بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

لیست عطر های پر فروش و معروف

لیست عطر های پر فروش و معروف

اگر برای خرید و انتخاب عطر و ادکلن به دنبال لیست عطر های پر فروش و معروف دنیا هستید خواندن این مقاله به خوبی شما را در این امر یاری می رساند.

با وجود کمپانی های عطر سازی متعدد که روز به روز بر جمعیت آنها افزوده می گردد و تولیدات گسترده ی عطر و ادکلن های متفاوت و متنوع ، تعدادی از عطر ها هستند که عمده ی سهم بازار را به دست خود گرفته اند و طرفداران بیشتر و فروش بسیار بالا تری نسبت به سایر عطر های بازار دارند.

عواملی مانند برند شناخته شده، تبلیغات گسترده، رایحه ی عامه پسند و پر بازخورد ودیگر موارد باعث شده اند که این موارد موفق تر از سایر موارد باشند و از دیگر رقبا در این بازار پر همهمه پیشی بگیرند. در لیست زیر پر طرفدار ترین و پر فروش ترین عطر ها را در سه دسته ی پر فروش ترین عطر های کل تاریخ و همچنین پر فروش ترین عطر های امروزه ی بازار و در دو گروه مردانه و زنانه برایتان تهیه نموده ایم تا از این عطر ها مطلع گردید.

لیست عطر های پر فروش و معروف

لیست پر فروش ترین عطر های تاریخ:

۱- عطر ۴۷۱۱ Maurer & Wirtz 4711 Original Eau de Cologne

عطر 4711 یکی از پرفروش ترین عطر ها

اولین عطر تاریخ که در لیست ما رتبه ی اول را نیز دارد. عطری بر پایه مرکبات و شکوفه ها ست . دارای رایحه ای بسیار تازه و حال خوب کن ، کاملا کلاسیک که فضای معطر و تمیزی در قلب آن قرار گرفته و حس خنکی جالبی در آن وجود دارد.  رایحه ای که در عین جذابیت برای مدت بسیار کوتاهی شما را همراهی خواهد کرد. البته نگران این موضوع نباشید چون خاصیت این عطر همین است و شما برای حجم بسیار بالایی از این عطر مبلغ کمی را خواهید پرداخت.

۲- ادکلن شنل شماره پنج Chanel No.5 معروف و پرفروش

شنل شماره پنج پرفروش

نوبت به پر فروش ترین عطر تاریخ از دید اکثریت افراد و یکی از شاهکار های کلاسیک دنیای عطر رسیده است. شنل شماره ی پنج یک عطر استثنایی است که در زمان ورود به بازار انقلابی ایجاد نمود. دلیل این انقلاب ظهور رایحه ی آلدهید در این عطر است.

رایحه ی عطر بر پایه ی آلدهید ها قرار گرفته با همراهی روایح گلی و میوه ای و پایه ی چوبی چرمی گیاهی و مقداری شیرین . آلدهید ها حس فلزی سبز و تیز و صابونی مانندی دارند که کاملا حس کلاسیک و ابهت یک بانوی آن دوران را به نمایش می گذارند. این عطر کاملا مناسب میانسالان و افراد سنین بالا تر است.

۳- عطر دیور پویزن Dior Poison

 از معروف ترین و پرفروش ترین ها

پویزن یادگاری از دنیای کلاسیک و مبدا مجموعه ای بسیار پر طرفدار برای دیور بوده و است. شروعی قدرتمند و تا حدی گوتیک با مجموعه ای از میوه های گرم و آغشته به عسل با کمی حس ادویه ای. اما جادوی سیاه این عطر در امضای دو نت گل مریم و یاس آن است که حسی اغوا گر و مسموم به آن داده است.

فضای رزینی جذابی نیز در طول عمر این عطر در آن موج می زند. عطری که باید کاراکتری قدرتمند داشته باشید تا بتوانید آن را با خود حمل کنید.

۴- ادکلن تیری موگله انجل Thierry Mugler Angel

تیری موگله انجل از پرفروش ترین ها

انجل قطعا یکی از نقاط عطف دنیای عطر سازی است. استفاده از مجموعه ی پچولی یا همان نعنای هندی همراه وانیل و ساختن ساختاری گورمند که به معنای همان دسته ی عطر های خوراکی است اولین بار به صورت مین استریم توسط تیری موگله ایجاد شد. این عطر فضایی شیرین ، غلیظ، متراکم و بسیار گیرا دارد.

۵- عطر کلوین کلین سی کی وان Calvin Klein CK One

سی کی وان یکی از معروف ترین عطر ها

موفقیت هر کدام از این عطر ها در تاریخ دنیای عطر بی دلیل نیست. هر یک نشانه ی نبوغ و ساختاری انقلابی در دنیای عطراست که شاید این دنیا بدون وجود این چنین عطر هایی اینگونه نبود. عطری که همانند شیشه و رنگ مایعش بسیار پاک و زلال است. فضای مرکباتی و گلی در این عطر بسیار حس سبک و مینیمالی دارند. به عقیده ی بسیار از افراد این عطر اولین عطر زنانه مردانه است و شروع این ساختار شکنی و تولیداتی مناسب برای هر دو جنسیت و حذف جنسیت در عطر را مدیون سی کی وان هستیم.

پر فروش ترین عطر های مردانه ی اخیر:

۱- عطر دیور ساواج ادوپرفیوم Dior Sauvage EDP از پرفروش ترین ها

دیور ساواج معروف و پر فروش

نمونه ای از قدرت آنالیز مارکت و تولید عطر صرفا برای عامه پسند بودن و بازخورد بسیار بالا. ساواژ با اینکه عطری انقلابی و یا سختار شکن نیست اما به شکل عجیبی همه آن را دوست دارند. رایحه بر پایه نت امبروکسان و همراهی مرکبات و فلفل در تاپ نت و حس معطر و کمی ادویه ای. این نسخه از این عطر شاید بهترین بالانس از لحاظ ماندگاری و پخش رایحه را داشته باشد و بین تمامی غلظت های این عطر چهار فصل ترین آنها باشد.

۲- ادکلن بلو شنل ادوپرفیوم Chanel Bleu De Chanel EDP معروف

بلو شنل بسیار معروف و پر فروش

آغازگر جنبش دیوانگی آبی، یکی از پر فروش ترین عطر های مردانه ی تاریخ، بلو د شنل اولین عطر این لیست است. رایحه ی آغازین این عطر با مجموعه ی روایح مرکباتی در کنار فضای معطر و اروماتیک از نعناع و گیاه درمنه است. در ادامه ی مسیر عطر، رایحه ی آناناس کمی دیده می شود و این عطر اشاره ای به رایحه ی کرید اونتوس می کند اما به سرعت اسطوخودوس و شمعدانی وارد عمل می شوند و فضای اروماتیک و معطر عطر را تقویت می کنند.

تعدادی از روایح سبز نیز در عطر دیده می شوند. محوریت اصلی عطر رایحه ی عنبر ناشی از نت امبروکسان است . در بطن عطر رایحه ی دانه ی تونکا و فضای چوب صندل به مشام می رسد. در نهایت عطر بر بستری کهربایی می نشیند. این عطر دارای پخش بوی نسبتا بالا و ماندگاری بسیار خوبیست.

۳- عطر جیونچی جنتلمن ادو پرفیوم ریزرو پرایو GIVENCHY Gentleman Eau de Parfum Reserve Privée

عطر مردانه پر فروش

این که عطری کاملا داغ و تازه وارد بازار شود و اینگونه در لیست پر فروش ها قرار بگیرد کاملا واضح است که با عطری بسیار خوش ساخت و لایق رو به رو هستیم. جنتلمن ریزرو پرایو یادآور دیو اوم پارفام است و در این مسیر قدم نهاده. ترکیب فضای پودری لوکس با نت اولیه برگاموت و رایحه بوزی و مشروبی در کنار حس چوبی کلاسیک و لوکس. این عطر یک رایحه ی مردانه ی به شدت با کلاس و تمام عیار دارد و قطعا در میان عطر های پر فروش تا مدت بسیار زیادی ماندگار خواهد بود.

پر فروش ترین عطر های زنانه ی اخیر:

۱- عطر شنل کوکو مادمازل Chanel Coco Mademoiselle معروف و پر فروش

شنل کو کو مادمازل بسیار معروف و پر فروش

در لیستی که درباره ی اسم عطر های پر فروش زنانه باشد قاعدتا با خانه ی عطر سازی ای که پر فروش ترین عطر تاریخ را در کارنامه ی خود دارد بایستی شروع کنیم. کوکو مادمازل که نام بانوی برند شنل را یدک می کشد، یکی از جذاب ترین و پر فروش ترین عطر ها کنونی این برند است.

در ابتدای اسپری عطر ، شما با فضای مرکباتی متشکل از پرتقال و گریپ فروت و ترنج رو به رو می شوید. در بخش میانی رایحه ی عطر فضای نیمه شیرین یاس با یک رز آبدار و میوه ی خاص لیچی شما را در بر می گیرد. حال نوبت به محوریت اصلی عطر می رسد. رایحه ی نعنای هندی شیرین و کمی گیاهی در کنار رایحه ی گیرای وانیل با پشتوانه ای چوبی که در ابری از جنس مشک قرار می گیرد. این عطر پخش رایحه ی قدرتمند و ماندگاری بسیار خوبی نیز دارد.

۲- ادکلن شنل شماره پنج Chanel No.5

شنل شماره 5 عطر محبوب و معروف

شنل شماره ی پنج در اینجا ثابت می کند که چه قدرتی را در بازار عطر دارد و فروش استثنایی آن به چه دلیلی است. پس از گذر سالها همچنان با قدرت تمام به فروش خود ادامه می دهد و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. برای تحلیل این عطر باید حرف های گذشته را مجددا تکرار کنیم.

رایحه ی عطر بر پایه ی آلدهید ها قرار گرفته با همراهی روایح گلی و میوه ای و پایه ی چوبی چرمی گیاهی و مقداری شیرین. آلدهید ها حس فلزی سبز و تیز و صابونی مانندی دارند که کاملا حس کلاسیک و ابهت یک بانوی آن دوران را به نمایش می گذارد. این عطر کاملا مناسب میانسالان و افراد سنین بالا تر است.

۳- عطر لانکوم لا ویه بل Lancom La Vie Est Belle

از پرفروش ترین عطر های زنانه

لا ویه بل و عاشقان بسیارش! شروعی میوه ای که در ادامه فضای گلی پودری جذابی از میان این نت ها نمایان می گردد اما اصل این عطر در رایحه ی بسیار شیرین وانیلی کاراملی آن است. ماندگاری و نشر بوی این عطر ثابت شده است و یکی از ملکه های بازخورد در میان عطر های زنانه است. قاعدتا با این رایحه باید کاملا آشنا باشید و نیازی و توضیح و تفصیل زیادی ندارد و دلیل موفقیت آن کاملا عیان و مبرهن است.

1 دیدگاه در “لیست عطر های پر فروش و معروف

  1. آرش گفت:

    بد نبود، اما عطرهای زیادی رو هم جا انداختید. از جمله عطرهایی از شرکت کرید، از تام فورد، آکوا، تیروز(در خارج از ایران)، بلک افغانو، دیویدوف کول واتر و حتی ایسیماکی. که البته خیلی هست، ولی به همینا بسنده میکنم. البته من بیشتر کارهای مردونه رو عرض کردم. چون اینارو بهتر میشناسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *