بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

تفاوت ادکلن اصل و شرکتی

ادکلن اصل و شرکتی

اگر شما هم تفاوت ادکلن اصل و شرکتی را نمی دانید و همیشه در خرید ادکلن برایتان این سوال مطرح می شود ، خواندن این مقاله برایتان مفید خواهد بود .

این موضوع یکی از بزرگترین مسئله های امروزی در دنیای عطر می باشد و از بسیاری از افراد ممکن است در دو سه سال اخیر شنیده باشید که فلان عطر را شرکتی خریده ایم. قاعدتا این افراد ادعا می کنند که رایحه و کیفیت عطر دقیقا همانند عطر اصلی است اما در کمال تعجب قیمت آن بسیار نازل تر از عطر اصلی می باشد.

در کشورمان در دنیای عطر با بسیاری واژه های غلط و یا تحریف شده رو به رو هستیم که بایستی این تعاریف را هر کدام توصیف کنیم تا برایتان روشن تر گردد. این کلمات چنان در بازار عطر ما ریشه کرده که حتی سر تیتر این متن نیز در واقع خود اشتباه است!

شاید دوست داشته باشید :نکات خرید عطر

عطر یا ادکلن:

به طور کلی به هر نوع ماده ی و یا محصولی بهداشتی که دارای رایحه باشد و برای خوش بو شدن آن را بر روی خود اسپری کنید در دسته ای قرار می گیرد که آن را می توان عطر نامید. ادکلن در اصل از واژه ی او د کولون می آید که نام اولین عطر تاریخ است که به شکل رسمی به بازار آمده و همچنین او د کولون نام یکی از درصد غلظت های عطر است و در واقع این کلمه را برای محصولات عطری به کار بردن اشتباه است. واژه ی عطر را بسیار افراد برای اسانس های گرمی و یا مترویی به کار می برند که در واقع این نیز یک اشتباه جالب است.

به عطر های پایه روغنی که بر روی پوست به شکل مالشی استفاده می کنند اصطلاحا عطر می گویند که در کشور های عربی توجه ویژه ای به آنها می شود و اشتباها به این اسانس های تقلبی و بی کیفیت عطر می گویند.

عطر شرکتی و تفاوت آن با ادکلن اصل

در زمان پیش از پاندمی ویروس کووید ۱۹ و ممنوعیت واردات عطر، شرکت هایی بودند که به شکل رسمی واردات عطر از برند های متفاوتی را انجام می دادند که لیبل های رسمی و به خصوصی را برای خود داشتند . این عطر ها عموما به این دلیل که به طور رسمی و از طریق شرکت هایی وارد می شدند و باید مبلغی مازاد به عنوان گمرک پرداخت می کردند قیمتی بالاتر از ما باقی جنس های بازار داشتند. اما به دلیل وجود لیبل از اعتبار و تضمین اصالت محصول بیشتری برخوردار بودند و به همین دلیل طرفداران خود را نیز داشتند. به این دسته از عطر ها در بازار عطر شرکتی می گفتند.

بعد از ممنوعیت واردات بسیاری از این شرکت ها به کار های دیگری روی آوردند یا به سمت مسیر غیر قانونی واردات عطر رفتند و یا با برند های دیگری همکاری کردند. در اینجا عملا مفهوم عطر شرکتی در بازار از بین رفته بود تا حدود چند سال اخیر که دسته ای از افراد و شرکت های سودجو از این واژه ی معلق و بی هویت نهایت سو استفاده را بردند.

عطر و ادکلن شرکتی:

تفاوت ادکلن اصل و شرکتی

عطر شرکتی امروزه به عطر هایی گفته می شود که توسط کمپانی هایی در کشور های مختلف که عمدتا اماراتی یا چینی و گاهاً ترکیه ای هستند که در واقع نسخه های کپی شده از عطر های رایج بازار هستند. اکثریت این عطر ها هیچگونه استانداردی را رعایت نمی کنند و از مواد به شدت بی کیفیت و مصنوعی که به احتمال زیاد حاوی مواد حساسیت زا و خطرناک بسیاری هستند استفاده می کنند. اینگونه شرکت ها چندین رویه متفاوت برای تولید عطر دارند.

  • برخی از آنها نمونه ی فیکی از عطر اصلی را با نهایت دقت چه از لحاظ بسته بندی و چه رایحه ، کپی می کنند که این کمپانی ها عموما در داخل کشور به شکل کارخانه های بزرگ و کارگاه های کوچک حضور دارند. به این دلیل می گوییم که مرجع ایرانی دارند زیرا این مسئله از دید حق کپی رایت مشکلات بسیاری برای این کمپانی ها می تواند ایجاد کند و این مورد در ایران اتفاق نمی افتد.
  • از طرف دیگر برخی کمپانی هایی هستند که عطر هایی را با نهایت شباهت از لحاظ ظاهری به عطر اورجینال کپی سازی می کنند اما با کمی تغییر در نام و طراحی عطر ماجرای کپی رایت را دور می زنند.
  • گروه دیگری هم از این کمپانی های هستند که از همان نام اصلی برند و عطر ها استفاده می کنند اما شیشه های متحد الشکلی دارند که تمامی عطر ها از برند های متفاوت را در شیشه ی یک شکل قرار می دهند.

عموما افراد تولید کننده و فروشنده ی این محصولات این ادعا را دارند که این محصول با عطر اصلی کوچکترین تفاوتی نداشته و دلایل متفاوتی برای این موضوع نیز می آورند که با عقل سلیم و منطق نمی توان آن را پذیرفت.

ادکلن شرکتی یعنی ادکلن تقلبی!

در نهایت باید بگوییم که عطر و ادکلن شرکتی امروزه نامی جدید برای مثبت جلوه دادن عطر فیک یا تقلبی است و پیشنهاد ما برای شما این است که اگر نمی خواهید برای یک عطر هزینه ی زیادی کنید از برند های معتبری که روایح مشابه برخی عطر ها را می سازند که دارای استاندارد ایفرا هستند خریداری نمایید و یا اینکه به دنبال گزینه های دیگری در همان سبک بویایی در میان محصولات اصل ولی با قیمت مناسب تر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *