بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

تاریخچه ی عطر بلک افغان

تاریخچه ی عطر بلک افغان

در این مقاله به تاریخچه ی عطر مردانه بلک افغان و حواشی تولید و نیز به مشخصات آن می پردازیم .

این عطر نیز از پر طرفدارترین عطرهای مردانه است : کرید اونتوس مردانه

نام بلک افغان با توجه به حواشی آن و کپی های متعدد و اسانس های بی کیفیت و مخدر بودن یا محرک بودن آن، بر سر زبان های بسیاری افراد در سراسر جهان افتاده است. ناسوماتو بلک افگانو که تلفظ صحیح نام این عطر است امروزه یکی از مشهور ترین عطر های چندین سال اخیر در بازار ایران است.

مطلب پیشنهادی :نقد و بررسی ادکلن تق هرمس

حال می خواهیم در این مقاله به این موضوع بپردازیم که این عطر با این نام و این رایحه از کجا الهام گرفته شده است؟ توضیح مختصری درباره ی رایحه ی آن و همچنین حواشی این عطر نیز برای شما فراهم شده است که مطالعه ی آن می تواند برایتان مفید واقع شود.

ریشه ی نام بلک افغان (بلک افگانو)  از کجا می آید؟

تاریخچه ی  ادکلن بلک افغان

دراواسط دهه ی 1920 یک گیاه شناس مشهور روسی به نام نیکولای واویلوف برای بررسی و کشف گیاهان بومی منطقه ی افغانستان به آنجا سفر کرد. در هنگام بررسی های خود متوجه بوته های گیاه حشیش یا همان ماریجوانا در میان مزارع و زمین های کشت افغانستان شد (در آن زمان پرورش این گونه گیاهان در این مناطق مرسوم نبوده است). واویلوف در بررسی خود گفت که یک ارتباط مورفولوژیکی بین گیاهان کاشته شده و وحشی در نژاد های حشیش دیده می شود به این معنا که این ارتباط در ارتفاع بوته ها و همچنین شکل و اندازه ی دانه ها قابل مشاهده است.

در 1924 در هنگام مسافرت در کنار رودخانه ی کونار بین منطقه ی جلال آباد در منطقه ی نانگراهر و چقاسرای ( نام قدیمی اسدآباد) واویلوف یک گونه ی عجیب غریبی از حشیش را کشف کرد که دارای رنگ روشن و دانه های کوچک ، غشایی که کمی جدا بود و پریکارپ های شفاف بود. این نژاد امروزه به نام کانابیس ایندیکا افغانیکا شناخته می شود. واویلوف در نوشته ی خود اشاره کرد کمربند هایی از حشیش سیاه در میان مزارع ذرت و غلات دیگر و در کناره ی رودخانه ی کونار همراه با هم رشد می کنند. انتشار این مقاله عامل این شد که اول افغانی ها به فکر کشت این بوته ها بیفتند و در درجه دوم بیان اصطلاح کمربند سیاه باعث شد که این نژاد در جهان به نام افغان بلک شناخته شود.

ناسوماتو، عطار دیوانه!

این خانه ی عطر سازی در هلند توسط یک عطرساز ایتالیایی به نام الساندرو گوالتیری در سال 2007 تاسیس شده است. برندی که علاقه ی خاصی به ساختار شکنی حتی در فضای عطر های آرتیستیک دارد. برندی با شخصیتی بسیار پر مایه که آن را پنهان نمی کند. گوالتیری حدود بیست سال برای برند های متفاوتی در سطح بازار جهانی مشغول به کار عطر سازی بود تا زمانی که دیگر از محدودیت های خلاقیت در کمپانی های بزرگ خسته شده بود و تصمیم گرفت که خودش را آزاد کند. گوالتیری اعتقاد داشت که خود او تعیین کننده نیست و او تنها شروع کننده می باشد و سپس کنترل کار از دست او خارج شد.

او معتقد است که باید چیزی بسازد که با ایده های نو همسو بوده و هوشمندی خودش را داشته باشد و برده ی معانی و اصطلاحات و کلمات نباشد. هر عطری تفسیر و ابراز درونی و شخصی عطار آن است و نباید در آن محدودیت و سانسوری وجود داشته باشد. نام این برند از دو واژه ی ایتالیایی گرفته شده که ناسو به معنای بینی یا همان عطار و ماتو به معنای دیوانه است. گوالتیری اعتقادی به هرم های بویایی ندارد و می گوید آنها یا شما را به مسیر اشتباهی هدایت می کنند و یا ذهنیتتان نسبت به یک عطر را محدود می کنند. عطر بایستی یک معجون جادویی باشد که مواد و رموزش فاش نشود و هر کس برداشت شخصی خودش را از آن داشته باشد.

تولد بلک افغان ( بلک افگانو) وتاریخچه ی آن

با توجه به دو پاراگراف قبلی احتمالا متوجه نقطه ی تلاقی آن ها شده اید، اگر هر دو را مطالعه کرده باشید. گوالتیری بعد از سفر های طولانی به منطقه ی خاورمیانه تحت تاثیر دیدنی های زیادی در این منطقه قرار گرفت، از تجارب بویایی گرفته و یا الهاماتی برای ساخته های آینده اش. عطر بلک افگانو برگرفته از حشیش افغانی در سال 2009 وارد بازار شد. همانطور که گفتیم گوالتیری اعتقادی به هرم بویایی ندارد و محتویات عطر های گوالتیری مانند صندوقچه ی اسرار همیشه نا معلوم است. همین موضوع و همچنین جو سازی و خرافه سازی های افراد بازار در سراسر جهان و همچنین در ایران عامل حاشیه های فراوان این عطر شد.

بعضی ها می گفتند که مصرف زیاد آن اثراتی مانند حشیش دارد یا به گونه ای ساخته شده است که رایحه اش چنین تاثیری بگذارد! برخی هم عقیده داشتند این ماده ی مخدر یا اصطلاحا محرک در آن وجود دارد ! عده ای می گفتند که گوالتیری به طور قاچاقی مقداری از آن را برده و در لابراتور خود روی آن آزمایش کرده تا از آن استفاده کند! از طرفی افرادی که سبک زندگی هیپی گونه داشتند و یا از حشیش و ماریجوانا مصرف می کردند، از این ادعا انتقاد می کردندو بیان می کردند رایحه ی آن اینگونه نیست. به هر حال چیزی که واضح است آن است که استاندارد های بسیار سخت گیرانه ی تولید عطر ،هرگز اجازه ی وجود ماده ی مخدر را در یک عطر نمی دهند.

شاید دوست داشته باشید :بهترین ادکلن های چهار فصل مردانه + معرفی و راهنمای خرید

به هر حال این شایعات از دید بیزنس کمک بسیار زیادی به فروش این عطر نمود و هنوز این عطر پر طرفدار ترین و پر فروش ترین محصول این خانه ی عطرسازی می باشد. از طرفی رایحه ی خاص و بسیار جذاب آن برای عطربازان عامل دوم موفقیت آن بود. برای گروهی از خریداران عطر که طرفدار عطر هایی غنی با رایحه ی قدرتمند و پخش بو های عظیم و ماندگاری بسیار بالایی هستند بلک افغان یک عطر ایده آل محسوب می شود. به هر حال تمامی این عوامل بلک افغان را به یک عطر بسیار موفق در دنیای روایح تبدیل کرد.

رایحه ی عطر بلک افغان

تاریخچه ی عطر بلک افغان

این عطر فضای تاریک و متراکمی دارد. با اینکه لیست نت های عطر وجود ندارد اما می توان رایحه ی چند ماده تشکیل دهنده ی آن را تشخیص داد. شروع رایحه ی عطر با یک قهوه ی متراکم اسپرسو گونه و فضای عودی است. عودی با حسی دارویی که به نظر می رسد این حس دارویی گونه بخشی به دلیل عود و قسمتی برای هم نشینی با چوب صندل است.

در میان رایحه ی این عطر فضای رایحه ی سبزی احساس می شود که همان رایحه ی حشیش است و می توان تنباکو را نیز به وضوح در عطر حس کرد. کمی که به سمت قلب عطر می رویم رایحه ی نعنای هندی و صمغ لابدانوم را می توان تشخیص داد. صمغ لابدانومی که کمی حس حیوانی و مقداری مشکی و یک حس تاریک و نیمه چرمی در آن حس می شود.

نت ها بر روی یک بستر کهربایی که مانند فرشی پهن شده قرار گرفته اند. در این آکورد کهربایی مقداری حس وانیلی نیز دیده می شود. مقداری که دقت کنید حس دودی و بخوری خاصی نیز در این عطر دریافت می کنید. یک مقدار حس تلخ و چوبی در عطر حس می شود که احتمالا از علف خس خس است. این فضای بخوری و رزینی و این سبک فرمولاسیون مهر و موم شده امضای عطار این خانه ی عطرسازی است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نسخه های کپی شده، تقلبی، الهام گرفته و … برای این عطر فراوان است. الیسا پرفیوم به عنوان یک مرجع تخصصی عطر و ادکلن، بلک افغان و بسیاری محصولات دیگر را با تضمین اصالت صد درصدی و ارسال رایگان و بسته بندی شکیل برای شما مشتریان گرامی فراهم ساخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *