بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

نکات خرید عطر

نکات خرید عطر

اگربرای خرید مطمئن و انتخاب یک عطر مناسب به دنبال اطلاع از نکات خرید عطر هستید خواندن این مقاله شما را در این امر یاری خواهد کرد .

عطری که استفاده می‌کنید چیزهای زیادی در مورد شما می‌گوید، بنابراین شما باید در انتخاب آن بسیار مراقب باشید تا رایحه‌ای عالی را حفظ کنید.

خرید عطر صحیح می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس در شما و یا بهتر دیده شدن و شناخته شدن شما شود. عطر به عنوان جزئی از پوشش می توان تاثیری فرا تر از پوشش را برای شما داشته باشد.

این عطر از پر فروش ترین عطرهای مردانه است : بلود شنل ادوتویلت

هنگام خرید عطر، موارد خاصی وجود دارد که باید حتما به دنبال آنها باشید.دانستن این عوامل در هنگام خرید ، می تواند تفاوت زیادی در تجربه خرید شما ایجاد کند.

ژان کلود النا :”عطر داستانی است در بو، گاهی شعر در خاطره.”

شیمی بدن و نوع پوست خود را در ذهن داشته باشید

اولین چیزی که همیشه باید با آن شروع کنید، شیمی بدنتان است. این مهمترین عنصر در تصمیم گیری برای عطری است که مناسب شما می باشد. استفاده از عطر نامناسب می تواند منجر به تحریک پوست شما شود و می تواند بسیار ناراحت کننده باشد!

نوع پوست شما در انتخاب عطر موثر است .نوع پوست شما نقش زیادی در انتخاب عطر دارد. اگر پوست چرب دارید، می توانید عطرهای سبک را انتخاب کنید، اگر پوست خشکی دارید، می توانید عطرهای تند را ترجیح دهید. نسبت روغن و نمک که در هر پوست متفاوت است، روی بوی خوب عطرها روی پوست شما نیز تاثیر می گذارد. پخش و ماندگاری عطر نیز با توجه به این فاکتور ها می تواند متفاوت باشد.

نسبت pH بدن نیز یکی از عواملی است که بر ماندگاری و بوی عطر تأثیر می گذارد. بدن یک فرد عادی دارای مقدار قلیایی بین 6.8 تا 7.4 (pH) است، بنابراین نت های پایه عطرها بسته به pH بدن شما می توانند متفاوت باشند.

ماندگاری چگونه افزایش می یابد؟

باز یا بسته بودن منافذ روی پوست نقش مهمی در طول عمر دارد. منافذ پوست بعد از حمام بیشتر نمایان می شوند. اسپری کردن عطر روی پوست هنگام بیرون آمدن از حمام ماندگاری آن را افزایش خواهد داد.

همیشه بررسی کنید که عطر شما به کدام خانواده عطر تعلق دارد. این خانواده ها شرقی، گلدار، تازه، چوبی و بسیاری دیگر هستند. هر کدام ویژگی های متمایز خود را دارند. یک عطر تازه دارای نت هایی از مرکبات و رایحه های آبزی مانند لیموترش یا آناناس است. عطرهای گل معمولاً حاوی ترکیبی از یاس، چوب صندل و نت های رز هستند، در حالی که عطرهای چوبی دارای چوب سدر، مشک و خزه بلوط هستند.

هنگام خرید آنلاین، برای اطلاع از رایحه عطری که قصد خرید آن را دارید، همیشه به توضیحات محصول نگاه کنید. اگر این نت ها را دوست دارید، پس احتمال اینکه این رایحه خاص برای شما مناسب باشد زیاد است.

زمان مناسب استفاده از عطر را در نظر بگیرید

در نظر بگیرید که آیا یک عطر روزانه می خواهید یا یک عطر خاص.هنگام خرید عطر باید همیشه فصل را در نظر بگیرید. در مورد تابستان، باید از رایحه های گلی یا مشک دار اجتناب کنید و در عوض به سراغ عطرهای با طراوت مرکباتی، سبک و میوه ای بروید.ممکن است عطر مناسبی برای خود پیدا کرده باشید، اما فصول به شدت بر رایحه ای که عطرها روی پوست شما به جا می گذارند تأثیر می گذارند. ممکن است در تابستان عطرهای سبک تر و در هوای سرد رایحه های ماندگارتری را ترجیح دهید.

هنگامی که درفروشگاه عطر هستید، اگر می خواهید عطری داشته باشید که بتوانید روزانه از آن استفاده کنید، به دنبال چیزی تازه وساده برای استفاده باشید. اما اگر به دنبال عطر خاصی هستید، سعی کنید به دنبال چیزی پیچیده تر باشید. این عطرها معمولا رایحه قوی تر و ماندگاری بیشتری روی پوست شما دارند.

هر عطری برای هر مناسبتی و برای هر شخصی مناسب نخواهد بود

یک عطر با رایحه شیرین برای یک روز در دفتر یا یک شب در شهر با دوستان ایده آل است. یک عطر تند ممکن است برای آن شب های خاص با کسی که دوستش دارید عالی باشد و یک رایحه غیرمعمول ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که مناسب زمانی که می خواهید مردم در میان جمعیت متوجه حضور شما شوند.

از ترکیب عطرها نترسید

هنگام خرید آنلاین عطر، از ترکیب عطرها نترسید. ممکن است متوجه شوید که برخی از بوهایی که فکر می‌کردید خیلی قوی یا ضعیف هستند، وقتی با رایحه‌های دیگر ترکیب می‌شوند، به خودی خود ترکیبی عالی را ایجاد می‌کنند.

اگر عطر مورد علاقه ای دارید، اما استفاده از آن برای هر روز بسیار گران است، آن را با رایحه دیگری مخلوط کنید. مخلوط کردن دو رایحه با هم، بوی آن‌ها را روی پوست تغییر می‌دهد و می‌تواند چیزی کاملاً جدید ایجاد کند.

همچنین باید روحیه خود را در نظر بگیرید. اگر روز بدی را سپری می‌کنید، یک عطر شیرین را انتخاب کنید. رایحه های گل برای بهار و تابستان عالی هستند، در حالی که رایحه های تند برای پاییز و زمستان بهتر است.

در لیست زیر سعی کرده ایم تعدادی از نکات بسیار مهم در خرید عطر که ممکن است تجربه ی خرید شما را تغییر دهد جمع آوری کرده باشیم تا بتوانید بهترین عطر ممکن را برای خودتان خریداری کنید.

شاید دوست داشته باشید :مشخصات و تشخیص عطر کارولینا هررا گود گرل اصل

۱- نکات فنی خرید عطر

پیش از هر کاری کمی مطالعه برای خرید هر چیزی به خصوص عطر لازم است. می توانید با مقداری تحقیقات و بررسی موارد از جمله گروه بویایی عطر، هرم بویایی عطر و همچنین غلظت عطر فاکتور های لازم برای انتخاب عطر مناسب جهت تست را بدانید و انتخاب های مناسب تری برای خودتان داشته باشید.  

مقاله ی مرتبط در این باره : راهنمایی خرید عطر

۲- تست مغازه ای ممنوع!

شما وقتی وارد مغازه می شوید به چند دلیل نمی توانید تست صحیحی از عطر مورد نظرتان داشته باشید. در مغازه فرصت کمی برای تست عطر است و شما به احتمال زیاد فقط بخش نت اولیه( تاپ نت ) عطر را می توانید تجربه کنید. از طرفی محیط مغازه پر از رایحه های متفاوت است که به شامه ی شما اجازه ی دریافت تمامی روایح موجود در یک عطر را نمی دهد تا حدی که شاید عطری که تست می کنید کاملا بو و حس متفاوتی نسبت به عطری که خریداری می کنید داشته باشد.

شاید دوست داشته باشید :روش صحیح عطر زدن برای مردان و زنان

۳- نه به قهوه!

نه به قهوه در هنگام خرید عطر

به احتمال زیادی با این مسئله برخورد کرده اید که هنگامی که عطر زیادی تست می کنید نسبت به روایح عطر های بعدی شامه تان پاسخگو نمی باشد و در عطر فروشی ها یا خارج از آن محیط ، به شما قهوه برای پاکسازی شامه پیشنهاد می کنند. در صورتی که قهوه خود دارای مولکول های بو دار و مواد عطری سنگینی است که بر سر سنسور های بویایی بینی شما می نشیند و اجازه ی بوییدن بعضی از نت ها را به شما نمی دهد. بهترین کار بوییدن و تنفس متوالی بخشی از پوستتان است که عطری روی آن نیست تا شامه ی شما از نت های عطر پاک شده و بتوانید بهتر روایح را دریافت کنید.

۴- کم تست کنید!

هر چقدر هم که شامه ی تربیت شده ای داشته باشید قاعدتا بینی شما از بوییدن عطر های زیاد خسته می شود. بهترین کار این است که در طول یک روز بیشتر از سه عطر تست نکنید تا بتوانید نظر دقیق و صحیحی از عطر های بررسی شده تان داشته باشید.

۵- سمپل بخرید

خرید سمپل یکی از نکات خرید عطر

بهترین راه تست عطر، تست از طریق سمپل است و برای این کار دلایل زیادی وجود دارد. علت اول این است که سمپل نمونه ی کوچک و مقرون به صرفه ای از عطر است که توسط خود کارخانه ی عطرسازی پر می شود و دقیقا مانند عطر مورد نظرتان است. علت بعدی این است که سمپل را می توانید در محیطی راحت و کنترل شده از لحاظ دما و رطوبت و در آرامش کامل بررسی کنید و بر روی پوست و یا لباس های متفاوتی که ممکن است از آن عطر استفاده نمایید ،تست کنید. این عمل احتمال خرید اشتباه را تا حد زیادی از میان می برد و اینگونه با اطمینان بیشتری می توانید خرید کنید.

مطلب پیشنهادی مرتبط: دکانت و سمپل

۶- به نظرات دیگران اهمیت بدهید

اگر برایتان اهمیت دارد که در جمعی عطری که می زنید چه بازخوردی از دیگران می گیرد می توانید طبق نکته ی قبلی از سمپل خود برای آنها اسپری کنید و نظرشان را بپرسید. از طرفی مطالعه ی نظر کاربران در سایت های مرجع و خرید عطر مانند الیسا پرفیوم می توانید نسبت به فاکتور های متفاوت عطر از جمله، بازخورد عطر، کیفیت عطر، ماندگاری عطر، نشر بوی عطر و موارد دیگر اطمینان بیشتری بیابید.

۷- کاراکتر مهم است!

عطر می تواند عنصری جادویی و فرا تر از پوشش شما باشد. عطر می تواند بخشی از کاراکتر شما را بپوشاند و یا بخشی از کاراکتر شما را بارز تر جلوه دهد. می توانید برای موقعیت های متفاوت از اثر جالبی که عطر دارد استفاده کنید. به عنوان مثال عطری شیک و رسمی برای یک قرار بیزینسی می توان حس نافذی برای شما و حس نفوذ ناپذیری برای اطرافیانتان ایجاد کند. از طرفی عطری قدرتمند و کهربایی می تواند حس گرم و برونگرایی برای شما ایجاد کند و اطرافیان از نزدیک شدن به شما حس خوبی بگیرند.

در کل بهترین انتخاب به خصوص برای عطر امضا ،عطری است که کاملا با کاراکتر شما مطابقت داشته باشد و ویژگی های شما را پوشش دهد. ممکن است در ابتدا امری سخت به نظر برسد ولی با کمی تجربه می توانید تا حد زیادی عطر مناسبی برای کاراکترتان بیایبد.

۸- پوشش و عطر

عطر و پوشش از نکات خرید عطر

ست کردن پوشش و عطر اهمیت زیادی دارد. ممکن است عطر بسیار خوبی و پوشش بسیار زیبایی را با هم استفاده نمایید. اما عدم تطبیق این دو مورد از جلوه ی عطر شما و هم پوشش شما بکاهد. در سناریو کاملا برعکس این مورد ، در حالی که شما عطری کاملا ست با پوششتان را انتخاب می کنید، این امر می تواند جذابیت عطرتان و هم پوششتان را دو چندان کند.

۹- تست عطر روی پوست

عطر ها به خصوص آنهایی که مواد طبیعی بیشتری دارند معمولا روی پوست های متفاوت حس و حال متفاوتی دارند. رنگ پوست، میزان لطافت پوست، میزان چربی پوست و … عواملی تاثیر گذار بر روی چگونگی رایحه ی عطر هستند. تست بر روی بلاتر و یا البسه معمولا به طور کامل ذات عطر را نشان نمی دهد و یا موادی را در عطر نمی توانیید ببویید. در بسیاری از عطر های مردانه – زنانه به دلیل لطافت پوست بانوان ذات زنانه ی عطر بیشتر بروز می کند و بر روی پوست آقایان معمولا ذات مردانه ی عطر بیشتر نمایان می گردد. بنابراین اگر می خواهید رایحه ی عطر را به درستی تست کنید و همچنین میزان ماندگاری و نشر بوی آن را به شکل صحیحی بفهمید بایستی حتما بر روی پوست خودتان آن را تست نمایید.

۱۰- با اعتماد خرید کنید

متاسفانه در سراسر دنیا و به خصوص ایران عطر های تقلبی در بازار به وفور یافت می شوند. بسیاری از عطر ها و تستر های بازار تقلبی هستند و تشخیص آنها از نسخه ی اصل بسیار امری مشکل است. شاید به دنبال عطر خاص و یا کمیابی باشید و گمان کنید این برند عطر در بازار نسخه ی تقلبی ندارد اما تجربه نشان داده که هر عطری چه رایج و چه کمیاب می تواند نسخه ی تقلبی داشته باشد.

الیسا پرفیوم به عنوان مرجع تخصصی عطر و ادکلن، به شما امکان خریدی آسان و با خیالی آسوده خواهد داد. تمامی محصولات موجود در سایت الیسا پرفیوم دارای ضمانت اصالت صد درصدی هستند. همراهان همیشگی ما می توانند این محصول زیبا و با کیفیت و هزاران محصول دیگر را با بسته بندی شکیل به همراه ارسال رایگان برای خود و یا به عنوان هدیه برای عزیزان خود خریداری کنند .

راهنمای خرید عطر

راهنمای خرید عطر

خرید عطر و ادکلن بایستی تجربه ای ساده و شیرین در عین حال تا جای ممکن صحیح و درست باشد . بسیاری از افراد برای خرید عطر اطلاعات و نکات لازم را نمی دانند و صرفا با اعتماد به فروشنده یا خرید عطری که از قبل می شناسند اقدام به این کار می کنند. در این سبک از خرید احتمال بسیار بالایی وجود دارد که در نهایت منجر به نارضایتی از رایحه ی عطر ، پخش و ماندگاری عطر و یا فاکتور های دیگر عطر خود شود. در این مقاله سعی شده به طور کامل و جامع راهنمایی خرید عطر و ادکلن فراهم کرده باشیم.

اطلاعات پایه ی عطر:

شما برای خرید هر محصولی بایستی یک سری اطلاعات اولیه از آن محصول داشته باشید. موارد و مفاهیم تخصصی برای خرید یک عطر مناسب احتیاجی نیست و فقط مواردی که برای خرید عطر کفایت می کنند تا بتوانید فاکتور های موجود در عطرتان را به درستی تشخیص بدهید.

۱- غلظت ها

  • عطر ها در غلظت های متفاوتی تولید می شوند و بر اساس آنها ساختار رایحه ی عطر و میزان ماندگاری و نشر بو تا حدی مشخص است .
  • او فرش (Eau Fraiche) : معمولا غلظت حدود یک تا سه درصد ماده ی عطر را دارند و بسیار لطیف هستند و ماندگاری پایینی دارند.
  • میست یا افترشیو: میست ها یعنی هیر میست یا بادی میست که اصطلاحا عطر پوست و مو هستند و یا افتر شیو ها غلظت دو تا چهار درصدی دارند و کمی نسبت به او فرش ماندگار تر هستند .

این دو غلظت معمولا در محصولات عطری وجود دارند و در خود عطر های رایج بازار به ندرت یافت می شوند.

ادکلن (Eau de Cologne): اود کلن یا ادکلن اصطلاحی برای غلظت حدود دو تا چهار درصد مانند میست ها و افتر شیو ها است که به اشتباه برای عطر های اورجینال به کار برده می شود اما در جامعه ی ایرانی جا افتاده است و ما نیز از این مقوله تبعیت می کنیم. این عطر ها ماندگاری پایین اما شفافیت رایحه ی بالایی دارند و از نت های سبک در آنها بیشتر استفاده می گردد.

ادوتویلت (Eau de Toilette): شاید بشود گفت که پر کاربرد ترین کانسنتریشن در دنیای عطر اد وتویلت است. غلظت حدودا پنج تا پانزده درصدی که ماندگاری و نشر بوی متناسبی را در اکثریت عطر ها برای شما فراهم می کند.

ادوپرفیوم (Eau de Parfum): ادوپرفیوم یا ادو پارفوم بعد از ادو تویلت بیشترین کاربرد را در عطر سازی داشته و معمولا عطر های در این غلظت هم ماندگاری و نشر بوی متناسبی دارند و نسبت به ادو تویلت ماندگاری بالاتری را نیز ارائه می کنند. میزان غلظت این عطر ها در بازه ی پانزده تا بیست درصدی قرار می گیرد.

غلظت های به خصوص دیگری در تعدادی از برند های خاص نیز دیده می شود اما مواردی که عمومیت دارند همگی در بالا ذکر شده اند که با توجه به سلیقه ی خودتان می توانید از میان آنها انتخاب نمایید.

همچنین برخی از عطر ها مانند بلو د شنل و دیور ساواج (ساواژ) در غلظت های متعددی تولید می شوند که بتوانند سلیقه ی اکثریت افراد جامعه را در بر بگیرند و می توانید با توجه به علایقتان از میان آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

۲-راهنمای خرید عطرو گروه های بویایی

هر عطری که تولید می شود  معمولا در چهار دسته ی عمده و چندین زیر دسته از لحاظ بویایی قرار می گیرد. برخی از این زیر گروه ها مرز های بین دو گروه هستند که ار ترکیبات دو گروه بدست می آیند. این دسته بندی ها به فرد کمک می کند تا فضای کلی بویایی عطر را تشخیص دهد و با توجه به آن انتخاب دقیق تری پیش از مرحله ی تست و بررسی داشته باشد. این خانواده های عطری به طور کلی به شکل زیر تقسیم می گردند.

عطر های امبری ( کهربایی ):

 دسته ی عطر های کهربایی به عطر هایی می گویند که در آنها پایه ی روایح بر روی آکورد کهربا باشد. آکورد های کهربایی معمولا مجموعه ای از عناصر رزینی و ترکیب آن با وانیل یا نت های دیگری است.

این آکورد ها فضای بویایی گرم، شیرین، اغواگر و دعوت کننده هستند. معمولا آکورد های کهربایی به خودی خود شیرینی بی هویتی دارند و توسط نت های دیگر است که سمت و سوی خاصی می گیرند. این سمت و سو های متفاوت و یا ترکیب آنها با گروه های دیگر است که زیر گروه های دسته ی عطر ها کهربایی را می سازند. این زیر گروه ها عبارتند از:

کهربایی گلی ( امبر فلورال ) – کهربایی فوژه – کهربایی ادویه ای ( امبر اسپایسی ) – کهربایی وانیلی ( امبر وانیلا ) – کهربایی چوبی ( امبر وودی )

عطر های آروماتیک ( معطر ):

دسته ی عطر های آروماتیک شامل نت های برجسته ای هستند مثل نعنا و اکالیپتوس که با عناصری مانند اسطوخودوس، رزماری، مریم گلی، و … که حس سبز و ادویه ای قدرتمندی دارند ، ترکیب می شوند . این دسته از روایح در عطر های مردانه و به خصوص عطر های مردانه ی کلاسیک بسیار دیده می شوند. حس انرژی بخش و هجومی که این دسته از عطر ها دارند برای بسیاری از افراد کاربردی و جذاب است. زیر گروه های دسته ی عطر های آروماتیک شامل موارد زیر می شوند:

معطر آبی ( آروماتیک آکواتیک) – معطر فوژه – معطر میوه ای (آروماتیک فروتی ) – معطر سبز ( آروماتیک گرین ) – معطر ادویه ای ( آروماتیک اسپایسی )

عطر های شیپغ:

واژه ی شیپغ در فرانسوی به معنای قبرس است که نام عطری است از فرانسوا کوتی که در سال ۱۹۱۷ سنگ بنای این گروه بویایی را نهاده است. با اینکه یکی از آخرین نبوغ های دنیای عطر ساختار عطر های شیپغ است اما به دلیل ترکیب خشک و چهارچوب محور این عطر ها در دنیای مدرن کمرنگ تر شده اند و بیشتر در عطر های کلاسیک می توان این گروه بویایی را جست و جو کرد. ساختار و پایه ی این دسته از عطر ها ترکیب گس و تلخ و ترش مرکباتی است که معمولا از برگاموت گرفته می شود و با همراهی نت های چوبی و انیمالیک در انتها که توسط قلبی گلی پیوند خورده است. حس صابونی و چرب را در این عطر ها می توان به وضوح حس کرد. این گروه بویایی شامل دو زیر دسته ی شیپغ گلی و شیپغ میوه ای می شود.

عطر های فلورال ( گلی ):

 آیا می توانید حدس بزنید در این دسته از عطر ها از چه روایحی استفاده می کنند؟

کاملا واضح و مشخص است که از نت ها و روایح گلی در دسته ی عطر های گلی استفاده می کنند و این دسته یکی از پر کاربرد ترین گروه های عطری و یقینا گسترده ترین آنها است. باید حتما توجه داشته باشید که روایح گلی مختص به بانوان نیست و بسیاری از عطر های گلی زنانه مردانه و یا مردانه هستند. این دسته از روایح با توجه به زاویه ها و شامل زیر گروه های زیر است:

گلی آلدهیدی – گلی آکواتیک – گلی میوه ای – گلی میوه ای خوراکی ( فلورال فروتی گورمند ) – گلی سبز – گلی چوبی مشکی

عطر های چرمی:

عطر های چرمی یکی از جذاب ترین دسته های روایح عطری هستند. با اینکه تنوع بسیار زیادی از روایح چرم را داریم مانند چرم سیاه، مخملی، حیوانی، گلی، دودی و … زیر گروهی برای این دسته از عطر ها در دنیای عطر تعریف نشده و آن را به صورت یک تک گروه مستقل تعریف کرده اند. جالب است بدانید که روایح چرمی را آغازگر دنیای عطر می دانند.

عطر های چوبی:

یکی از جذاب ترین دسته ی روایح عطر به طور قطع روایح چوبی هستند. از رایحه ی گرم و اعجاب انگیز صندل وود و رایحه ی خشک و متراکم عطر های عودی و وتیوری تا فضا های رزینی همگی در دسته ی روایح چوبی قرار می گیرند. برای سالهای زیادی افراد عقیده داشتند که این دسته از روایح مختص عطر های مردانه است اما امروزه در عطرسازی مدرن می بینیم که محصولات بسیار جذاب زنانه ای در این دسته ی بویایی قرار می گیرند. زیر گروه های روایح چوبی عبارتد از:

چوبی آبی – چوبی معطر – چوبی شیپغ – چوبی گلی مشکی – چوبی ادویه ای

۳- راهنمای خرید عطرو هرم بویایی

هرم بویایی شیوه ی استانداری از نمایش عناصر و نتهای موجود در یک عطر است که بر اساس آن تا حد زیادی می توان رایحه ی عطر را پیش بینی کرد. حتما قبل از تست عطر ها به هرم بویایی آنها توجه کنید تا بدانید که چه عطر هایی را برای تست انتخاب می نمایید. هرم بویایی شامل سه بخش است.

نت اولیه ( تاپ نت ): روایح سبکی که در لحظه ی اسپری تا چند دقیقه و برای مدت کوتاهی حضور دارند.

نت میانی ( میدل نت ): روایحی که بخش اصلی رایحه ی عطر را تشکیل داده و چند ساعت بازی می کنند.

نت پایه ( بیس نت ): روایحی که در آخرین لحظات عمر عطر که اثر کمی از عطر باقی مانده حضور دارند.

بایستی توجه داشته باشید که مهم ترین قسم عطر نت میانی عطر است که محوریت و هویت عطر را مشخص می کند و بیشتر از همه بایستی به آن قسمت توجه داشته باشید. قاعدتا پس از مصرف و تست عطر های متعدد می دانید که به کدام دسته از روایح علاقه دارید یا برای خرید بعدی خود و شرایطی که می خواهید عطر را استفاده کنید به چه سبکی از عطر نیاز دارید و در این مقوله هرم بویایی می تواند کمک بسیاری به شما بکند.

۴- شرایط استفاده ازعطر

فاکتور های زیادی برای شرایط استفاده از عطر شما وجود دارد که می توانید آنها را لحاظ کنید تا بتوانید از تعداد عطر های مورد نظرتان برای بررسی کم کنید و به اصطلاح آنها را گلچین نمایید. این موارد را به طور خلاصه در اینجا بررسی می کنیم.

فصل: این ساده ترین موضوع برای خرید عطر است. قاعدتا عطر های سرد برای فصول گرم و عطر های گرم مناسب فصول سرد سال هستند و بر این اساس تعدادی از عطر های مورد نظرتان را می توانید برای خرید حذف کنید.

مکان: آیا عطر خود را در مکان بسته می زنید یا فضای باز؟ آیا عطر را برای محیط کاری می خواهید یا برای میهمانی؟ اینها مواردی است که می توانید با توجه به استفاده ی خود از روی گروه بویایی بررسی کنید. در وبسایت عطر الیسا برای تعداد زیادی از عطر ها این موارد به تفصیل توضیح داده شده است ، پس پیشنهاد می گردد که بررسی عطر ها را حتما مطالعه بنمایید.

پوشش: معمولا هر فردی پوشش غالبی را برای خود می پسندد و بایستی عطری که می خواهد برای خود انتخاب کند متناسب با پوشش باشد. عطر های رسمی مطابق با پوشش رسمی و عطر های مطابق با پوشش کژوال هستند .

۵- تست عطر

بعد از مراحل قبلی نوبت به تست عطر می رسد. تست صحیح عطر اهمیت بسیار زیادی دارد. سعی کنید با توجه به مراحل قبلی از عطر های مورد نظرتان به لیست کوتاه تری برای تست برسید. سعی کنید که با تهیه ترجیحا سمپل عطر، آن را در موقعیت کنترل شده و مناسب عطر تست کنید. درصورت تست عطر در مغازه ، به همان تست چند دقیقه ای اعتمادی ننمایید. ترجیحا بر روی پوست و یا بلاتر تست کنید و از مغازه خارج شوید و در طول روز عطر را از لحاظ های متفاوت بررسی نمایید.

در نهایت از بین عطر هایی که طی چند روز تست کردید بهترین گزینه را انتخاب نمایید و امیدوارم که بتوانید از خریدتان نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *