بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

بهترین روش برای ماندگاری عطر

بهترین روش برای ماندگاری بیشتر عطر

با خواندن این مقاله با بهترین روش برای ماندگاری عطر آشنا خواهید شد .اگرحتی با خرید عطر اصل و با کیفیت با ماندگاری آن مشکل دارید نکات توصیه شده در این مقاله را رعایت فرمایید .

چه کسی دوست ندارد تمام روز بوی عالی داشته باشد؟ استفاده از عطر مورد علاقه شما مطمئنا می تواند کمک کننده باشد، اما ممکن است متوجه شده باشید که بسیاری از عطرها که صبح قبل از بیرون آمدن از منزل اسپری می کنید تا زمان ناهار از بین می روند. این احتمالاً به این دلیل است که شما عطر خود را به درستی استفاده نمی کنید. اکثر مردم نمی دانند که بهترین روش ها برای استفاده از عطر چیست، که بسیاری از این روشها ماندگاری عطر را طولانی تر می کنند.

اگر عطر خود را در حمام یا در قفسه نگهداری می کنید ،کار درستی انجام نمی دهید. دراین مقاله ما نکات و بهترین روش‌ها را برای استفاده حداکثری از عطرهایتان و نیز برای نگهداری از آنها معرفی می کنیم.

مطلب پیشنهادی پر بازدید :نکات خرید عطر

واقعا بهترین زمان برای استفاده از عطر وجود ندارد. این موضوع ، یک ترجیح شخصی است. یک روش رایج این است که از عطر خود در آخرین لحظه و درست زمانی که از در بیرون می روید استفاده کنید.

اگر مدت کوتاهی پس از استفاده از عطر خود با مردم ملاقات می نمایید، آنها فقط متوجه نت های بالایی و میانی آن می شوند واگر خیلی دیرتر با دیگران ملاقات کنید، آن‌ها نت‌های قلبی(میانی) و پایه را حس می‌کنند، اما نت‌های بالایی را نه. گفته می شود، هوای گرم می تواند باعث شود که عطر شما سریعتر از حد معمول از بین برود. به همین دلیل، بهتر است قبل از رفتن به زیر نور آفتاب از عطر خود استفاده نکنید.

بهترین روش برای ماندگاری عطر

چگونه ماندگاری عطر خود را بیشتر کنیم وبهترین روش برای ماندگاری عطر چیست؟

برای ماندگاری طولانی‌تر عطر، باید مطمئن شوید که عطر می‌تواند با پوست شما ارتباط برقرار کند و در تمام طول روز بماند. برای انجام این کار، باید تا جایی که می توانید از قوانین زیر پیروی کنید. در اینجا همچنین نحوه ماندگاری عطر خود را در بطری توضیح می دهیم!

برای ماندگاری عطر، بلافاصله بعد از دوش گرفتن از عطر خود استفاده کنید

استفاده مناسب از عطرها در شروع ، کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که عطر شما در تمام طول روز ماندگار است. برای بهترین نتیجه، عطر خود را بلافاصله بعد از حمام استفاده کنید. عطرها به خوبی به پوست هیدراته شده می‌چسبند، بنابراین عطر خود را بعد از حمام استفاده نمایید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از استفاده پوست خود را کاملا خشک کنید.

یادت باشه ،اگر عادت دارید فقط بعد از لباس پوشیدن عطر بزنید، این گزینه ممکن است ایده آل نباشد.

برای ماندگاری عطرقبل از استفاده مطمئن شوید که پوست مرطوب شده است

استفاده از لوسیون بدون رایحه و بو قبل از اسپری کردن عطر، پوست شما را مرطوب می کند و عطر شما را بهتر نگاه می دارد. پس برای ماندگاری بهتر، قبل از عطر زدن از یک مرطوب کننده بدون عطر استفاده کنید. رطوبت یک پایه عالی ایجاد می کند و به عطر شما قدرتی می دهد که به آن بچسبد.

روی پوست برهنه اسپری کنید

تا حد ممکن از اسپری کردن روی  پارچه و لباس خودداری نمایید که این کار مانع از انتشار رایحه ی عطر شما نشود. عطر وقتی بتواند با روغن های طبیعی بدن شما ترکیب شود بهترین بو را منتشر می کند و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

بهترین روش آن است که روی نقاط نبض خود  عطر را اسپری کنید

عطر به گرما واکنش نشان می دهد و استفاده از آن روی نقاط نبض می تواند به آزاد شدن عطر در طول روز کمک کند (این مهمترین نکته است!) .عطر خود را روی مچ دست، پشت گردن، داخل آرنج و پشت زانو اسپری کنید.توجه کنید که عطر در گردن شما به زیر لاله ی گوش شما اسپری نشود که ترکیب مواد زیر گوش با عطر ممکن است رایحه ی بدی را ایجاد کند.

قبل از استفاده، می توانید مقدار کمی وازلین را روی نقاط نبض خود بمالید.

بهترین روش برای ماندگاری عطر :روی نقاط نبض خود  عطر را اسپری کنید

اگر به ماندگاری بیشتر عطر خود نیاز دارید، مقدار کمی وازلین را قبل از استفاده روی نقاط نبض خود بمالید. وازلین به عنوان یک قفل مرطوب کننده اضافی برای عطر عمل می کند و به ماندگاری آن کمک می نماید.

به فاصله ی بین افشانه عطرو پوست خود دقت کنید

بهترین روش برای ماندگاری عطر :عطر خود را در هوا اسپری کنید و در مه حاصل از آن  راه بروید.

فاصله ای بین افشانه عطر و پوست خود در نظر بگیرید. اسپری بیش از حد نزدیک باعث ایجاد یک جت از رایحه غلیظ می شود و وقتی آن را به کار می برید کمتر احساس لذت می کنید.عطر خود را در هوا اسپری کنید و در مه حاصل از آن  راه بروید. این به پخش یکنواخت رایحه کمک می کند و رایحه ای لذت بخش را برای شما به ارمغان می آورد.اما باید توجه داشته باشید که استنشاق مستقیم مواد شیمیایی عطری ممکن است بسیار مضر باشد و در صورتی این کار را باید انجام دهید که عطر شما از مواد زیست تخریب پذیر باشد. علاوه بر آن این روش ممکن است مقدار بسیار از عطر را در هوا به هدر بدهد.پس در انجام این کار دقت کنید .

عطر را برروی پوست مالش ندهید

مالیدن مچ دست به هم مواد شیمیایی عطر را تجزیه می‌کند و همچنین باعث گرم شدن سریع پوست می شود و در نتیجه نت‌های بالایی سریع‌تر از حالت معمول شکسته می شوند و با سرعت بیشتری تبخیر می گردند . پس مالش مولکول های خوشبو عطر را تجزیه می کند و در نتیجه رایحه عطر تغییر می نماید. اگر نمی توانید عطر خود را اسپری کنید، خیلی آرام آن را روی پوست خود بمالید.

عطر را روی برس مو اسپری کنید و موهایتان را برس بزنید

اگر می خواهید عطر بیشتری در موهای خود داشته باشید، می توانید آن را روی برس خود اسپری کنید و آن را روی موهای خشک بمالید. توجه داشته باشید هیچگاه عطر را مستقیماً روی موهای خود اسپری نکنید، زیرا الکل موجود در بسیاری از عطرها می تواند باعث آسیب به موهایتان شود.

برای ماندگاری بیشتر از لوسیون معطر و سایر محصولات مشابه نیز استفاده کنید

بهترین روش برای ماندگاری عطر :از لوسیون معطر و سایر محصولات مشابه  همراه با عطر استفاده کنید

راه دیگر برای به حداکثر رساندن ماندگاری عطر خود خرید لوسیون ها، شوینده های بدن و سایر محصولاتی است که در کناراین عطرها و مشابه با رایحه ی آنها  فروخته می شوند. مانند محصولات کلوین کلاین ، ورساچه و دیگر برندهای معروف که محصولاتی مطابق با رایحه ی عطرهای خود ارائه می دهند.

عطر را روی گلوله های پنبه اسپری کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید

عطر را روی گلوله های پنبه اسپری کنید و در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید تا برای لمس کردن از آن در طول روز استفاده نمایید. برای تقویت رایحه در حین حرکت، عطر خود را روی چند تکه پنبه بپاشید و در حالی که خیس هستند، آنها را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و تمام هوا را فشار دهید. آنها باید به اندازه کافی مرطوب بمانند تا بعداً در روز مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده از قطرات آخر عطر در لوسیون بدون رایحه

آخرین کاری که می توانید انجام دهید آن است که عطری که مقدار کمی از آن مانده را  در یک بطری لوسیون بدون رایحه خود بریزید تا از هدر رفتن آن جلوگیری کنید واز آخرین قطره عطر خود نهایت استفاده را ببرید. اگر بطری شما دیگر اسپری نمی کند، باقی مانده عطر را به مقداری مرطوب کننده بدون رایحه اضافه کنید تا لوسیونی ایجاد کنید که بوی عطر شما را می دهد.

کشوهای خود را با رایحه ی عطر خود معطر کنید تا لباس ها بوی عطرتان را بگیرند .

اگر عطر خاصی دارید، می توانید لباس خود را نیز دارای بویی شبیه به آن کنید. در کشوهای خود از دستمال کاغذی که چند بار از عطر مورد نظرتان بررویش اسپری کردید استفاده نمایید و آن را درون کشوی لباستان قرار دهید و اینگونه اجازه دهید عطر روی پارچه ها نفوذ کند.

عطر خود را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید

عطر می تواند در نوسان دما یا رطوبت تجزیه شود. به جای اینکه عطرهای خود را در حمام نگهداری کنید، آن را در یک کشوی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگه دارید.پس آن را در جای تاریک و خنک و در مکانی تاریک با دمای ثابت نگهداری کنید و پس از استفاده، سعی کنید آن را در جعبه خود قرار دهید.

زیرا گرما، رطوبت و نور به سرعت عطر را تخریب می کند و ترکیب شیمیایی عطر و رنگ آن را تغییر می دهد.از قرار دادن بطری عطر خود روی پیشخوان یا قفسه حمام خودداری کنید.

عطر خود را در بطری اصلی خود نگه دارید

در حالی که این فرآیند تا حدودی منسوخ شده است، برخی از افراد هنوز دوست دارند عطر خود را در بطری های مجزا و فانتزی ذخیره کنند. اگرچه این ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما به هوا اجازه می دهد عطر شما را اشباع کند و در نتیجه می تواند ترکیب شیمیایی آن را نیز تغییر دهد.

شیشه عطر خود را تکان ندهید

شیشه عطر خود را تکان ندهید

تکان دادن عطر همچنین می تواند به هوا اجازه دهد عطر را تجزیه کرده و طول عمر آن را کوتاه کند. هنگامی که در عطر باز یا تکان داده می شود، عطردر معرض خطر وارد شدن اکسیژن به عطر می باشد. این امر تجزیه و تبخیر یک عطر را تسریع می کند. پس درپوش عطر را باز کنید، آن را اسپری نمایید، درپوش را سریع ببندید و مطمئن شوید که درپوش محکم بسته شده است و در نهایت از تکان دادن آن خودداری نمایید.

برای ماندگاری بیشتر عطر دلخواهتان را با  بیشترین غلظت خود بخرید

برای ماندگاری بیشتر عطر دلخواهتان را با  بیشترین غلظت خود بخرید

برخی از عطرها به طور طبیعی ماندگاری بیشتری نسبت به بقیه دارند، هم روی پوست و هم در بطری. عطر و ادکلن در غلظت های مختلف فروخته می شوند، به این معنی که نسبت روغن معطر به الکل متفاوت است.پس اگر ماندگاری بیشتر مد نظرتان است ،سعی کنید عطر را با بیشترین غلظت  تهیه نمایید .همانطور که در بالا توضیح دادیم، می توانید عطر با غلظت های مختلف خریداری کنید. قدرت عطری که خریداری می کنید تعیین کننده مدت ماندگاری آن روی پوست است.

امیدواریم با مطالعه ی بهترین روش برای ماندگاری عطر و رعایت نکات ذکر شده در آن، از رایحه ی عطر خود بیشتر لذت ببرید .

الیسا پرفیوم به عنوان مرجع تخصصی عطر و ادکلن، به شما امکان خریدی آسان و با خیالی آسوده خواهد داد. تمامی محصولات موجود در سایت الیسا پرفیوم دارای ضمانت اصالت صد درصدی هستند. همراهان همیشگی ما می توانند این محصول زیبا و با کیفیت و هزاران محصول دیگر را با بسته بندی شکیل به همراه ارسال رایگان برای خود و یا به عنوان هدیه برای عزیزان خود خریداری کنند .

1 دیدگاه در “بهترین روش برای ماندگاری عطر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *