بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

ادوپرفیوم بهتره یا ادوتویلت +معنی هر کدام

ادوپرفیوم-یا-ادوتویلت

در این مقاله به موضوع پر طرفدار ادوپرفیوم بهتره یا ادوتویلت +معنی هر کدام می پردازیم تا در هنگام خرید عطر با آگاهی از این مطلب ،انتخاب مناسبی داشته باشید .

ادوتویلت عموماً دارای غلظت عطر کمتری نسبت به ادوپرفیوم است و شامل ۵ تا ۱۵ درصد عطر است. به دلیل غلظت کمتر، قیمت آن نیز کمتر از ادوپرفیوم است . در مقابل ادوتویلت بیشتر برای استفاده روزانه و در فصول گرم توصیه می‌شود. همچنین، بوی ادوتویلت معمولاً خنک و تا حدی تلخ است.

ادوپرفیوم دارای غلظت بیشتری نسبت به ادوتویلت است و شامل ۱۵ تا 20 درصد عطر می‌باشد. به دلیل غلظت بیشتر، قیمت آن نیز بیشتر است. ادوپرفیوم برای استفاده در موقعیت‌های خاص و مهم توصیه می‌شود و ماندگاری آن بیشتر است.

بنابراین، تفاوت اصلی بین ادوتویلت و ادوپرفیوم در میزان غلظت عطر، شدت بو و ماندگاری رایحه ی آن‌ها است. هر دوی آن‌ها می‌توانند در موقعیت‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند، اما ادوپرفیوم برای موقعیت‌های خاص و مهم توصیه می‌شود، در حالی که ادوتویلت برای استفاده روزانه و در فصول گرم مناسب است.

آیا برای استفاده در محیط‌های بسته، ادوپرفیوم مناسب است؟

استفاده از ادوپرفیوم در محیط‌های بسته به دلایلی ممکن است مناسب نباشد. به دلیل غلظت بالای عطر در ادوپرفیوم، بوی آن بسیار شدید تر و قوی و رایحه غنی تر است و ممکن است برای بعضی افراد ناراحت کننده باشد. همچنین، در محیط‌های بسته، بوی ادوپرفیوم ممکن است بیشتر تمایل به انباشته شدن داشته باشد و این می‌تواند برای دیگران ناراحت‌کننده باشد. 

بهترین گزینه برای استفاده در محیط‌های بسته، استفاده از ادوتویلت با غلظت کمتر و بوی خنک‌تر است. همچنین، می‌توانید از ادوکلن یا اسپری بدن استفاده کنید که غلظت کمتری دارند و بوی آن‌ها نسبت به ادوپرفیوم خنک‌تر است. هر چند، قبل از استفاده از هر نوع عطر، بهتر است با توجه به محیط و شرایط استفاده، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ادو پرفیوم در مقابل ادو تویلت: تفاوت چیست؟

تفاوت بین ادو پرفیوم در مقابل ادو تویلت چیست؟

همانطور که مشخص است، تمایز بین فرمول های Eau de parfum(ادو پرفیوم ) و همتایش Eau de Toilette (ادو تویلت ) واضح و ساده است. همه چیز به طبقه‌بندی عطریک برند برمی‌گردد که بر اساس احساس عطر در غلظت و عمق رایحه انجام می‌شود.

در زبان فرانسه،”  Eau” به آب ترجمه می شود، در حالی که “توالت” به حمام یا عمل شستن خود اشاره دارد. “Eau de toilette” برای رایحه ای با غلظت کمتر مناسب است، در حالی که “Eau de parfum” به طور کلی از نظر رایحه غنی تر و ماندگارتر است.

درک این نکته مهم است که درصد روغن معطر در عطر یک ارزش کیفی ساده نیست، زیرا همانطور که فقط مقدار مشخصی برگ چای را در قوری چای خود می‌خواهید، مقدار بیشترروغن معطر هم همیشه بهتر نیست. درمورد عطر نیز بسته به نوع عطر، گاهی اوقات غلظت کمتر، بهتر است  و گاهی اوقات غلظت بالاتر برای رسیدن به اثر مورد نظر لازم است.

یک چیز مسلم است: مهم نیست که اعداد خاص غلظت بر اساس محصول یا برند متفاوت باشد، یک ادو پرفیوم همیشه غلظت بیشتری نسبت به یک ادو تویلت دارد.

غلظت های متفاوت عطر ها

  • عطر ها در غلظت های متفاوتی تولید می شوند و بر اساس آنها ساختار رایحه ی عطر و میزان ماندگاری و نشر بود تا حدی مشخص می شود .
  • او فرش (Eau Fraiche) : معمولا غلظت حدود یک تا سه درصد ماده ی عطر را دارند و بسیار لطیف هستند و ماندگاری پایینی دارند.
  • میست یا افترشیو: میست ها یعنی هیر میست یا بادی میست که اصطلاحا عطر پوست و مو هستند و یا افتر شیو ها غلظت دو تا چهار درصدی دارند و کمی نسبت به او فرش ماندگار تر هستند

این دو غلظت معمولا در محصولات عطری وجود دارند و در خود عطر های رایج بازار به ندرت یافت می شود.

  • ادکلن (Eau de Cologne): او د کلن یا ادکلن اصطلاحی برای غلظت حدود دو تا جهار درصد مانند میست ها و افتر شیو ها است که به اشتباه برای عطر های اورجینال به کار برده می شود اما در جامعه ی ایرانی جا افتاده است و ما نیز از این مقوله تبعیت می کنیم. این عطر ها ماندگاری پایین اما شفافیت رایحه ی بالایی دارند و از نت های سبک در آنها بیشتر استفاده می گردد.
  • ادوتویلت (Eau de Toilette): شاید بشه گفت که پر کاربرد ترین کانسنتریشن توی دنیای عطر او د تویلت باشد. غلظت حدودا 5-15 درصدی که ماندگاری و نشر بوی متناسبی رو در اکثریت عطر ها برای شما فراهم میکند.
  • ادوپرفیوم (Eau de Parfum): ادوپرفیوم یا او د پارفوم بعد از او د تویلت بیشترین کاربرد رو توی عطر سازی داره و معمولا عطر های توی این غلظت هم ماندگاری و نشر بوی متناسبی دارند و نسبت به او د تویلت ماندگاری بالاتری رو ارائه می کنند. میزان غلظت این عطر ها در بازه ی پانزده تا بیست درصدی قرار می گیرد.
  • پیور پرفیوم (Pure Parfum): پیور پرفیوم یا پیور پارفام که با نام اکستریت د پارفام هم ممکنه بشنوید در عطر های پایه الکلی بیشترین غلظت ماده ی عطری را دارد. این دسته از عطر ها قاعدتا از روایح سنگین و متراکم با ماندگاری بسیار بالایی ساخته می شوند و معمولا غلظتی بین بیست تا چهل درصدی را دارند.

غلظت های به خصوص دیگری در تعدادی از برند های خاص نیز دیده می شود اما مواردی که عمومیت دارند همگی در بالا ذکر شده اند که با توجه به سلیقه ی خودتان می توانید از میان آنها انتخاب نمایید.

همچنین برخی از عطر ها مانند بلو د شنل و دیور ساواج (ساواژ) در غلظت های متعددی تولید می شوند که بتوانند سلیقه ی اکثریت افراد جامعه را در بر بگیرند و می توانید با توجه به علایقتان از میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

دوام ادو پرفیوم بیشتر از ادو تویلت است؟

آنچه جالب است این است که چگونه “تجربه” رایحه بین یک ادو پرفیوم و یک ادو تویلت تغییر می کند. همان طور که قدرت ماندگاری رایحه عطر اغلب تغییر می‌کند ، رایحه ی عطر نیز در طول روز روی پوست تغییر می کند . به عبارت دیگر، یک ادو پرفیوم دارای غلظت بیشتری است که منجر به ماندگاری بیشتر و استفاده معطرتر می شود.

آیا ادو پرفیوم و ادوتویلت بوی یکسانی دارند؟ آیا ترکیبات ادو پرفیوم و ادوپرفیوم یک رایحه مشابه هستند؟

آیا ادو پرفیوم و ادوتویلت بوی یکسانی دارند؟

در مورد طبقه بندی، قانون مشخصی وجود ندارد. در بیشتر مواقع، مواد تشکیل دهنده ادوپرفیوم و ادو تویلت یکسان هستند. با این حال، بسته به میل عطار، برخی از فرمول ها را می توان کمی تغییر داد.

می توان نت هایی را به ادو پرفیوم اضافه کرد که موجب قدرت و ماندگاری بیشتر رایحه می شود. ادو تویلت می تواند دارای نت های سبز، میوه ای یا مرکباتی در نت ابتدایی باشد که طراوت و شادابی را به ارمغان می آورد.

هرچند  ادوتویلت ها  بعد از ادوپرفیوم ها به بازار عرضه شدند اما گاهی هر دوی آنها رایحه ی یکسانی نداشته و از مواد یکسانی تشکیل نمی شوند ، معمولا برند ها برای ملایم کردن رایحه در ادوتویلت ها بعضی مواد مانند نعناع هندی و روغن چوب را از فرمولاسیون عطر حذف می کنند و برای افزایش بوی آن ها روغن و عصاره گل ها یا مرکبات را می افزایند.

پس ادو پرفیوم و ادو تویلت ممکن است بوی یکسانی نداشته باشند، حتی اگر برچسب عطر یکسانی داشته باشند. برای عطرهای دیپتیک،( یک خانه عطرفرانسوی)، حداقل فرمول واقعی به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که غلظت‌های مختلف عطر را در خود جای دهد. برای Diptyque، ادو پرفیوم صرفاً یک نسخه غلیظ تر از ادو تویلت نیست، ادو پرفیوم تفسیر جدیدی از ترکیب اصلی است. به عنوان مثال، در ادو تویلت Do Son، شما دارای گلاب و یاس می باشید. و شکوفه پرتقال با هم هماهنگی دارند، در حالی که در ادو پرفیوم، شما مقدار زیادی از گل سرخ دارید.

این به برند بستگی دارد. برای مثال، در برندهای عطر کلاسیک، ادو تویلت و ادو پرفیوم اغلب رایحه یکسانی ندارند؛ هر دو دارای تم مرکزی یکسانی هستند، اما نسبت‌های نت‌های بالایی، میانی و پایه ممکن است به طور متفاوتی متعادل شوند. “گاهی اوقات تم با نت های اضافی دارای یک پیچ و تاب متفاوت و بیشتر است. از طرف دیگر، برای مثال، در بسیاری از عطرهای خاص، ممکن است متوجه شوید که روغن معطرتشکیل دهنده یکسان است، اما در غلظت های متفاوت.”

به همین دلیل است که ادو پرفیوم و ادو توالت کاملاً قابل تعویض و یکسان نیستند. “اغلب، ادو تویلت سبک تر و تازه تر است، در حالی که ادو پرفیوم غنی تر و ماندگارتر است. برای استفاده در روز یا مکان های اداری، ادو تویلت ممکن است راحت تر و مناسب تر باشد، در حالی که ادو پرفیوم عمق بیشتری را ارائه می دهد. که می تواند برای عصر خوب باشد.”. همچنین ممکن است بخواهید قبل از انتخاب یکی از آنها، دما و زمان سال را در نظر بگیرید. “در آب و هوای مرطوب و گرم، یک ادو تویلت ممکن است ترجیح داده شود، در حالی که در هوای خنک تر، یک ادو پرفیوم گرما و عمق بیشتری را ارائه می دهد.”

چگونه بین ادو پرفیوم و ادو تویلت یکی را انتخاب کنیم؟

چگونه بین ادو پرفیوم و ادو تویلت یکی را انتخاب کنیم؟

انتخاب بین ادو پرفیوم و ادو تویلت به شخصیت شما و میل لحظه ای شما بستگی دارد.

اگر رایحه‌های تازه، لطیف، ملایم و نه تند را ترجیح می‌دهید، به شما ادوتویلت را توصیه می‌کنیم. اگر برعکس، عطرهای تندتری را دوست دارید که مورد توجه قرار  گیرند و ردپایی صریح به جا بگذارند، ادوپرفیوم  ایده آل خواهد بود. ماندگاری طولانی تری روی پوست دارد و اثر قوی تری بر جای می گذارد.

بهترین راه برای انتخاب بین ادو تویلت و ادوپرفیوم، تست کردن هر کدام (از تستر فروشگاه یا نمونه یا اندازه آزمایشی) در صورت امکان است. ممکن است متوجه شوید که به سادگی یکی را بر دیگری ترجیح می دهید. اما «اگر مجبور هستید بدون این گزینه انتخاب کنید، ادو تویلت را محتمل ترین گزینه مناسب برای لباس های روزانه و اداری و ادو پرفیوم را برای استفاده و ماندگاری شب در نظر بگیرید.

آیا مردان ادوپرفیوم استفاده می کنند یا ادو تویلت؟

هر کسی با هر هویت جنسیتی می تواند هر عطری را که انتخاب می کند استفاده کند. عطرهایی که برای مردان به بازار عرضه می شوند اغلب به عنوان ادکلن شناخته می شوند اما معمولاً به عنوان ادکلن نیز در دسترس هستند. برخی از عطرهای عرضه شده برای مردان، مانند بلو د شانل Chanel، به عنوان ادو پرفیوم به بازار عرضه می شوند.

ادوپرفیوم بهتره یا ادوتویلت ،تفاوت اصلی بین ادو پرفیوم و ادو تویلت چیست؟

ادوپرفیوم بهتره یا ادوتویلت ،تفاوت اصلی بین ادو پرفیوم و ادو تویلت چیست؟

عطر از مخلوطی از کنسانتره معطر، حاوی اسانس های معطر و الکل ساخته می شود. درصد رقت کنسانتره معطر در الکل غلظت آن است.

تفاوت بین عطر، ادو پرفیوم و ادو تویلت در این غلظت فرمول است.

ادو پرفیوم عموماً غلظت بیشتری نسبت به ادو تویلت دارد. بنابراین نسبت به یک ادو تویلت دارای کنسانتره معطر بیشتری است. این غلظت بالاتر به معنی شدت بالاتر، انتشار و رایحه ی  قدرتمندتر و همچنین بادوام تر است.

امروزه گرایش با افزایش غلظت است، یعنی برای ادو تویلت یا ادو پرفیوم.

ادو پرفیوم یا ادو تویلت چگونه طبقه بندی می شوند؟

در دنیای عطرسازی قانون خاصی وجود ندارد. خانه عطر وعطر سازها  برای ایجاد انسجام بین خلاقیت ها توافق دارند.

این طبقه بندی بر اساس چندین معیار مانند شدت رایحه، قدرت انتشار، ماندگاری یا ماندگاری عطر. تصمیم گیری را برای مصرف کننده تسهیل می کند.

برای عطری سبک تر، ادو تویلت ایده آل است. برای عطری قوی تر و ماندگارتر، انتخاب ادو پرفیوم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *