بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

فرق عطر زنانه و مردانه در چیست ؟

تفاوت عطر مردانه و زنانه

آیا وارد فروشگاه‌ها می‌شوید و برای خرید عطر به دنبال عطرهایی می‌گردید که با شخصیت شما مطابقت داشته باشند و بوی دلپذیری برای شما ایجاد کنند؟ اگر پاسخ شما مثبت است، شما تنها نیستید.آیا می دانید فرق عطر زنانه و مردانه در چیست ؟عطرها یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین لوازم آرایشی هستند. آنها برای اهداف شخصی و حرفه ای استفاده می شوند. با این حال، از بسیاری جهات، رایحه های مردانه با عطرهای زنانه متفاوت هستند. به عنوان مثال، آنها بوها، قیمت ها و بسته بندی های متنوعی دارند. در این مقاله خلاصه ی کاملی از تمایزات بین عطرهای زنانه و مردانه ارائه خواهیم داد.

بسیاری از مردم قادر به تشخیص عطرهای قوی «مردانه» و ملایم «زنانه» نیستند. در نتیجه، برچسب «برای مردان» یا «برای زنان» چیزی نیست که بسیاری از مردم به آن توجه کنند. در ابتدا از عطر برای پنهان کردن بوهای بدن یا بوهای طبیعی استفاده می شد. با این حال، بسیاری از برندهای عطر جدید هر روز افتتاح می شوند و گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. به همین دلیل است که ما این مقاله را انتشار می دهیم که به شما کمک می کند تا تمام تفاوت های عطرهای مردانه و زنانه را پیدا کنید.

اگر عطری نداشته باشید که رایحه ای تسکین دهنده و جذاب ارائه دهد، مجموعه لوازم آرایشی شما ناقص است. با این حال، باید مراقب باشید که از چه عطری استفاده می کنید. در گذشته، زن و مرد می توانستند از عطرهای مشابهی استفاده کنند، اما امروزه عطرها تکامل یافته اند و ما عطرهایی را پیدا می کنیم که عمدتاً به مردان ویا زنان اختصاص داده شده اند. البته، برندهای مورد علاقه شخصی و انتخاب بو نیز مهم است، اما تشخیص عطرهای مردانه و زنانه می تواند گیج کننده باشد.

از نظر علمی، تفاوت زیادی بین ذات طبیعی مرد و زن وجود دارد. این رایحه‌های طبیعی با عطری که افراد استفاده می‌کنند مخلوط می‌شوند و این تفاوت قابل‌توجهی در نحوه پخش رایحه عطرها ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، دو شاخه شدن در عطرهایی که برای مردان و زنان به طور جداگانه طراحی شده اند، بیشتر به نت های سازنده آن عطرها مربوط می شود.

در معنای دقیق تر، عطرهای گرم و مشک دار برای مصرف کنندگان مرد هدف قرار می گیرند، در حالی که رایحه های میوه ای و گلی برای زنان طراحی می شوند. چندین شرکت پس از موفقیت عطر با جذابیت انبوه، تمایل دارند نسخه‌های مخصوص مردانه و زنانه را با نت‌های زنانه تشدید شده و یا تشدید رایحه مردانه عرضه کنند.

با این حال، وقتی صحبت از عطرهای تک جنسیتی به میان می‌آید، به ترجیحات شخصی خلاصه می‌شود، زیرا رایحه‌ها به طور کلی موضوعی ذهنی هستند و هیچ قانون سخت‌گیرانه‌ای برای آن وجود ندارد.

چه چیزی عطرها را برای زنان و مردان متفاوت می کند؟فرق عطر زنانه و مردانه در چیست ؟

عطرهای اولیه بدون تبعیض جنسیتی ایجاد شدند. اکثر عطرها هم توسط آقایان و هم خانم ها استفاده می شود، صرفا به دلیل محبوبیت و کیفیت آنها. برخی از عطرها که به طور سنتی مردانه تلقی می شدند، اکنون توسط زنان در موقعیت های قدرت استفاده می شود.

نت های تشکیل دهنده ی عطر های مردانه

نت های تشکیل دهنده ی عطر های مردانه

عطر مردانه دارای رایحه معطر مردانه است که هاله ای مجلل از قدرت، مردانگی و فریبندگی ایجاد می کند. عطر مردانه با نت‌های غالب شمعدانی، مرکبات، رزماری یا چوب سرو و اغلب نت‌های ظریف چرم، به رایحه‌های قوی‌تری تمایل دارند که جنبه‌های مختلف مردانگی را تداعی می‌کنند.

این ترکیبات عطر را نشاط آور و اسپرت می کنند و آن را از رایحه های میوه ای و گلی که در عطر زنانه استفاده می شوند متمایز می کنند. عطر مردانه از نت های چرم گرفته تا نت های پایه چوب سدر یا نعناع هندی اثر محرکی بر جنس مخالف دارد و با نت های بلند (مانند ترنج، پایه زنجبیل یا مرکبات) ساخته می شوند تا اسانس را تشدید کند.

نت های تشکیل دهنده ی عطر های زنانه

فرق عطر زنانه و مردانه در چیست ؟

عطرهای زنانه، دارای رایحه ی جذاب، آرامش بخش و تسکین دهنده هستند. آنها از نت های میوه ای یا گلی ساخته می شوند که بوی مطبوع و متمایزی دارند. عطرها نه تنها حواس بینی را نوازش می دهند، بلکه نقش مهمی در تقویت روحیه و اعتماد به نفس فرد دارند. این کیفیت به عنوان یک اکسیر در عطر زنانه عمل می‌کند و به زنان این امکان را می‌دهد تا در پوست خود احساس راحتی کنند، همه موانع را در بر بگیرند و شور و اشتیاق خود را داشته باشند.

از نت‌های اسطوخودوس، یاس و گل رز گرفته تا گاردنیا، شکوفه‌های پرتقال و گل رز، عطرهای زنانه طیف وسیعی از رایحه‌ها دارند. نوع عطری که خانم ها ترجیح می دهند، به شخصیت و نگاه آنها به زندگی بستگی دارد. با این حال، نت پایه همیشه ملایم است که عطرهای زنانه را از عطرهای مردانه متمایز می کند.

زنان اغلب از گل هایی مانند یاس یا گل رز استفاده می کنند. این مشاهدات ساده نشان می‌دهد که عطرها و گل‌ها بیشتر با زنان مرتبط هستند تا مردان. این نشان می دهد که رایحه های گل اغلب برای مردان نیستند، بلکه برای زنان استفاده می شوند. به طور کلی پذیرفته شده است که عطرهای زنانه با زنان و عطرهای مردانه با مردان مرتبط هستند.

عطر زنانه اغلب از نظررایحه لطیف تر از عطر مردانه است. از آنجایی که پوست خانم‌ها اغلب خشک‌تر از پوست آقایان است، عرق آن‌ها هنگام استفاده از عطر بوی بهتری می‌دهد. علاوه بر این، خانم‌ها تمایل دارند بوی لطیف‌تری نسبت به آقایان بدهند، بنابراین هیچ نشانه‌ای از رایحه مردانه را در عطر زنانه نخواهید دید.

عطر های یونیسکس

عطر های یونیسکس

اما عطرهای یونیسکس‌ فرصت‌هایی را برای آزمایش رایحه‌ها و رایحه‌های خنثی که هم مردان و هم زنان دوست دارند، به ما ارائه می‌دهد. آنها نه مانند عطرهای مردانه تند هستند و نه خیلی ملایم. فقط لایه بندی و تعادل عالی دارندکه باعث می شود هر دو جنس به عطرهای یونیسکس تمایل داشته باشند. عطرهای یونیسکس همچنین به مردان و زنان این امکان را می دهند که در انتخاب عطرهای مورد علاقه خود آزاد باشند.

مطمئناً هیچ ایرادی ندارد که مردی عطر میوه ای دوست داشته باشدیا خانمی عطر ها با رایحه مشک را به عطرهای گلی ترجیح دهد. عطرهای یونیسکس نت های مختلفی را پوشش می دهند که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر و بسیار حسی هستند.

عطر یک انتخاب شخصی است و هر فردی مجموعه ای از ترجیحات متفاوت دارد. با عطرهای یونیسکس که تعادلی بین نت‌های چرم با رایحه‌های گلی یا نت‌های چوبی ترکیب شده با مرکبات ایجاد می‌کنند، مشتریان این انعطاف‌پذیری را دارند تا عطرهایی را انتخاب کنند که به طور خاص حواس آنها را تحریک کند.

عطرها از دیرباز راهی منحصر به فرد و خاص برای ابراز وجود بوده اند و معمولاً به تقویت شکل دادن تصویر فرد در ذهن دیگران کمک می کنند. در حال حاضر، تعداد زیادی از شرکت ها انواع رایحه های مختلف از رایحه های گلی و مرکباتی گرفته تا عطر هایی با نت های مشکی و چوبی را به فروش می رسانند. سوال اینجاست که آیا این عطرها بدون جنسیت هستند؟ آیا مهم است که فردی از عطر خاصی استفاده کند صرفاً به این دلیل که ظاهراً «برای زنان» یا «برای مردان» است؟ در زیر به عطرهای مردانه و زنانه و تفاوت آنها خواهیم پرداخت.

چه چیزی عطرهای مردانه و زنانه را متفاوت می کند؟فرق عطر زنانه و مردانه در چیست ؟

چه چیزی عطرهای مردانه و زنانه را متفاوت می کند؟

نام و برچسب

اول از همه، یکی از تفاوت های اصلی بین این دو و نحوه تشخیص آنها، خود برچسب عطر است. با تلاش برای ایجاد  تمایز بین رایحه های زنانه و مردانه، اکثر عطرها با عنوان ادوپرفیوم برای مردان یا ادوپرفیوم برای زنان نامگذاری می شوند. این معمولاً مبنایی برای شناسایی جنسیت عطر است که خانه عطر هنگام فرموله کردن عطر خاص در نظر گرفته است.

ترکیب رایحه ها

یکی دیگر از عواملی که عطرهای مردانه و زنانه را متمایز می کند، ترکیب و غلظت رایحه ها است. عطر به طور کلی از 3 لایه نت بالایی، نت میانی و نت پایه تشکیل شده است. نت‌های بالایی آن‌هایی هستند که در ابتدا به مشام می رسند و نت‌های میانی و پایه  نت‌هایی هستند که ظریف‌تر هستند. از این رو، عطرها از لایه‌هایی از رایحه‌ها با هدف ایجاد یک نمایه بوی منحصر به فرد ساخته می‌شوند. به این ترتیب، برچسب‌های مواد تشکیل دهنده روی اکثر عطرها، چه مردانه و چه زنانه، یکسان است. چیزی که این دو را از هم متمایز می کند، ترکیب و درصد رایحه های ترکیب شده در یک عطر است.

نحوه ترکیب و فرموله کردن یک عطر مشخص می کند که آیا عطر بیشتر برای مردان است یا زنان. معمولاً آنهایی که نت‌های تیره‌تر و قوی تری دارند، مانند نت‌های مشک‌دار یا چوبی، به سمت مردانه متمایل می‌شوند، در حالی که آن‌هایی که با نت ‌های گلی یا میوه‌ای شیرین‌تر و روشن‌تر ساخته شده اند، به عنوان عطرهای زنانه در نظر گرفته می‌شوند.

با این حال، رایحه به خودی خود ذهنی است و هیچ قانون و دستورالعمل خاصی برای پیروی از آن وجود ندارد. عطرها با هرکسی تعامل متفاوتی دارند و به این ترتیب، هیچ دو نفری بوی یکسانی را حتی با استفاده از یک عطر ندارند. شما نباید اجازه دهید بازاریابی برند شما را از خرید عطری که به سمت آن جذب می شوید،  منع کند و نظر خود را به شما دیکته کند. یک مرد ممکن است عطرهای زنانه بیشتری را ترجیح دهد و زنان نیز ممکن است عطر ها با رایحه های مردانه تر را ترجیح دهند و این هیچ ایرادی ندارد!

این روزها، جنسیت مرز نمی شناسد و هنجارها دیگر آنقدر واضح نیستند. به این ترتیب، عطرهای آندروژن و تک جنسیت بیشتر و بیشتری بدون جنسیت خاصی ساخته می شوند. خانه‌های عطر و برندهایی مانند Calvin Klein و Chanel، و همچنین بسیاری دیگر، عطرهای بی نظیری ساخته اند که برای هر دو جنس مناسب است. بنابراین، وقتی نوبت به خرید یک عطر و کشف بوی خاص خود می رسد، فقط هر کاری می خواهید انجام دهید! اجازه ندهید جنسیت شما را محدود کند!

موارد استفاده هر عطر بیشتر به آب و هوا، مناسبت و حتی لباسی که این عطر با آن استفاده می‌شود مربوط می‌شود. بنابراین، عطرهای یونیسکس تفاوت دوتایی بین رایحه های مردانه و زنانه را پشت سر می گذارند و بیشتر روی عملکرد و نت های یک عطر خاص تمرکز می کنند.

عطر را برای موقعیت های مختلف انتخاب کنید

کفش، لباس و حتی مدل موی مناسب همگی قبل از رفتن به یک رویداد یا مجلس خاص ضروری هستند. پس چرا باید عطر شما با دقت کمتری انتخاب شود؟ هم مردان و هم زنان باید عطر مناسبی را انتخاب کنند.

در طول روز: بیشتر روز خود را صرف رفت و آمد به محل کار، انجام وظایف و کار می کنید. لزومی ندارد که رایحه ی شگفت انگیز شما در هر روز تکیه گاه شما باشد. رایحه های سبک تری مانند رایحه های گلی، مرکباتی یا خاکی را انتخاب کنید.

در طول روز هوا معمولا گرم تر از شب است. گرما باعث ماندگاری عطرها و حرکت بیشتر می شود. عطرهای قوی تر مانند EDP و Perfume می توانند برای روز خیلی قوی باشند.

در طول شب: رایحه های تند مانند عسل، وانیل و شکلات در هوای خنک تر شب بهتر عمل می کنند.

اگر بعد از یک روز طولانی در دفتر با دوستان خود بیرون می روید، ممکن است رایحه ای نوستالژیک مانند وانیل، کاکائو یا قهوه در نظر بگیرید. استفاده از این عطر ها به شما این امکان را می دهند که استراحت کنید و همچنین تمرکز خود را حفظ  نمایید.

جلسه کاری: برای حرفه ای بودن در یک جلسه کاری، مهم است که نشان دهید چیزی فراتر از یک آماتور هستید. باید عطری را انتخاب کنید که ماندگار باشد. غیرممکن است که بدانید فردی که ملاقات می کنید به چیزی حساسیت دارد یا خیر. یک رایحه قوی می تواند حواس آنها را پرت کند یا آنها را تحریک نماید. از عطرهای تازه خودداری کنید زیرا می توانند بینی های حساس را تحریک کنند. رایحه ای بالغ تر را انتخاب کنید که چوبی تر باشد تا حرفه ای بودن و پختگی شما را نشان دهند.

مصاحبه شغلی: آخرین چیزی که برای یک مصاحبه شغلی می خواهید این است که افراد غرق در عطر شما شوند .کارفرمایان به دنبال افراد خلاق، مسئولیت پذیر و معقول هستند. یک عطر گلی-چوبی انتخاب عالی برای مصاحبه ی شغلی خواهد بود.

برای قرار: با وجود اینکه شما هر روز به قرار ملاقات نمی‌روید، می‌خواهید در آن خاص باشید.

باید رایحه ای را انتخاب کنید که با اعتماد به نفس همراه باشد، مانند رایحه شیرین، چوبی یا تند.

این روایح عاشقانه شما را مدرن نگه می دارند. باید عطری را انتخاب کنید که در کنار پارتنرتان برای یک شب بیرون ،از آن لذت می برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *