بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

رازهایی که راجب عطرها باید بدانید

راز عطرها

عطرها به بخش مهمی از روتین زندگی ما تبدیل شده اند و شناخت عطر و ادکلن و خرید عطر می تواند از کارهای مهم در زندگی هر فرد باشد . تقریبا غیرممکن است که تصور کنیم خانه را بدون اسپری یک عطر با رایحه جذاب و دلپذیر ترک کنیم. این تنها چیزی است که با وجود نامرئی بودن و دیده نشدن  در عین حال بسیار جذاب است. مواد تشکیل دهنده هر عطر، به روشی که برای همه منحصر به فرد است ترکیب شده و آن عطر جذاب شکل گرفته است.  اجازه دهید  چند راز در مورد عطر را که شما نمی دانستید برایتان فاش کنیم.

1. چگونه عطر بزنیم؟

چگونه عطر بزنیم؟

عطر با گرمای بدن فعال می شود به همین دلیل باید عطر را روی پوست خود در نقاط اصلی نبض، داخل مچ دست، روی گردن، پشت گوش، آرنج و پشت زانوها بمالید. مچ دست خود را به هم مالش ندهید .بسیاری از مردم عادت دارند بعد از اسپری کردن عطر روی یک مچ ،مچ دست خود را به هم بمالند. این ایده وحشتناکی است زیرا عطرها ترکیبی از نت های بالایی، میانی و پایه هستند . معمولا نت های ابتدایی لطیف تر بوده و زودتر تبخیر می شوند در حالی که نت های پایه ماندگاری زیادی دارند. اما مالش مچ دست اصطکاکی ایجاد می کند که روغن های طبیعی پوست شما را با عطر مخلوط می کند و در نهایت باعث تغییر آن می شود. مالیدن ادکلن به پوست در واقع باعث می شود که عطر سریعتر محو شود زیرا پیوند مولکولی را در عطر می شکند. تین کار یکی از بدترین ترین عادت هاست که موجب شکستن مولکولهای عطر می شود . مالیدن عطر به پوست باعث می‌شود نت‌های ابتدایی محو و تبخیر شوند. این به این معنی است که نت هایی آغازین عطر هرگز واقعاً روی پوست شما ظاهرنمی شوند .عطرتان باید به آرامی با روغن‌های طبیعی پوستتان ترکیب شود  این همان چیزی است که باعث ماندگاری عطر و بوی خوش شما می‌شود. همچنین مالیدن عطر به پوست باعث اصطکاک و ایجاد گرما می شود و نهایتا تغییر رایحه می شود.

شما همچنین می توانید عطر را به موهای خود بزنید زیرا ماندگاری بیشتری دارد و بوی آن را پخش می کند زیرا دائما در حال حرکت هستند. لطفا از اسپری مستقیم عطر روی موهای خود خودداری کنید زیرا الکل موجود در آن می تواند آن را خشک کند. قبل از برس زدن موهایتان عطر را روی برس اسپری کنید .

2. یکی از رازهایی که راجب عطرها باید بدانید آن است که می توانید بوی عطر خود را به حداکثر برسانید

مجبور نیستید عطرتان را روی سرتان بپاشید تا مطمئن شوید که بوی عالی می دهید. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که عطر را روی نقاط نبض خود اسپری کنید، در این مکان‌ها رگ‌های خونی نزدیک‌ترین نقطه به پوست هستند و گرما از خود ساطع می‌کنند و در نتیجه به پخش عطر شما کمک می‌ نمایند.

این نقاط روی مچ دست سمت داخلی، پایه گردن، پشت لاله گوش و آرنج داخلی شما هستند.

همچنین می توانید قبل از اسپری مقداری وازلین روی این نقاط بمالید، که این کار باعث می شود عطر ماندگاری بیشتری داشته باشد. پس هوشمند باشید و عمر بطری خود را افزایش دهید.

همچنین توجه داشته باشید که زیر بغل و پشت زانو نیز مناطق گرمی هستند، اما معمولا برای ادکلن ایده آل نمی باشند و به دو دلیل بهتر است این کار را انجام ندهیم. اول اینکه ترشحات غدد عرق زیر بغل در طی روز با نت‌های عطر ترکیب شده و رایحه اصلی ادکلن را تغییر می دهد. دوم زیر بغل نقطه بسیار حساس و تحریک پذیر بدن است که ذرات ریز عطر می‌تواند سبب بروز آلرژی، خارش و سوزش در این منطقه شود. معمولا توصیه می شود که عطر را روی لباس خود اسپری نکنید، و در عوض مناطقی را که در معرض هوا هستند هدف قرار دهید .

3. یکی از رازهایی که راجب عطرها باید بدانید آن است که بسیاری از عطرها از مواد طبیعی ساخته می شوند

 بسیاری از عطرها از مواد طبیعی ساخته می شوند

در واقع گل ها یکی از محبوب ترین مواد طبیعی برای تولید عطر هستند. زیبایی و زنانگی آنها به رایحه تبدیل می شود و آن را به انتخابی عالی برای خانم ها تبدیل می کند.

برخی نیز احساس می کنند این گونه عطرها آنها را به طبیعت نزدیک می کنند.

به عنوان مثال Chanel No.5 به دلیل استفاده از “عصاره هزار گل یاس در هر بطری” مشهور است. اما این امر موجب می شود عطر حاصله بسیار گران باشد.زیرا برای تولید مقدار کمی عطر، حجم بالایی از مواد اولیه طبیعی برای استخراج نیاز است.

4. یکی دیگر از رازهایی که راجب عطرها باید بدانید آن است که بینی و مغز شما به رایحه های آشنا عادت می کنند

آیا متوجه شده اید که چگونه بوی عطر شما پس از مدتی از بین می رود؟ نه،این موضوع به این دلیل نیست که عطر از کیفیت خوبی برخوردار نیست. بلکه هنوز هم رایحه ی عطر شما وجود دارد  اما بعد از مدتی بینی و مغز شما به رایحه ی آن عادت می کند. اگر عطر معمولی دارید، مغز شما شروع به نادیده گرفتن آن می کند و فقط نت های بالایی را استشمام می کند.

5. بوی عطر ممکن است روز به روز  و حتی در طول روز تغییر کند

 بوی عطر ممکن است روز به روز  و حتی در طول روز تغییر کند

شیمی بدن شما ارتباط زیادی با نحوه شکل گیری عطر روی پوست شما دارد. از دما، نوع پوست گرفته تا عادات غذایی، همه در این امر نقش دارند. به عنوان مثال، بوی عطر شما ممکن است صبح بعد از یک شب بیرون رفتن بسیار متفاوت از زمانی باشد که آن را بعد از یک حمام طولانی آرام استفاده می کنید.

تا به حال فکر کرده اید که چرا بوی عطر در طول روز تغییر می کند؟ این به خاطر نت های بالایی، قلبی و پایه در یک عطر است. هنگام ایجاد یک عطر، ترکیب شیمیایی پوست و مواد خام مورد استفاده باعث می شود که عطر در طول زمان تکامل یابد. عطر ترکیبی بسیار پیچیده از نت های بالایی، نت های قلبی و نت های پایه است. نت‌های بالایی لطیف‌ترین نت‌ها هستند و معمولاً ماندگاری زیادی ندارند. نت‌های میانی معمولا نت‌های گیاهی، گلی و ادویه‌ای هستند که ماندگاری بیشتری نسبت به نت‌های بالایی دارند، اما می‌توانید طولانی‌ترین بوی نت‌های پایه را حس کنید. نت های پایه معمولا از چوب، عنبر و مشک تشکیل می شوند.

6- یکی از رازهایی که راجب عطرها باید بدانید آن است که عطرها می توانند بوی متفاوتی را در همه افراد داشته باشند

اکنون که می دانیم رایحه ی عطرها می توانند بر روی پوست ما از روزی به روزی دیگر تغییر کنند باید بدانیم  که شیمی بدن یک فرد، PH پوست، شیوه زندگی و غیره نقش مهمی در نحوه عملکرد آنها دارند. به همین دلیل است که عطری که برای دوست شما بوی خوبی می دهد، ممکن است لزوماً بوی خوبی روی بدن شما نداشته باشد.

هر فردی PH پوست متفاوت و همچنین سبک زندگی متفاوتی (ورزش، رژیم غذایی، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و غیره) دارد. این می تواند تأثیراتی بر روی بوی عطر روی پوست شما در مقایسه با دیگران یا روی کاغذ بلاتر  داشته باشد. اگر متوجه شدید که بوی عطر شما متفاوت از قبل است، به این معنی نیست که عطر به طور خودکار از بین رفته یا فرمول عطر تغییر کرده است ، این موضوع می تواند به این معنی باشد که شما ممکن است سبک زندگی خود را تغییر داده باشید.

7- آیا عطر تاریخ انقضا دارد؟

ترکیب یک عطر ممکن است در طول زمان تغییر کند. به همین دلیل است که توصیه می شود عطر خود را در عرض 3 تا 5 سال استفاده کنید. پس از باز شدن بطری و تماس با هوا (با باز کردن بطری یا اسپری کردن دستگاه اتمایزر) باید در سه سال اول استفاده شود. هر چه عطر قدیمی‌تر می‌شود، بوی آن متفاوت‌تر می‌شود، برای مثال ادو تویلت ممکن است تنها پس از چند سال بوی الکل بدهد. هرچه غلظت عطر بیشتر باشد، احتمال ماندگاری طولانی تر در بطری و همچنین روی پوست شما افزایش می یابد. معمولاً عطرهایی با نت پایه سنگین تر (شرقی) بیشترین ماندگاری را دارند.

8- چگونه عطر را نگهداری کنیم؟

 چگونه عطر را نگهداری کنیم؟

عوامل خاصی وجود دارد که باید هنگام نگهداری عطر به خاطر بسپارید. رطوبت، نور خورشید و تغییرات دما در طول زمان بر عطر شما تأثیر می گذارند. بنابراین، برای ماندگاری طولانی‌تر عطرتان، مطمئن شوید که آن را به صورت عمودی در مکانی تاریک که تحت تأثیر رطوبت یا تغییرات شدید دما قرار نمی گیرد، نگهداری می کنید ، بنابراین حمام یا ماشین واقعا  محل نگهداری ایده‌آل برای عطر شما نیستند.

9- آیا عطر تقویت کننده خلق و خو است؟

عطر قطعا یک محرک احساسی خوب است که می تواند شما را آرام کند و خلق و خو را بهبود بخشد، احساس جذابیت را در شما ایجاد کند و به عنوان یک تقویت کننده اعتماد به نفس عمل کند. عطر همچنین به عنوان تداعی کننده خاطرات خاصی شناخته می شود. داشتن حافظه عطر می تواند بسیار خاص باشد زیرا به یادآوری چیزهایی که واقعاً می خواهید به خاطر بسپارید کمک می کند. همچنین گفته می شود که عطر مرکبات شما را پرانرژی و شاداب می  نماید.

10- آیا عطرها وگان هستند؟

بسیاری از عطرها حاوی موادی از حیوانات هستند. اگر می خواهید مطمئن شوید که یک عطر 100٪ گیاهی است، توصیه می شود قبل از خرید دوباره بررسی کنید. هنوز هیچ علامت رسمی روی بسته بندی برای نشان دادن این موضوع وجود ندارد. بسیاری از عطرها بر روی حیوانات آزمایش نمی شوند و دارای گواهی مناسب برای گیاهخواران هستند. برخی از عطرهای غیر وگان حاوی موم طبیعی زنبور عسل و عسل مطلق هستند که به طور پایدار از جنوب فرانسه به عنوان دو محصول صنعت عسل تهیه می شوند.

11- عطرهای یونیسکس چیست؟

به طور کلی همه عطرها  می توانندیونیسکس باشند. هیچ قانون مکتوبی وجود ندارد که بگوید رایحه شیرین و گلی برای زنان و عطرهای چوبی عمیق برای مردان است. این به خود صاحب عطر بستگی دارد که تصمیم بگیرد که چگونه می خواهد بوی عطر خود را به کمد لباس شخصی خود اضافه کند. در واقع زنان زیادی وجود دارند که از عطرهایی استفاده می کنند که به عنوان مردانه طبقه بندی می شوند و هیچ ایرادی در آن وجود ندارد و بر عکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *