطور که می دانید، متأسفانه، انقضای عطر اجتناب ناپذیر است، که این سوال را ایجاد می کند که وقتی مطمئن شدید عطر شما خوب نیست، چه باید کرد. متأسفانه، دور انداختن آن در سطل زباله می تواند تأثیر بسیار مخربی بر محیط زیست داشته باشد، زیرا بطری در نهایت به محل دفن زباله می رود.

مهم نیست که بطری پلاستیکی یا شیشه ای باشد، با توجه به اینکه هنوز حاوی مایع و آثاری از عطر است، به احتمال زیاد به عنوان قابل بازیافت علامت گذاری نمی شود.

1 دیدگاه در “میانگین زمان ماندگاری عطر ها چه قدر است ؟

  1. آرش گفت:

    عطرها درصورت نگهداری در جای تاریک، دمای ثابت و دمای خنک، بخصوص اگر باز هم نشده باشن، عمر بالایی خواهند داشت.
    بیش از ده سال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *