بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

مقایسه ی دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

مقایسه دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

در این مقاله به مقایسه ی دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس پرداخته می شود :

دیور هوم اینتنس توسط فرانسوا دماچی بزرگ و معروف ، طراحی و در سال 2011 به عنوان یک فلنکر(فلنکر به عطری گفته می‌شود که جدیدتر عرضه شده و به برخی از ویژگی‌های عطر مشابه خود در گذشته اشاره دارد مانند رایحه، نت‌ها، آکوردها یا گروه‌های بویایی عطر و به طور کلی در رایحه شباهت دارد ) ازادوتویلت دیور هوم  اصلی پرطرفدار عرضه شد. ایده پشت دیور هوم اینتنس جدید تقلید از بوی فرمول اصلی و قبلی آن بود.

فروشگاه عطر الیسا بزرگترین مرجع تخصصی خرید ادکلن اصل در ایران می باشد که می توانید با دریافت ضمانت،ادکلن اورجینال خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید .

در سال 2016، سوفی لبه از والنتینو ،اومو اینتنس را طراحی و با یک بطری پر زرق و برق مشکی روانه ی بازار کرد که داخل آن عطری بود که بویی بسیار مشابه دیور هوم اینتنس داشت.

مطلب پیشنهادی پربازدید :مقایسه ی عطر کرید اونتوس مردانه با مانسرا سدرات بویز

نکته قابل توجه آن است که یکی از سری‌های ادکلن بسیار شبیه به خط دیور، سری والنتینو اومو است .حال  ما دو رایحه کاملا مشابه داریم که گاهی خریداران و طرفداران این رایحه را با معضل انتخاب مواجه می کند .ما در این مقاله به بررسی مشخصات و مقایسه ی این دو ادکلن پر طرفدار مردانه می پردازیم .

عطر دیور هوم اینتنس – Dior Homme Intense

کریستین دیور شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت و رهبری می‌شود.

نام دیور، از نام طراح معروف کریستین دیور گرفته شده است، که امپراتوری طراحی لباس زنانه خود را در سال ۱۹۴۶ پایه‌ریزی کرد. خیاطی زنانه‌دوزی کریستین دیور، تنها بخشی از خانه دیور است، که لوازم مختلفی شامل: لباس زنانه، وسایل لوکس، لباس‌های مردانه و جواهرات را تولید می‌نماید. امروزه خانۀ مد دیور ۱۶۰ بوتیک در سراسر دنیا را، اداره می‌نماید و با طراحی لباس‌ های فشن، اکسسوری ‌ها، عطر و محصولات زیباییش، تعریف می ‌شود .

مطلب پیشنهادی :۷ ادکلن مردانه تند و خنک

دیور، یکی از معروف ترین کوتور (خیاط لباس های زنانه) ، 21 ژانویه سال 1905  در شهر گرانویل دیده به جهان گشود و در 24 اکتبر سال 1957  در ایتالیا  دیده از جهان بست. دیور، از عطر و لباس زیر زنانه گرفته تا لباس های فاخر و خوش نقش را برای زنان، با ظرافت طراحی می کرد و این رویه تا امروز نیز ادامه دارد. پاریس، اولین مکانی بود که او برای شروع حرفۀ خود در هنر و صنعت مد برگزید. عطر دیور برگرفته از نام خواهر دیور است که سباستین دیور موسس و طراح ارشد برند دیور، نام آن را به افتخار و احترام و یاد خواهرش ، کاترین دیور، عطر میس دیور ( Miss Dior)  نام گذاری کرد. رایحۀ این عطر ، یادآور عطر گل هاست و این به زمانی بازمی گردد که آن ها روزگارشان را در جنوب فرانسه ، شهر گراس، دیار گل ها،  سپری می کردند.

دیور معتقد بود که عطر برای به پایان رساندن و کامل کردن یک لباس لازم  است و با ارائه هر دو در یک قاب ، اساساً مفهوم عطر کوتور را ابداع کرد. عطر کریستین دیور همچنان یک انتخاب محبوب برای زنان مدرن و در عین حال با کلاس است. علاوه بر عطر ، دیور ادکلن برای آقایان نیز ارائه می دهد.

اگر به دنبال رایحه ای مردانه و مشک بار هستید که ماندگاری فوق العاده ای را به شما ارائه دهد ، عطر دیور هوم اینتنس که در سال 2007 توسط کریستین دیور معرفی شد رایحه ای مناسب شماست.نت های اولیه ی آن شامل رایحه ی اسطوخودوس تازه و گل زنبق است. رایحه ی میانی  از سرو ویرجینیا ، وتیور (خس خس )و کهربا طلایی و گلابی ست و نت پایانی متشکل  از رایحه ی گیاه مشک مالو (Ambrette) ، درخت سدر (Cedar) ومشک برای ایجاد ترکیبی جذاب و معطر و مقاوم است. این عطر غلیظ برای استفاده هر روز از صبح تا شب ایده آل است و از رایحه ای جذاب و بسیار محرک برخوردار است.نوع رایحه ی این عطر تند، تلخ، گرم،شیرین ، خوراکی و گلیست و مناسب آقایان شیک پوش و سخت پسند است .

ادکلن ولنتینو اومو اینتنس

ادکلن ولنتینو اومو اینتنس یک فلنکرنسخه اصلی آن است، البته این بار مردانه تر ، کامل تر و قدرتمند تر .این عطر دارای رایحه ی مردانه متین ، پیچیده و عالی است. اولین رایحه هایی که در نت اولیه آن حواس شما را تسخیر می کند، نارنگی ماندارین شیرین و مریم گلی(سالویا اسکلاریا) است، گیاهی که رایحه ی چرمی و کهربایی دارد. نت میانی رایحه هایی از گل زنبق و دانه تونکا با طعم لذیذ تشکیل شده است و در آخر نت پایه متشکل از رایحه ی برجسته چرم مشکی تند با رایحه ای از دانه وانیل است .

شاید دوست داشته باشید :مقایسه دو ادکلن مردانه دیور ساواج و بلو شنل

ادکلن ولنتینو اومو اینتنس در سال 2016 وارد بازار شد. خط تولید عطر والنتینو ایتالیایی از سال 1978 راه اندازی شده است. این ادکلن در حال حاضر با همکاری با پویگ، که یک شرکت کالای لوکس اسپانیایی است و در زمینه ی تولید و عرضه ی انواع پوشاک و لوازم مد، لوازم آرایشی و عطر فعالیت می‌نماید، ساخته می شود. پراکتور و گمبل در عطرهای قبل از 2010 با یکدیگر همکاری داشتند. در حالی که این برند شامل عطرهای بسیاری می باشد و سنگ بنای آن بر پایه ی مد است. لباس‌ها، به‌ویژه لباس‌های قرمز و مجموعه‌های آماده، همان چیزی است که در طراحی به آن توجه شده است.

تفاوت های بویایی ظریف دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

وقتی به نت های دو عطر نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که رایحه دیور در مقایسه با والنتینو که تنها با شش آکورد بسیار ساده است، لیست پیچیده‌تری دارد.

قدرت در هر دو در هنگام افتتاح و رایحه ی آغازین یکسان است، با این حال ولنتینو اومو اینتنس شخصیت واضح تری داردکه این می تواند ناشی از گنجاندن ماندارین در نت های بالایی باشد.

مطلب پیشنهادی پربازدید :۸ ادکلن مردانه زمستانی عالی با رایحه ی شیرین

رایحه ی مریم گلی و نارنگی ماندین رایحه ی بی نظیر آغازین را در ولنتینو می سازد . یک تفاوت بلافاصله در هنگام خشک شدن عطر آشکار می شود. دررایحه ی نت میانی ، با حضور رایحه ی زنبق خوشبو و پررنگ که از نت اولیه آغاز می شودمن دیور هوم اینتنس را ظریف‌تر و لطیف تر می‌دانم. از سوی دیگر، ولنتینو اومو اینتنس در حضور خود بسیار روشن‌تر و بلندتر است و رایحه ی گل زنبق در نت میانی آن بیشتر حکم یک ستون فقرات را بازی می کند تا یک ستاره ی برجسته و به علت حضور دانه تونکا نیز رایحه ای شیرین تری دارد. من فکر می کنم این امر باعث می شود که رایحه ی آن کمی نامتعادل شود، به خصوص در مقایسه با رقیبش .به نظر من دیور هوم اینتنس ترکیب بهتری دارد.

نت های پایه برخی از تفاوت های ظریف تر را از آن دو ارائه می دهند، در حالی که در یک نگاه بوی مشابهی دارند، آکوردهایی که این ویژگی ها را تشکیل می دهند متفاوت است .دیور هوم اینتنس دارای پایه ای از خس خس و سدر است، در حالی که ولنتینو اومو اینتنس دارای پایه چرم و وانیلی است. در هر دو مورد، می‌توانید با استشمام خوب رایحه پس از حدود هشت ساعت، دو آکورد را در رایحه‌هایشان شناسایی کنید. هنگامی که آنها را در کنار هم بو می کنید، نت چرمی در ولنتینو اومو اینتنس در شناسایی آن از دیور هوم اینتنس کاملاً متمایز و مشخص است.

یک تفاوتی که من همچنین در ترکیب کلی هر دو به آن اشاره کردم این بود که ولنتینو اومو اینتنس شخصیت مصنوعی تری نسبت به دیور هوم اینتنس داشت. ردی از فضای شیمیایی در ولنتینو اومو اینتنس وجود داشت که باعث شد من تمایل داشته باشم که دیور هوم اینتنس را کمی بیشتر دوست داشته باشم.

عملکرد دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

در این بخش، هر دو رایحه در مقایسه با یکدیگر نسبتاً متعادل هستند.

در حالی که ولنتینو پر هیاهو تر ازدیور عمل می‌کند، متوجه شدم که دیور چند ساعت ماندگاری بیشتری نسبت به ولنینو دارد.

از این نظر، بسته به آنچه که برای شما مناسب تر است، انتخاب خود را انجام دهید. برای یک رویکرد جسورانه تر، ولنتینو را  انتخاب کنید. اما برای ماندگاری بیشتر و رایحه ی ظریف تر و پیچیده تر، دیور هوم اینتنس بهترین گزینه است.

شاید دوست داشته باشید :بهترین ادکلن های مردانه ایرانی

بهترین ادکلن های مردانه ایرانی

هر دو عطر با سیلاژ بسیار قوی شروع می شوند، اما به سرعت وارد بخش متوسط ​​طیف خود می شوند. من به خصوص تفاوت زیادی را متوجه نمی شوم.

ظاهر دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

ظاهر تنها جنبه ای است که این دوعطر به شدت با هم تفاوت دارند. من فکر می کنم که طراحی بطری هر عطر می تواند تفاوت های شخصیت آنها را خلاصه کند.

ولنتینو رایحه بلندتر و پر زرق و برق تری دارد و بطری آن بازتابی از آن شخصیت است. در حالی دیور هوم اینتنس رایحه ای ظریف تر و پیچیده تر دارد و بطری آن نیز بازتابی از شخصیت آن است.

بهترین زمان استفاده دیور هوم اینتنس و ولنتینو اومو اینتنس

با توجه به طبع گرم و شیرین هر دوی این عطرها، در طول پاییز تا اواسط بهار (در اکثر جاها) هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند. می‌توانید آن‌ها را به‌صورت رسمی، غیررسمی، در یک قرار ملاقات یا بیرون رفتن شبانه استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی پر بازدید :تشخيص ادكلن اصل با باركد و بچ كد (سريع و ساده )

 هر دوی آنها احتمالاً توسط مردان در اواسط 20 سالگی به بالا می توانند استفاده شوند . این رایحه ها به قدری شبیه هستند که واقعاً در این دسته بندی تفاوتی بین آن دو وجود ندارد.

پس کدام یک برای شما مناسب است؟

در انتخاب بین این دو باید چند فاکتور را در نظر بگیرید.

اول قیمت و در دسترس بودن است. از نظر قیمت، محدوده‌های نسبتاً مشابهی را اشغال می‌کنند.

قیمت دیور هوم اینتنس با حجم۱۰۰ میل ۳,۴۵۷,۰۰۰ تومان وبا حجم۱۵۰ میل ۴,۳۵۰,۰۰۰ تومان است در حالی که قیمت ولنتینو اومو اینتنس حجم: ۱۰۰ میل حدود ۳,۹۵۷,۰۰۰ تومان و تستر اورجینالش با حجم ۱۰۰ میل حدود ۳,۵۹۷,۰۰۰ تومان می باشد .

 دوم، شخصیت خودتان است و آنچه می خواهید از طریق عطر نشان دهید.

آیا شما دارای شخصیتی با صدای بلند ،پر هیاهو تر و قابل مشاهده تر هستید یا فردی با روحیه ی خونسرد، آرام و البته اجتماعی؟با توجه به این دو نوع شخصیت می توانید عطر خود را انتخاب کنید .

شاید دوست داشته باشید :۱۵ عطر مردانه دختر کش

در صورتی که از گروه اول هستید ولنتینو را انتخاب کنید و در صورتی که از گروه دوم هستید دیور هوم اینتنس را برگزینید .

به طور کلی رایحه ی ظریف تر دیور هوم اینتنس به دلیل استفاده برجسته از آکورد زنبق و ترکیب بی نظیر زنبق و کهربا بیشتر مورد توجه من قرار گرفته است این در حالیست که رایحه ی آغازین ولنتینو هم به نظر من  بی نظیر است .

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید .امیدواریم این مقاله شما را در انتخاب  عطری اصل یاری کرده باشد .به زودی با مقاله های جدیدی از دنیای عطر و ادکلن در کنار شما خواهیم بود هدف فروشگاه عطر الیسا جلب رضایت مشتریان و یاری رساندن آنان در انتخاب عطری مناسب و اصل می باشد. افتخار ما رضایت چندین و چند ساله شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *