بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

نکات و موارد کاربردی برای استفاده از عطر ها و ادکلن ها

روش های صحیح عطر زدن

روش های صحیح عطر زدن : به طور قطع، هیچ کس دوست ندارد که بوی عطر دل خواهش خیلی سریع از بین برود. زمانی که صبح برای رفتن به سر کار و یا قرار های ملاقات مهم، ادکلن زنانه یا مردانه مورد علاقه ی خود را بر روی لباس و پوستمان اسپری می کنیم، دوست داریم که این رایحه تمام طول روز بر روی لباس و پوست بدن ما باقی بماند تا خود و اطرافیانمان از آن لذت ببریم.

اما معمولا این رایحه چهار الی پنج ساعت بعد از بین می رود. شاید استفاده ی بیش از حد عطر بر روی لباس ها و بدن ما اولین راه حل برای افزایش ماندگاری عطر باشد، اما به طور قطع منطقی ترین راه نیست.

روش های صحیح عطر زدن

افزایش ماندگاری عطرها : روش های صحیح عطر زدن

زمانی که برای رفتن به سر کار و یا قرار های مهم آماده می شویم و عطر مورد علاقه ی خود را بر روی لباس و پوستمان اسپری می کنیم، دوست داریم که این رایحه تمام طول روز بر روی لباس و پوست بدن ما باقی بماند تا خود و اطرافیانمان از آن لذت ببریم.

اما معمولا این رایحه چهار الی پنج ساعت بعد از بین می رود. شاید استفاده ی بیش از حد عطر بر روی لباس ها و بدن، اولین راه حلی باشد که برای افزایش ماندگاری عطر به ذهنمان می رسد، اما به طور قطع روش صحیح عطر زدن نیست.

خوشبختانه توجه به روش های صحیح عطر زدن می تواند به شما در افزایش ماندگاری عطر دلخواهتان کمک کند. روش های صحیح عطر زدن در واقع مجموعه ای از تکنیک ها و نکات به هنگام خرید عطر، نحوه ی نگه داری و استفاده از آن را شامل می شود که می توانند به شما در افزایش ماندگاری عطرتان در طول شبانه روز بسیار کمک کنند.

انتخاب عطری مناسب با شخصیت و نوع پوست خود

زمانی که به دنبال انتخاب عطر دلخواه خود هستید، باید محصولی را انتخاب کنید که مناسب با شخصیت، سن، روحیات و همچنین نوع پوست شما باشد. عطر ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: eau de toilette  و eau de parfum. عطر های نوع اول سبک هستند اما عطر هایی که در گروه دوم جای میگیرند دارای غلظت بالایی از مواد اولیه ی روغنی هستند که نه تنها سبب ماندگاری بالای آن ها بر روی پوست می شود، بلکه چنین ترکیبی به رایحه ی اولیه و مد نظر طراح نیز نزدیک تر است.

امانوئل مدلیون، بنیانگذار کلوپ عطر های آزمایشی (Experimental perfume club) در این زمینه معتقد است:” عطر هایی با ماندگاری بالا باید دارای پایه ی قوی نیز باشند. مواد اولیه و تشکیل دهنده ی یک عطر، که تحت عنوان پایه عطر از آن ها یاد می شود، آن دسته از موادی هستند که برای مدت زمان طولانی بر روی لباس و یا پوست شما باقی می مانند. این مواد شامل رایحه ی چوب ها، چرم و مشک است”.

به عنوان مثال عطر NarcisoRodrigquezMusc از جمله مواردی است که تمام طول روز ماندگاری خود را حفظ می کند. این عطر رایحه ی چوب های جنگل را به همراه خود دارد. عطر Baccarat Rouge 540 از Maison Francis Kurkdjian نیز نمونه ی دیگری از عطرهایی است که دارای پایه های قوی و سنگین می باشد. این عطر نیز رایحه ی شرقی،گلی را در خود دارد و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

رایحه های بسیار پرطرفدار، مانند عطر مرکبات می توانند حداکثر برای ده الی پانزده دقیقه بر روی پوست باقی بمانند و سریع از بین می روند. این در حالی است که رایحه های اصلی و پایه می توانند تا چند روز بر روی پوست شما باقی بمانند.

بنابراین اگر طرفدار رایحه های قوی و پایه مانند عطر چوب های جنگل هستید، مشکل زیادی با ماندگاری عطر های خود نخواهید داشت، اما اگر طرفدار رایحه ی گل ها  و مرکبات هستید، باید یک روش صحیح عطر زدن را برای افزایش ماندگاری عطر های خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، با ایجاد چندین لایه از عطر ها بر روی پوست خود، می توانید ماندگاری آن را افزایش دهید.

روش های صحیح عطر زدن : ایجاد لایه های مختلف بر روی پوست

با زدن عطر بر روی پوست خود، مولکول های موجود در عطر با روغن موجود بر روی سطح پوست شما پیوند برقرار می کند. بنابراین، اگر قبل از زدن عطر، از یک لوسیون و یا کرم برای چرب کردن پوست خود استفاده کنید و سپس بر روی آن لایه ای از عطر خود را ایجاد کنید، مولکول های عطر با سطح بیشتری از پوست چرب بدن شما پیوند برقرار می کنند و این امر ماندگاری عطر شما را افزایش می دهد.

بهترین زمان برای استفاده از عطر، پس از حمام است. پوست شما در چنین زمانی بسیار مرطوب است و می تواند عطر را بهتر حفظ کند.

بهترین نقاط بدن برای استفاده از عطر

بسیاری از متخصصان معتقد هستند که بهترین نقاط بدن برای استفاده از عطر مچ دستان، پشت گوش ها، بخش های داخلی آرنج ها و گردن است. از آنجایی که این نقاط از بدن از دمای بالاتری برخوردار هستند، ماندگاری عطر نیز در این بخش ها بالا است.

همچنین قسمت های داخلی زانو، برای بانوان نیز بخش مناسبی برای استفاده از عطر است. همچنین توصیه می شود که عطر به صورت طبیعی بر روی این بخش ها از بدن اسپری شود و از مالش دادن آن بر روی پوست خودداری شود.

نقش کلیدی موها در افزایش ماندگاری عطر

بسیاری از افراد، قدرت و نقش کلیدی موها در افزایش ماندگاری عطر ها در طول روز را دست کم میگیرند. موها می توانند برای مدت زمان بسیار زیادی عطر را در خود حفظ کنند و بدین ترتیب ماندگاری آن را در طول روز افزایش دهند. اسپری کردن عطر دلخواهتان بر روی موهایتان به شما کمک می کند تا برای ساعت های بیشتری از رایحه ی دل انگیز عطر محبوب خود لذت ببرید.

شما می توانید هنگام خروج از خانه، مقداری از عطر را در هوا اسپری کنید و سریع از داخل ابر عطری که ایجاد می کنید، رد شوید. مولکول های عطر به صورت ظریف و  پراکنده  بر روی پوست صورت و موهای شما می نشینند و این امر به ماندگاری رایحه ی عطر شما در طول روز بسیار کمک می کند.

همچنین عطرهای مردانه را می توان در بخش های داخلی کت اسپری کنید تا به هنگام حرکت، مقداری از رایحه ی عطر شما آزاد شود و در طول روز و برای ساعت های طولانی تری از ماندگاری بالای عطر خود لذت ببرید.

روش های صحیح عطر زدن : عطر های خود را در محیط های خنک نگه داری کنید!

نگه داری از عطر ها در محیط های خنک و تاریک می تواند به افزایش ماندگاری آن ها بسیار کمک کند. فراموش نکنید که گرما و نور می تواند کیفیت عطر را از بین ببرد. همچنین فراموش نکنید که مغز شما، در مدت زمان کوتاهی به بوهای اطراف خود عادت می کند، بنابراین اگر متوجه بوی عطر خود نمی شوید بدان معنا نیست که بوی عطر شما از بین رفته است. به این نکته توجه کنید و از اسپری کردن بیش از حد عطر خود خودداری کنید، چرا که این کار کمکی به ماندگاری طولانی مدت عطر شما نخواهد کرد.

فروشگاه عطر الیسا

عطر الیسا وبسایتی مرجع، جهت خرید انواع عطر و ادکلن بوده که تمامی محصولات خود را بصورت کاملا ارجینال و اصلی ارائه می کند و با توجه به کیفیت و مرغوبیت عطر ها مناسب ترین قیمت را ارائه می کند. پیشنهاد می شود به صفحه خرید ادکلن زنانه مراجعه کنید و نمونه محصولات ادکلن زنانه برای زمستان را مشاهده فرمایید.

منابع مفید برای مطالعه بیشتر در سایت های معتبر خارجی:

https://www.telegraph.co.uk/beauty/hair-nails/make-fragrance-last-longer

https://www.artofmanliness.com/articles/guide-to-fragrance

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *