بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

راهنمای خرید عطر خوب مردانه

راهنمای خرید عطر

اگر برای خرید عطر مردانه مناسب ، دچار مشکل شده اید و احتیاج به اطلاعات دقیق تری برای انتخاب عطر دارید خواندن مقاله راهنمای خرید عطر خوب مردانه را به شما پیشنهاد می کنیم .

آقایان اکثرا با تست سرسری چند عطر در یک مغازه ی عطر فروشی اقدام به خرید عطر می کنند اما ممکن است بعدا احساس کنند که این عطر همان عطری نیست که در مغازه استشمام کرده اند و باعث عدم رضایت آنها در خریدشان شود. از طرفی رایحه ی عطر یک امر بسیار مهم در ایجاد حس و حال خوب و تقویت اعتماد به نفس برای آقایان است.

مطلب پیشنهادی :بهترین عطر های مردانه اجمل

همچنین رایحه ی عطر یکی از اولین مواردی است که خانم ها و آقایان به آن توجه می کنند و انتخاب یک عطر خوب می تواند در این امر نیز بسیار موثر و کارآمد باشد.

این عطر از پر فروش ترین عطرهای مردانه است : دیور ساواج

در این مقاله سعی شده است اصول اولیه و کاربردی انتخاب صحیح یک عطر را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید با اطمینان خاطر و رضایت کامل خرید عطر کاملا درست و صحیحی داشته باشید.

۱- تست صحیح عطر :

برای اینکه بتوانید یک عطر خوب بگیرید بایستی بتوانید تست صحیح داشته باشید. در یکی از مقالات سایت الیسا پرفیوم تحت عنوان سمپل و دکانت به بررسی این موضوع به تفصیل پرداخته ایم اما در این جا نیز به طور خلاصه به آن اشاره می کنیم.

بررسی عطر در مغازه تقریبا غیر ممکن است زیرا شما درگیر روایح عطر هایی هستید که از پیش در آن محیط اسپری شده و همچنین در مدت محدودی که عطر را تست می کنید تاپ نت یا رایحه ی اولیه عطر را استشمام می نمایید در حالی که بخش اصلی رایحه ی عطر بخش میانی آن یا میدل نت آن است که معمولا پس از چند دقیقه خود را نشان می دهد.

بنابر این بهترین راه برای تست عطر ،خرید سمپل است که نمونه ی کوچکی از عطر شماست که توسط همان کمپانی سازنده ی عطر تولید می شود که می توانید خریداری کنید. اینگونه می توانید در یک محیط کنترل شده ساعت ها به بررسی یک عطر اختصاص دهید. پس از بررسی و تست عطر می توانید به سلیقه ی خود در عطر ها پی ببرید که مورد بعدی همین موضوع است.

۲- سلیقه ی عطر:

عطر ها دسته بندی های متفاوت و تخصصی دارند اما بهتر است در اینجا به طور ساده به آن بپردازیم. ابتدای موضوع بحث عطر های سرد و گرم است. به طور کلی عطر های گرم مناسب فصول سرد و عطر های سرد مناسب فصول گرم است. در این میان دسته ای از عطر ها هستند که در میانه ی این دو قرار می گیرند که عطر های معتدل نامیده می شوند.

اگر بیشتر علاقه به روایح سرد دارید برای فصول سرد سال سعی کنید عطر های معتدل استفاده کنید و اگر به عطر های گرم علاقه دارید سعی کنید در فصول گرم سال از عطر های معتدل استفاده نمایید. نکته ای که از اهمیت بسیاری برخوردار است ، گروهی این عطر های معتدل را اصطلاحا چهار فصل می نامند در صورتی که هر عطر می تواند نهایتا برای سه فصل مناسب باشد .پس حتما نیازمند این هستید که کلکسیون خود را گسترش دهید.

در بخش دیگر بررسی روایح عطر به مسئله ای می رسیم که بیشتر از طریق ارجاع مغز به حس چشایی است که ناچاریم از آن بهره ببریم. آیا علاقه به عطر های شیرین دارید؟ یا روایح تلخ بیشتر مورد پسندتان است؟ در این میان عطر های تند و … نیز وجود دارند که معمولا این بخش به سلیقه ی چشایی نیز مربوط می شود و بر اساس این فاکتور و نکات قبلی به عنوان مثال متوجه می شوید که عطر سرد و شیرین بیشتر می پسندید و سعی می کنید از اینگونه روایح بیشتر خریداری کنید.

البته این تمام موضوع دسته بندی های عطر نیست و عطر ها به شکل های پیشرفته تری نیز دسته بندی می شوند. معمولا ممکن است ببینید که در سایت برای یک عطر نوشته شده که عطری اروماتیک ،معطر ،فوژه یا چوبی شرقی است که بگذارید به این مبحث بعدا در مقاله ی دیگری به تفصیل بپردازیم و دانستن همین موارد ابتدایی برای یک خرید درست برای مصرف کنندگان کفایت می کند.

۳- بررسی نت های عطر:

معمولا اگر تعداد عطر های متفاوتی خریداری کرده باشید و هرم بویایی آنها را بررسی نموده باشید به نکات مشترکی بر می خورید یا ذاتا می دانید که به عنوان مثال به روایح چوبی علاقه مندید یا رایحه ی وانیل را دوست دارید.

بررسی نت های یک عطر پیش از خرید می تواند به شما کمک کند که بتوانید این اشتراکات و علایق خود را بیابید و از آنها در خرید بهره ببرید. نکته ی حائز اهمیت در این موضوع این است که معمولا عطر ها در هرم بویایی به سه بخش روایح ابتدایی، میانی و پایانی تقسیم می شوند.

رایحه ی ابتدایی اهمیت چندانی ندارد چون تنها در لحظات اول عمرعطر شما وجود دارد و اصل رایحه رایحه ی میانی و سپس بیس نت یا همان رایحه ی پایانی عطر است. بنابراین بهتر است به این بخش از عطر خود توجه بیشتری داشته باشید.

۴- راهنمای خرید عطر خوب مردانه و پخش و ماندگاری آن:

پخش رایحه و ماندگاری عطر به موارد بسیار زیادی بستگی دارد . در ابتدای امر بهتر است هر عطری را در ژانر و گروه خودش برای این موضوع مقایسه نمایید. این بدین معناست که اگر عطر های سرد بیشتر می پسندید و خریداری می کنید توقع قدرت بسیار زیادی از آن نداشته باشید زیرا این دسته از عطر ها معمولا مولکول های سبک تری دارند و قاعدتا نمی توانند ماندگاری بسیار بالایی را برای شما فراهم آورند. در عوض اینگونه روایح معمولا دارای حس تازگی و شفافیت بیشتری نسبت به روایح گرم و سنگین هستند.

پخش رایحه و ماندگاری عطر شما به غلظت عطر نیز بستگی دارد. معمولا اینگونه است که بر روی بسته بندی و شیشه ی عطر ها عبارات ادکلن، ادوتویلت ، ادوپرفیوم و پرفیوم نوشته می شود . این عبارات نشان دهنده ی غلظت عطر ها هستند .

شاید دوست داشته باشید :بهترین عطر مردانه دولچه گابانا

به طور معمول عطر هایی که غلظت پایین تری دارند ماندگاری کمتری نیز دارند اما قدرت پخش بوی بالاتری ارائه می دهند و بالعکس عطر های غلیظ تر ماندگار ترند اما دارای پخش بوی کمتری هستند و شما می توانید با توجه به این مسئله انتخاب عطر صحیح تری داشته باشید.

۵- عطر مناسب برای سن مناسب:

با تغییر هر روزه ی عطر ها و تولیدات جدید با ساختار های جدید معمولا اینگونه است که روایح بر اساس سبک بویایی به دسته های سنی متفاوتی تعلق می گیرند. عطر های کلاسیک که بر اساس ساختار و سبک بویایی عطر های قدیمی تر تولید می شوند و یا عطر هایی مربوط به دوره های پیش از سال ۲۰۰۰ هستند، معمولا حسی جا افتاده تری دارند و بنابراین برای افراد میانسال و بالا تر توصیه می شوند و عطر های امروزی با ساختار مدرنی که دارند برای افراد سنین پایین تر پیشنهاد می گردند.

۶- عطر و استایل:

این مقوله کمی نیازمند تخصص و تجربه ی بیشتری نسب به موارد دیگر است. اگر پوشش خاصی را استفاده می کنید بایستی عطری در همان سبک نیز استفاده نمایید. استفاده از یک عطر اسپرت در کنار یک استایل رسمی هارمونی زیبایی ایجاد نمی کند و از کیفیت و جلوه ی عطر و پوشش شما می کاهد در حالی که اگر عطر شما با استایل شما مطابقت داشته باشد می تواند هارمونی بسیار زیبایی ایجاد کند و همچنین جذابیت پوشش و عطر شما را دو چندان کند.

۷-اصالت عطر:

متاسفانه امروزه عطر های تقلبی بسیار زیادی در بازار یافت می شوند که امکان شناختن عطر اصلی از تقلبی روز به روز سخت تر و نا ممکن تر می شود و معمولا تنها یک شخص با تجربه در زمینه ی عطر می تواند کاملا و به درستی یک عطر تقلبی را از اصل آن تشخیص دهد .بنابراین می توانیم به شما پیشنهاد کنیم که در برخی از محصولات سایت و یا مقالات سایت که به نکات و تفاوت های میان اصلی و تقلبی عطر ها پرداخته شده است حتما دقت فرمایید و سعی کنید از فروشنده های مطمئن خریداری نمایید.

۸- کاراکتر عطر:

عطر و عطر سازی یک هنر است و هر عطری که ساخته می شود به خصوص در ژانر عطر های نیش و گران قیمت تر دارای شخصیت و کاراکتر به خصوصی است. این موضوع کمی فرا تر از پوشش و استایل شما است و این که بتوانید تشخیص بدهید که کاراکتر این عطر چگونه است و آیا با کاراکتر شما سازگاری دارد ممکن است امری بسیار سخت و پیچیده به نظر برسد و همینطور هم هست.

در این زمینه می توانید به توضیحات ابتدایی هر عطر در سایت توجه کنید تا درک بهتری نسبت به شخصیت و کاراکتر عطر داشته باشید تا بتوانید با دقت بسیار بالایی برای خرید ، عطر مناسبی برگزینید.

9- موقعیت استفاده از عطرخوب مردانه:

می توان عطر را به عنوان یکی از اجزای پوشش و استایل در نظر گرفت و با در نظر گرفتن این فرض می توان متوجه شد که در هر مکانی نمی توان هر عطر را استفاده کرد. همانگونه که شما برای محل کار خود نوع پوشش به خصوصی استفاده می کنید و برای استفاده ی روزمره ، پوشش آزاد و راحت تر را ممکن است برگزینید و برای مجالس و مراسم خاص ، پوشش شکیل و لوکس و متفاوتی را انتخاب می نمایید ، عطر شما نیز باید به همین شکل باشد.

استفاده از یک عطر لوکس و گران قیمت و رسمی به طور روزانه و با پوشش کژوال ، هم از لحاظ مالی مقرون به صرفه نیست و هم از لحاظ هارمونی سازگاری خوبی ندارد. از طرفی یک عطر اسپرت که شاید مناسب استفاده بعد از ورزش باشید همراه لباسی رسمی در یک مجلس و یا میهمانی مجلل منطقی نیست.

بنابراین بایستی توجه کنید که در هر موقعیت چه عطری با چه استایلی مناسب تر است. از طرفی برخی عطر ها در بعضی از شرایط ممکن است باعث آزار و اذیت دیگران شوند و شما غیر از خود باید افرادی که در محدوده ی رایحه ی شما قرار می گیرند را نیز در نظر بگیرید. عطر های بسیار قدرتمندی که در محیط باز تا چندین متر پخش رایحه دارند در یک محیط بسته ممکن است دیگران را آزار دهد و یا حس خفگی و تنگی نفس به آنها دست بدهد. از طرفی در شرایطی مانند بیمارستان ها که افراد بسیار حساس ممکن است وجود داشته باشند ، استفاده از ملایم ترین و سبک ترین عطر ها به شما پیشنهاد می گردد.

در نهایت اگر بخواهیم به طور خلاصه یک مسیر برای شما تعیین کنیم که بتوانید خرید خود را انجام دهید ،بهتر است طبق مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا نوع شخصیت و کاراکتر خود و یا کاراکتری که می خواهید با عطر خود به دیگران نشان بدهید را مشخص نمایید
  2. موقعیت خاصی که می خواهید از این عطر استفاده نمایید را تعیین کنید.
  3. با توجه به موقعیت نوع پوشش خاصی که مد نظرتان است را نیز انتخاب نمایید.
  4. سلیقه ی عطری خود را مشخص نمایید.
  5. فصلی که قرار است در آن عطر مورد نظرتان را استفاده کنید ، تعیین نمایید.
  6. با توجه به موارد قبل مشخصات تعدادی عطر را بررسی کنید. ( می توانید برای این مورد از دسته بندی های تعیین شده در سایت استفاده نمایید.)
  7. چند مورد عطر را به اصطلاح گلچین نمایید و سپس اگر بین گزینه ها مردد هستید سمپل های آنها را خریداری کرده تا سر فرصت و به درستی بتوانید هر کدام را تست نمایید.
  8. در نهایت عطر مورد نظر را که انتخاب کردید می توانید اصالت آن را بررسی نموده و خریداری کنید.

الیسا پرفیوم به عنوان مرجع تخصصی عطر و ادکلن، به شما امکان خریدی آسان و با خیالی آسوده خواهد داد. تمامی محصولات موجود در سایت الیسا پرفیوم دارای ضمانت اصالت صد درصدی هستند. همراهان همیشگی ما می توانند هزاران محصول با کیفیت را با بسته بندی شکیل به همراه ارسال رایگان برای خود و یا به عنوان هدیه برای عزیزان خود خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *