بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

روش صحیح عطر زدن برای مردان و زنان

روش عطر زدن مردان و زنان

در این مقاله الیسا پرفیوم به بررسی روش صحیح عطر زدن برای مردان و زنان می پردازد :

عطر نقش اساسی در حس دیگر افراد به شما و به یاد ماندن شما در ذهن آنها دارد. به این ترتیب، عطر بخشی جدایی ناپذیر از سبک شخصی شما و چیزی است که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. با این حال، اگر می خواهید ادکلن شما جذابیت شما و یا اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، ابتدا باید نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید.

فروشگاه عطر الیسا بزرگترین مرجع تخصصی خرید ادکلن اصل در ایران می باشد که می توانید با دریافت ضمانت،ادکلن اورجینال خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید .

استفاده از ادکلن هنری است که می توانید به سرعت به آن مسلط شوید. تنها چیزی که لازم است راهنمایی صحیح در مورد نحوه انتخاب یک عطر عالی، مکان و زمان استفاده از آن، میزان استفاده و نحوه نگهداری آن است. خوشبختانه، ما همه پاسخ ها را داریم و در این مقاله درباره نحوه ی صحیح استفاده از عطر صحبت خواهیم کرد .

مطلب پیشنهادی پربازدید :تشخيص ادكلن اصل با باركد و بچ كد (سريع و ساده )

اکثر مردان  و زنان ادکلن را اشتباه استفاده می کنند.دانستن نحوه استفاده از ادکلن یک هنر است که اگر به درستی انجام نشود، می تواند منجر به استفاده بیش از حد عطر یا بویی شود که تقریباً بلافاصله محو می شود. از آنجایی که ادکلن برای بسیاری افراد اغلب یک فکر بعدی است، آن ها قبل از اینکه از در بیرون بروند و روز خود را شروع کنند، آن را روی لباس های خود اسپری می کنند. متاسفانه این بدترین راه برای زدن ادکلن است.

علاوه بر این، اکثر افراد برای انتخاب رایحه شخصی خود تلاش زیادی نمی کنند. اگر به درستی برنامه ریزی شود، ادکلن می تواند بخش مهمی از استایل شخصی آنها باشد. یک ادکلن خوب می تواند به شما احساس جذابیت و اعتماد به نفس بیشتری بدهد و به شما کمک می کند در مقابل اطرافیانتان ظاهری آراسته و جذاب داشته باشید.

اگر استفاده ازعطر بسیار مهم است، چرا فقط 36 درصد از مردان به طور منظم از ادکلن استفاده می کنند؟ فقدان آموزش ممکن است نقش زیادی داشته باشد. اگر نمی‌دانید چگونه ادکلن را به درستی خریداری، استفاده و نگهداری کنید، ادامه مطلب را بخوانید.

محل های مناسب استفاده و اسپری عطر برروی بدن

برای استفاده صحیح از رایحه، باید بدانید کجا باید ادکلن بزنید. در حالت ایده آل، مردان باید ادکلن خود را روی نقاط نبض یا گرم ترین مناطق بدن خود بمالند. به لطف گرمای خود، این نواحی که شامل گردن، سینه، شانه ها، مچ دست و آرنج داخلی است، می توانند رایحه را به طور موثرتری پخش کنند، به این معنی که عطر کمتری مورد نیاز است. برای هدف قرار دادن این مناطق، فقط یک یا دو مورد را انتخاب کنید که روی آنها تمرکز کنید. به طور خاص، مچ دست و گردن یک ترکیب عالی را ایجاد می کنند. همچنین توجه داشته باشید که زیر بغل و پشت زانو نیز مناطق گرمی هستند، اما معمولا برای ادکلن ایده آل نمی باشند و به دو دلیل بهتر است این کار را انجام ندهیم. اول اینکه ترشحات غدد عرق زیر بغل در طی روز با نت‌های عطر ترکیب شده و رایحه اصلی ادکلن را تغییر می دهد. دوم زیر بغل نقطه بسیار حساس و تحریک پذیر بدن است که ذرات ریز عطر می‌تواند سبب بروز آلرژی، خارش و سوزش در این منطقه شود.

مطلب پیشنهادی :بهترین ادکلنهای اصل فرانسه

معمولا توصیه می شود که عطر را روی لباس خود اسپری نکنید، و در عوض مناطقی را که در معرض هوا هستند هدف قرار دهید . نقاط نبض گردن و مچ‌ها یا آرنج‌های داخلی، اگر بلوز بدون آستین می‌پوشید. با این حال، تنها استثنا این است که اگر در آب و هوای بسیار گرم هستید  بهتر است عطر را مستقیماً به بدن خود نزنید.

همان طور که در تصویر فوق مشاهده می کنید مناطق پررنگ تر که در تصویر مشخص شده است حرارت بالاتری در بدن دارند . دمای بدن و رطوبت پوست با عطر تلفیق شده و کمک می‌کند نت‌های آن به آهستگی تبخیر شده و در هوا پخش شود. این انتشار آهسته باعث می‌شود در تمام طول روز رایحه عطرتان به خوبی احساس شود.

نحوه استفاده از عطر

ادکلن را بلافاصله بعد از بیرون آمدن از حمام روی پوست تمیز و خشک اسپری کنید.دوش بدن شما را از هر عطر دیگری پاک می کند و منافذ شما را باز می کند که به جذب عطر کمک می کند. پوست خود را کاملا خشک کنید و سپس اسپری نمایید.

بطری اسپری را در فاصله 3 تا 6 اینچی (5/7 تا 3/15 سانتی متر) از بدن و پوست خود نگه دارید.اگر بطری را نزدیکتر نگه دارید، خطر استفاده بیش از حد را دارید.

ادکلن را به نواحی گرم شده بدن خود بزنید.گرما به پخش عطر در طول روز کمک می کند و به آن اجازه می دهد تا با مواد شیمیایی بدن شما ترکیب شود و بوی خاص شما ایجاد شود. مناطق گرم شده که در بالا نشان داده شده و شامل گردن، قفسه سینه، نقاط نبض، ساعد یا آرنج داخلی شما هستند.

شاید دوست داشته باشید :۱۰ مورد از بهترین ادکلن های برند کلوین کلین (مردانه و زنانه )

با یک برنامه سبک شروع کنید.اگر در استفاده از عطرها تازه کار هستید، ادکلن را در تمام نواحی گرم شده بدن که در بالا ذکر شد استفاده نکنید. یک منطقه را انتخاب کنید و با یک اسپری شروع کنید. اگر متوجه شدید که بوی شما به سرعت محو می شود، قسمت دیگری را انتخاب کنید و دفعه بعد که استفاده می کنید، ادکلن را در آنجا اسپری کنید. ممکن است بخواهید نظر یکی از دوستان نزدیک یا یکی از اعضای خانواده را بپرسید که آیا این برنامه مناسب است یا خیر و آنها چه قدر رایحه ی عطر شما را حس می کنند ،زیرا ممکن است نسبت به عطرهایی که اغلب استفاده می کنید کور شوید.آیا اصطلاح nose blind یــا ترجمــه تحــت الفظــی آن (بینــی کــور )را شــنیده اید؟ آیا برایتان پیش آمده است که وقتــی مدتــی از بــو یــا صدایــی دور هســتید، مثــلا وقتــی بــه مســافرت می رویــد و ســپس بــه خانــه خــود برمی گردیــد، متوجــه آن بــو یــا صــدا می شــوید و احتمــالاً زمــان زیــادی نخواهــد بــرد تــا شــما مجــددا بــا محرکهــای حســی محیــط خــود ســازگار شــوید و یــک بــار دیگــر نســبت بــه آنهــا “کــور” شــوید.در مورد عطرهایی که استفاده می کنید نیز همین اتفاق می افتند ممکن است پس از مدتی متوجه بوی آنها نشوید .

بسته به نوع ادکلنی که می‌خرید، ممکن است نیاز به استفاده مجدد و شارژ آن داشته باشید، مخصوصاً اگر عصرها بیرون می‌روید. هنگام انجام این کار، به سادگی کمی به نقاط نبض خود ضربه بزنید.

ادکلن را به هوا نپاشید و از آن عبور نکنید.

نقاط نبض مانند مچ دست و قسمت  داخلی گردن را هدف قرار دهید.

بیش از حد استفاده نکنید (2 تا 4 بار اسپری ایده آل است).

ادکلن را پس از استفاده به پوست خود نمالید.

هنگامی که عطر از بین رفت، دوباره به مچ دست خود بمالید.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از ادکلن

چند اشتباه رایج هنگام استفاده از ادکلن ها می تواند مانع از آن شود که شما حداکثر استفاده را از ادکلن خود ببرید. هنگام استفاده از عطر باید از موارد زیر اجتناب کنید:

 از اسپری کردن عطر روی لباس اجتناب کنید زیرا  اسپری مستقیم ادکلن روی لباس از مخلوط شدن آن با روغن های طبیعی پوست شما جلوگیری می کند و همین موضوع کیفیت منحصر به فرد آن را کاهش می دهد. این موضوع همچنین می‌تواند از ظاهر شدن نت های رایحه عطرجلوگیری کند و عطر را صاف و تک رنگ نشان دهد. در نهایت، اسپری کردن یک عطر به طور مستقیم روی لباس می تواند برای برخی از پارچه ها مضر باشد و حتی لکه ایجاد کند .

مطلب پیشنهادی :تشخیص ادکلن اصل با تکان دادن شیشه عطر

پاشیدن یک ابر مه آلود از ادکلن و قدم زدن در آن اشتباه رایج دیگریست. در حالی که به نظر می رسد این روش از استفاده بیش از حد عطرجلوگیری می کند، اما در واقع ادکلن را تقریباً بی استفاده می کند. قسمت اعظم ادکلن شما باید روی بدن شما قرار گیرد و استفاده از ادکلن به این صورت به این معنی است که بیشتر آن روی زمین می ریزد .

مالیدن عطر روی پوست یکی دیگر ازاین اشتباهات است. مالیدن ادکلن به پوست در واقع باعث می شود که عطر سریعتر محو شود زیرا پیوند مولکولی را در عطر می شکند. اگر قصد اسپری کردن عطر را ندارید، به سادگی آن را بمالید، اما مالش ندهید. احتمالاً دیده‌اید که مادر، مادربزرگ یا دوستانتان عطر را روی مچ‌هایشان می‌مالند و آنها را به هم مالش می دهند. این یکی از اولین عادات اشتباه است که تا به حال آموخته ایم و یکی از بدترین ترین آنها که موجب شکستن مولکولهای عطر می شود . اما مالیدن عطر به پوست باعث می‌شود نت‌های ابتدایی محو و تبخیر شوند. این به این معنی است که نت هایی آغازین عطر هرگز واقعاً روی پوست شما ظاهرنمی شوند .عطرتان باید به آرامی با روغن‌های طبیعی پوستتان ترکیب شود  این همان چیزی است که باعث ماندگاری عطر و بوی خوش شما می‌شود. همچنین مالیدن عطر به پوست باعث اصطکاک و ایجاد گرما می شود و نهایتا رایحه را تغییر می دهد.

برخی خانم ها عطر ها را روی موی خود اسپری می کنند اما عطرها به دلیل الکل و تثبیت کننده هایشان می توانند تأثیر مخربی روی موها داشته باشند .مخصوصا اگر موهای آسیب پذیری داشته باشید؛ الکل می تواند به موهای شما آسیب بیشتری بزند .بسیاری از عطرها برای اسپری کردن روی مو ها ساخته نشده اند و حاوی مواد و عصاره هایی هستند که بیشتر برای پوست و لباس طراحی شده اند و برای مو مضرند.

محل مناسب نگهداری عطر و ادکلن

ادکلن ماندگاری نامحدودی ندارد و روی بسیاری از بطری ها تاریخی درج شده است که تاریخ مصرف بهینه آن را نشان می دهد. برای ماندگاری بیشتر ادکلن، بهتر است ادکلن خود را در جعبه اصلی خود ودر محلی که به طور مداوم خنک، تاریک و خشک است نگهداری کنید زیرا قرار گرفتن در معرض نور در مدت زمان معینی می تواند باعث بدتر شدن رایحه ی عطر شود. همچنین می توانید آنها را در یک کشو یا کابینت تاریک قرار دهید .به طور خاص، کمد اتاق خواب شما می تواند یک انتخاب عالی باشد و در صورت امکان از قرار دادن آنها در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. جایی که ادکلن خود را نگهداری می کنید می تواند بر بوی آن و مدت ماندگاری آن تأثیر بگذارد. به این ترتیب، مهم است که در مورد نگهداری صحیح ادکلن های خود کوشا باشید. نوسانات دما همچنین می تواند طول عمر یک عطر را کوتاه کند به بیان دیگر نوسانات دما و رطوبت می تواند یکپارچگی مولکولی عطر را از بین ببرد.  این بدان معنی است که نگهداری آنها در حمام ،احتمال خراب شدن آنها را افزایش می دهدو عطر سریعتر تجزیه می شود. نور خورشید نیز همین اثر را خواهد داشت، بنابراین حتما از گذاشتن روی هر گونه طاقچه اجتناب کنید. مکان نا مناسب دیگرقرار دادن عطر خود در ماشین است، جایی که دما می تواند به سرعت در نوسان باشد.

شاید دوست داشته باشید :معرفی ۹ ادکلن عالی برای کاهش استرس و اضطراب

در حالی که برخی از ادکلن ها به طور طبیعی ماندگاری طولانی تری نسبت به بقیه دارند، نگهداری صحیح عطرها باید به شما این امکان را بدهد که سال ها از آنها لذت ببرید.

در ادامه الیسا پرفیوم به چند سوال رایج مصرف کنندگان عطر و ادکلن پاسخ می دهد :

چه مقدار ادکلن باید استفاده کنید؟

هنگامی که ادکلن ایده آل خود را پیدا کردید، باید بدانید که چگونه آن را به درستی استفاده کنید. در حالی که این به معنای دانستن بهترین محل استفاده از آن بر روی بدن نیست، به این معنی است که بدانید چقدر باید اسپری کنید. اگر خیلی کم اسپری کنید هیچ کس نمی تواند بوی ادکلن گران قیمت شما را حس کند و اگربیش از حد اسپری کنید ، همه غرق رایحه آن خواهند شد و به خوبی از آن لذت نمی برند و حتی ممکن است اذیت شوند . بنابراین، شما باید مقدار مناسب از عطر خود استفاده نمایید. جزئیات، تعداد اسپری هایی که نیاز دارید به عطری که استفاده می کنید بستگی دارد. در حالی که رایحه‌های قوی ممکن است فقط به دو یا سه اسپری نیاز داشته باشند، رایحه‌های سبک‌تر، مانند عطرهای بهاری و تابستانی، ممکن است به چهار تا شش اسپری برای داشتن همان اثر نیاز داشته باشند.

مطلب پیشنهادی :۲۰ ادکلن نوستالژی مردانه و زنانه

همچنین حتماً هر روز از ادکلن خود استفاده کنید تا به استفاده از عطر عادت کنید. به همین ترتیب، فراموش نکنید که گاهی باید در طول روز آن را دوباره شارژ کنید، به خصوص اگر از ادو تویلت استفاده می نمایید. فقط یک یا دو اسپری را روی مچ دست خود بپاشید تا بوی خود را در بعدازظهر تقویت کنید.

بهتر است ادکلن را روی لباس زده شود یا روی پوست؟

به طور کلی پوست در نقاط نبض گرم شما بهترین مکان برای زدن ادکلن است. انجام این کار همچنین به آن اجازه می دهد تا با روغن های طبیعی و مواد شیمیایی موجود در بدن شما تعامل داشته باشد، که می تواند کمی رایحه را تغییر دهد. به همین دلیل است که عطر یکسان در افراد مختلف بوی متفاوتی دارد. اگر پوست حساسی دارید یا به ترکیبات ادکلن حساسیت دارید، اسپری کردن روی لباس بهترین گزینه بعدی خواهد بود.

آیا استفاده از ادکلن برای شما مضر است؟

ادکلن ها و عطرها از مواد شیمیایی و روغن هایی از جمله اتانول یا ایزوپروپیل الکل برای تثبیت تشکیل شده اند. الزامات صنعت، شرکت‌ها را مجبور نمی‌کند تا برای محافظت از اسرار تجاری، همه مواد را فهرست کنند. به این ترتیب، در صورت عدم استفاده بیش از حد یا استفاده از ادکلن طبق توصیه، خطر کمی وجود دارد که باعث آسیب به شما شود. ادکلن همچنین می تواند باعث واکنش های آلرژیک، تحریکات پوستی، سردرد و گاهی اوقات مشکلات تنفسی شود. اگر این اتفاق افتاد، باید مصرف را قطع کنید. با این حال، بسیاری از خرده‌فروش‌ها و فروشگاه‌های بزرگ تستر دارند، بنابراین می‌توانید قبل از خرید، چند بار ادکلن را امتحان کنید.

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .امیدواریم این مقاله شما را در نحوه ی صحیح استفاده از عطر یاری کرده باشد .به زودی با مقاله های جدیدی از دنیای عطر و ادکلن در کنار شما خواهیم بود هدف فروشگاه عطر الیسا جلب رضایت مشتریان و یاری رساندن آنان در انتخاب عطری مناسب و اصل می باشد. افتخار ما رضایت چندین و چند ساله شما عزیزان است.

1 دیدگاه در “روش صحیح عطر زدن برای مردان و زنان

  1. alireza گفت:

    بسیار جامع و کامل بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *