بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

تفاوت عطر سرد و گرم

عطرهای فصلی

عطر ها معمولا بر اساس طبع به عطرهای گرم و سرد و چهار فصل تقسیم می شوند .در این مقاله به بررسی تفاوت عطر سرد و گرم و بیان مشخصات آنها می پردازیم .

تفاوت بین عطرهای تابستانی و زمستانی و یا خرید عطر سرد و گرم چیست؟

قبل از ایجاد و توسعه یک عطر جدید، برای شیمیدانانی که در آزمایشگاه‌های تولید عطر کار می‌کنند، مهم است که بدانند چه زمانی قرار است از عطر استفاده شود. این موضوع مهمی برای اندازه‌گیری دقیق مواد مورد نیاز ساخت عطر و نوشتن فرمولاسیون آن است، از مواد تشکیل دهنده ی نت‌های بالایی گرفته تا  نت‌های میانی و نت‌های پایه.

برخی از عطرها در بهار و تابستان بهتر عمل می کنند، در حالی که برخی دیگر در فصل های پاییز و زمستان مناسب ترند.

عطرهای تابستانی سبک تر هستند زیرا حاوی نت های پایه ماندگار کمتری هستند. از این رو هنگام فرا رسیدن تابستان، توصیه می شود عطرهای رایحه سنگین را با عطرهای سبک تر جایگزین کنید که بوی مطبوع و شادابی را برای شما به ارمغان آورد. اگر یک عطر در تابستان سنگین و قوی باشد، می تواند برای دیگران بسیار آزار دهنده باشد.

از طرف دیگر، عطرهای زمستانی معمولاً حاوی رایحه‌های سنگین‌تر و گرم‌تر هستند، زیرا در طول زمستان دمای بدن شما معمولاً پایین‌تر است. بنابراین عطر معمولی شما کمی خاموش به نظر می رسد.

گرمای بدن ما باعث می‌شود که عطر دورتر پخش شود و سریع‌تر تبخیر گردد. به طور خلاصه، در طول تابستان به دلیل گرما، نت‌های ملایم گل و مرکبات را انتخاب کنید. هنگام استفاده از عطر تابستانی در زمستان، رایحه آن در هوای سرد زمستان خاموش می شود. بنابراین در زمستان به سراغ عطرهایی بروید که غلظت شیرین و قوی تری دارند و بویی شبیه به برخی دسرهاحاوی وانیل، گل رز و کارامل دارند.

ما در زمستان چیزهای زیادی را تغییر می‌دهیم، نوع مرطوب‌کننده پوست را به یک مرطوب‌کننده قوی‌تر عوض می کنیم، نحوه لباس پوشیدن خود را تغییر می‌دهیم و لباس‌های گرم‌تری را انتخاب می‌کنیم، پس چرا عطر ما نیز تغییر نکند؟

  عطرها می توانند خلق و خوی شما را به طور قابل توجهی تغییر دهند، خاطره ها را تحریک کنند و شما را به مکانی در زمان ببرند و حتی مشخص شده است که فردیت را تقویت می کند. مطمئناً برخی از افراد هستند که شما را با عطرتان به یاد می آورید یا افرادی هستند که به آنها نزدیک تر و صمیمی تر شده اید زیرا آنها فقط بوی عالی دارند!

عطرها تحت تأثیر دما می باشند :

عطرها تحت تأثیر دما می باشند

وقتی تابستان است، گرما باعث می شود عطر سریعتر تبخیر شود و در عین حال بیشتر پخش گردد.

عطری که بسیار قوی هستند در زمستان بهتر عمل می کنند و در تابستان بوی خیلی سنگینی می دهند.

تابستان به عطرهای سبکی نیاز دارد که با طراوت باشند و در زمستان بهترین عطرها ، عطرهایی با رایحه ی گرم و غنی هستند.

اگر عطرهای زمستانی در تابستان استفاده شوند، آزار دهنده خواهند بود.

هنگامی که یک عطرساز در حال ساخت عطر است، چیزهای زیادی باید در نظر گرفته و اندازه گیری کند تا جایی که به نت های بالایی، میانی و نت های پایه مربوط می شود.

نت های تشکیل دهنده عطر سرد و عطر گرم

در زمستان بهتر است وانیل، گل رز، چوب صندل یا شکلات و در تابستان لیمو، توت فرنگی نارگیل، یاسمن یا حتی آناناس را انتخاب کنید.

عطرهای خاکی و چوبی نیز در زمستان ایده آل هستند، از جمله رایحه های تند مانند جوز هندی، هل یا دارچین.

بنابراین استفاده از یک عطر زمستانی در تابستان تمایل به بوی سنگین دارد و یک عطر تابستانی در زمستان کمی خاموش است.

 در زمستان بهتر است  به جای عطر ادکلن و ادوتویلت، یک ادوپرفیوم انتخاب کنید، زیرا آنها نسبت به ادوپرفیوم معمولاً سبک‌تر هستند و رایحه کمتری دارند اما در تابستان معمولا استفاده از ادوتویلت ها با رایحه ی خنک مطلوب تر است.

گاهی اوقات ما در طول سال به یک عطر خاص پایبند هستیم، اگر رایحه ی آن خیلی تند و یا خیلی ملایم نباشد نیز مشکلی ندارد.به هر حال، در استفاده از عطرها جسور باشید و همیشه بوی عالی بدهید!

رایحه های فصلی – چگونه آب و هوا بوی عطر شما را تغییر می دهد

آیا متوجه شده اید که عطر مورد علاقه شما گاهی اوقات بوی متفاوتی دارد؟ تمام مولکول های معطر برای عملکردشان به مقداری گرما (معمولاً از پوست شما) نیاز دارند. دمای پوست و هوا سرعت تبخیر و انتشار مولکول‌ها را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد و این امر بوی عطر را برای شما و اطرافیانتان پراکنده می‌کند.

به همین دلیل، بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم در ماه‌های گرم‌تر از عطرهای سبک‌تر و روشن‌تر استفاده کنیم و با کاهش دما، رایحه‌ای دلپذیرتر را جایگزین کنیم، اما آیا واقعاً درست است که فقط در تابستان (مثلاً) عطرهای مرکباتی / تازه استفاده کنیم؟

یکی از مواردی که هنگام انتخاب یک عطر باید در نظر گرفت آب و هوا است، زیرا نحوه درک عطر و عملکرد آن بر روی پوست شما را تغییر می دهد.

هوای گرم نت‌های عطر را تشدید می‌کند و آنها را سریع‌تر روی پوست «باز می کند» . وقتی مولکول‌ها گرم می‌شوند، سریع‌تر تبخیر می‌شوند.

هوای سردتر سرعت تبخیر را کاهش می‌دهد (بنابراین نت‌های بالا و قلب ماندگاری بیشتری دارند) و ممکن است متوجه شوید که عطر شما در زمستان زیاد پخش نمی گردد.

 بنابراین، همانطور که در تابستان از لباسهای گرم و سنگین استفاده نمی‌کنید، استفاده از عطری که باعث می‌شود به فکر ترمه یا مخمل و آتش‌های خروشان کنده‌های چوبی در یک روز گرم بیافتید، اشتباه است.

با همه این‌ها، فرهنگ‌ها و مردم زیادی وجود دارند که به طور فعال ترجیح می‌دهند «به گرما متمایل شوند» و در اوج تابستان از عطرهایی استفاده می‌کنند که پوست را در جنگل‌های موزون، ادویه‌ها و رزین‌های چسبنده می‌پوشانند، یا شاید ادکلن خنک‌تر را انتخاب کنند و یا عطرهای سبک در زمستان استفاده نمایند .

عطر گرم و زمستانی

عطر گرم و زمستانی

در ماه های زمستانی به شدت سرد با استفاده از عطر زمستانی گرم می توانیم حواسمان را مانند یک لیوان شکلات داغ گرم کنیم تا در آن صبح‌های تاریک کمی راحت‌تر از رختخواب خارج شویم.

حتی اگر طرفدار عطرهای بسیار سنگینی نیستید که نفس شما را بند می آورد ، نوعی از رایحه های سبک تر و زیباتر زمستانی وجود دارد که با استفاده ازآن ،دمای شدید زیر صفر به شما آرامش می دهد.

تغییر عطر و بوی خاص خود در هر فصل همیشه ایده خوبی است، زیرا رایحه ها به طور خاص برای برانگیختن حالات خاص طراحی شده اند و شاید شما نمی خواهید بوی یک مهمانی ساحلی استوایی در اواسط ماهای زمستانی به مشام برسد.

عطر سرد یا تابستانی

روزهای گرم تابستان نیاز به عطرهای خنک تابستانی داریم، در تابستان ما به دنبال رایحه‌های سبک ، خنک، درخشان و با طراوت هستیم تا جایگزین نت‌های عمیق‌تری کنیم که در تمام زمستان ما را گرم می‌کردند.

عطرهایی نشاط‌آور با رایحه ی گل‌های کلاسیک و نت‌های معطر مرکباتی که خیلی سریع حال و هوا و روحیه ی ما را شاداب می‌کنند و با رایحه‌های خنک، دلپذیر و اقیانوسی خود ذهن ما را مستقیماً به ساحل و تعطیلات تابستانی می‌برند با این گرم‌ترین فصل سال سازگاری دارند.

تابستان فصلی مناسب برای رایحه های سبک، گلی و تازه است. دمای بالا قطعا نقش مهمی در عملکرد عطر بازی می‌کند، بنابراین بسیار مهم است که رایحه‌ای را که دوست دارید انتخاب کنید و در عین حال مطمئن باشید که عملکرد و ماندگاری مناسبی دارد، حتی زمانی که گرما غیر قابل تحمل است. در تابستان بهتر است از روایح خنک آکواتیک و روایح ملایمی چون مرکبات، لیمو، پرتقال، گریپ فروت و گل ها مانند گل یاسمن، سنبل و مریم استفاده نمود. همچنین بهتر است در تابستان، از روایح گرمی چون دارچین، وانیل ، مشک، چوب صندل استفاده نشود و یا بسیارکم استفاده شود. این روایح احساس گرمای بیشتری ایجاد می کنند و تحمل گرمای تابستان را برای مصرف کننده عطر و اطرافیان سخت تر می نماید.  

تابستان فصل رسمی گل رز، پیک نیک در پارک و چند عطر خنک تابستانیست. داشتن یک عطر مناسب هر فصل یک ضرورت است: به هر حال، تغییر فصل ها مستلزم تغییر در ترکیب عطرهای مورد علاقه ما است. عطرهای زمستانی معمولاً حاوی نت های دلپذیر هستند، در حالی که عطر بهاری معمولا بوی علف های تازه چیده شده یا گل های تازه بریده را می دهد. با این حال، بهترین عطرهای تابستانی حس بودن در تعطیلات یا حس نسیمی که در موهای شما می‌پیچد را به تصویر می‌کشند.

چه چیزهایی عطرهای تابستانی را تعریف می کند؟وقتی به تابستان فکر می کنیم، ابتدا چه چیزهایی در ذهن شما تداعی  می شوند؟ دریا، تعطیلات، لوسیون برنزه کننده، ماسه، میوه های آبدار، کوکتل و موارد دیگر.

بنابراین، از نظر رایحه، عطرهای تابستانی می توانند متشکل از نت‌های سرزنده  مانند موارد زیر باشند :

گل صد تومانی،لیمو،پرتقال،چای سبز،ماگنولیا،چوب های سبک ،یادداشت های دریایی،آمبروکسان،نرولی،هلو،یاس و گل سرخ

این ها می توانند نت ‌های ساده تشکیل دهنده ی عطر تابستانی باشندکه روحیه ما را بالا برده و حس شادابی را به ما القا می کنند .

عطر های چهار فصل

عطر های چهار فصل افزون بر اینکه بسیار خوش پوش هستند، گزینه های بی رقیبی به عنوان عطر امضای شما محسوب می شوند و می توانید هرجا، در هر مناسبتی با هر آب و هوایی از آن ها اسپری کرده و لذت ببرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *