بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

مشخصات و تشخیص ادکلن بلو شنل اصل

تشخیص بلو شنل اصل

 تشخیص ادکلن بلو شنل اصل ومقایسه ی نمونه ی اورجینال با فیک و تقلبی را در این مقاله برای شما بررسی خواهیم کرد :

شنل یک نام تجاری لوکس فرانسوی است که توسط Coco Chanel ، که در ابتدا با نام گابریل بونهور شنل شناخته می شد ، در سال 1910 تاسیس شد. این برند به دلیل سبک زیبا ، ساده و نفیسش معروف است. در حقیقت ، در دهه 1940 شنل یکی از برندهایی بود که با موفقیت لباس های زنانه “پیچیده” را به طراحی ساده تر و راحت تر کشانید.

فروشگاه عطر الیسا بزرگترین مرجع تخصصی خرید ادکلن اصل در ایران می باشد که می توانید با دریافت ضمانت،ادکلن اورجینال خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید .

ادوپرفیوم  بلو د شنل یکی از پرفروش ترین ادکلن های مردانه در تمام دوران است. این عطر توسط عطرساز مشهور جک پولژ طراحی شد و در سال ۲۰۱۴توسط کمپانی شنل  روانه بازار گردید و پس از تولید مورد استقبال بی نظیری قرار گرفت .

مطلب پیشنهادی پر بازدید :مشخصات و تشخیص ادکلن کرید اونتوس اصل

رایحه ای به طور غیر منتظره و غیرقابل انکار جسورانه ، تازه، تمیز ،عمیقاً حسی، چوبی و معطر دارد که  روح مردی را نشان می دهد که سرنوشت خود را با استقلال و اراده انتخاب می کند ، مردی که از قراردادها سرپیچی می کند.ادکلن بلو شنل دارای رایحه مردانه دارای آکورد مرکباتی تازه و به دنبال آن رایحه سدر کهربایی است. رایحه ی چوبی همراه  با لوبیای تونکا و وانیل در بلو شنل برای افزایش و تقویت حس شهوت و اغواگری استفاده شده اند و چوب صندل کالدونیای جدید برای عمق بیشتر رایحه ،درنت پایه باز می شود.

  بلو د شنل عطری ماجراجویانه است که نت های ابتکاری را با نت های چوبی کلاسیک ترکیب می کند. عطر چوبی مست کننده و افسونگرآن به طور طبیعی مردانگی را تداعی می کند. مطمئناً اکثر مردان مدرن آن را دوست خواهند داشت وبا استفاده از آن حس هیجان را بیش از قبل حس خواهند کرد و لبریز از انرژی خواهند شد . عطر بلو دشنل دارای رایحه ای قوی و شهوانی است و ماندگاری رایحه آن نیز قابل ذکر است. رایحه عطر اعتیاد آور و بسیار جذاب است.عطر بلو د شنل مردانه از دسته عطرهای خاکی و چوبی با نوع رایحه ی چوبی گرم است .رایحه اولیه ی آن شامل گریپ فروت ، لیمو ، نعناع و فلفل صورتی ؛رایحه میانی شامل زنجبیل ، جوز هندی ، یاسمن و سدر ورایحه پایه حاوی رایحه ی بخور ، وتیور ، سرو ، چوب صندل ، نعناع هندی ، لبدانوم و مشک سفید می باشد. نت های ابتدایی کمی چشم نواز هستند ، در حالی که نت های پایانی به آرامی طعم ملایمی را منتشر می کنند  و آن را به یکی از بهترین ادکلن های مردانه تبدیل می کنند. با این حال ، برخی ممکن است شکایت کنند که نت اصلی بسیار قوی است. اما مقاومت در برابر یادداشت پایه با احساس آزادی بی حد و حصر دشوار است!

مطلب پیشنهادی مرتبط :مشخصات و تشخیص ادکلن لالیک مشکی اصل

ویژگی های ادکلن بلو شنل اصل و مقایسه با نمونه فیک

با توجه به محبوبیت و جذابیت عطر بلودشنل در بین مصرف کنندگان،سود جویان بسیاری همواره به تولید و پخش نمونه تقلبی این عطر در بازار می نمایند ،از این رو فروشگاه اینترنتی عطر الیسا پرفیوم با سال‌ها سابقه در زمینه‌ی فروش عطرهای اورجینال و کسب رضایت مشتری ،با ارائه این مقاله و معرفی مشخصات ادکلن بلو د شنل  اصل شما را در خریدی مطمعن تر یاری می رساند .

بررسی سلفون دور جعبه ادکلن

خطوط بستن سلفون در بالا و پایین جعبه ادکلن اصل باید زاویه 90 درجه داشته باشند و لوگوی شنل در بالا و روی سلفون حک شده است .

هر دو نمونه اصل و تقلبی دارای سلفون هستند اما نقاط پلمپ در نمونه اورجینال با دقت و ظرافت حرارت دیده اندومعمولاخطوط پلمپ در نمونه فیک بسیار بی کیفیت مشاهده می شود .

باید توجه کنید نمونه های تقلبی نیز وجود دارند که مانند تصویر فوق که به ادکلن بلو شنل فیک تعلق دارد، مورد زاویه بستن 90 درجه و لوگو در آن رعایت شده است !

شاید دوست داشته باشید :۱۰ ادکلن شبیه عطر کرید اونتوس

بررسی جعبه

ادکلن بلو شنل اصل

اولین مطلب توجه به جعبه عطر است که رنگ جعبه معمولا با نمونه اصلی متفاوت است رنگ جعبه نمونه اصل (تصویر سمت راست) مشکی پرنگ تر و با کیفیت تر است  .در بیشتر موارد و نه در همه نمونه های تقلبی وزن عطر متفاوت و کمی پایین تر از نمونه ی اصلیست .وزن یک نمونه فیک بلودشنل با جعبه 397 گرم و وزن نمونه اصلی با جعبه 420 گرم می باشد .

بررسی درب ادکلن اصل

نکته بعدی توجه به درب عطر است که در نمونه اصلی آهنرباییست و با رهاکردن آن به علت مغناطیسی بودن درب خودش به راحتی روی شیشه قرار می گیرد و در هنگام بستن آن ، فقط در جهت های خاصی روی شیشه جفت می شود و یک حالت گرایش آهنربایی بین درب و افشانه به وجود می آید و مغناطیس درب را از دست شما می رباید و سر جای خود قرار می گیرد. در حالی که در بیشتر نمونه های تقلبی این خاصیت آهنربایی وجود ندارد .

مطلب پیشنهادی پربازدید :مشخصات و تشخیص ادکلن دیور ساواج اصل

درمعدود نمونه های تقلبی که خاصیت آهنربایی وجود دارد با تکان دادن درب عطر صدای آهنربای قرار گرفته داخل درب و حرکت قطعه آهنربا به راحتی شنیده می شود در حالی که در نمونه اصلی با تکان دادن درب هیچ صدایی به گوش نمی رسد .با نگه داشتن درب نمونه اصلی میتوان شیشه عطر را بدون اینکه درب از شیشه جدا شود شیشه را بلند کرد (نمونه سمت راستی در تصویر زیر )اما در نمونه های تقلبی و فیک با نگهداشتن درب عطر ،به سرعت درب از شیشه جدا می شود و در نتیجه با نگه داشتن درب نمونه فیک نمیتوان شیشه را بلند کرد  (نمونه سمت چپی در تصویر زیر ).

دومین نکته در رابطه با درب وزن آن است در نمونه فیک وزن درب 17 گرم و در نمونه اصلی وزن درب 26 گرم است . بر روی درب بطری عطر بلو د شنل اصل(نمونه سمت راست در تصویر ) لگوی برند کمپانی شنل با کیفیت بالا و بسیار تمیز حک شده است در حالی که در برخی از نمونه های فیک دیده شده است که این لوگو بی کیفیت است و رنگ سفید لوگو برخی جاها بیرون زده و یا کم رنگ و بدون ظراوت و تمیزی چاپ شده است(نمونه سمت چپ در تصویر )  .

نکته دیگری که باید درمورد  درب عطر بلو شنل حتما توجه کنید وجود لوگوی شنل درون درب عطر است .همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید لوگوی زیبا و برجسته ی شنل داخل درب نمونه اصلی وجود دارد که بسیار با ظراوت و با کیفیت قالب گیری شده است  که در نمونه تقلبی وجود ندارد . لوگو شنل روی درب به دلیل وجود قطب‌های هم‌نام و ناهم‌نام همیشه در راستای شیشه قرار می‌گیرد و هیچگاه عمود و یا زاویه دار بر شیشه قرار نمی‌گیرد .

بررسی والف ادکلن بلو شنل اصل

والف‌ها یکی از راه‌های شناخت عطرهای اصلی یا اورجینال هستند. والفها غیراز تفاوت در شکل ظاهری ، در تعداد خروجی و نوع خروجی نیز با یکدیگر فرق دارند. بعضی از آن‌ها دارای فنر داخلی و بعضی دیگر به صورت دو تکه ساخته می‌شوند. زیر والف (بخش پایینی والف )از جنس پلاستیک یا فلز ساخته شده و بر اساس کیفیت عطر، جنس فلز و مدل آن نیز فرق می‌کند. مدل فلزی نیز بر اساس نوع ساخت و شکل آن، به دو دسته فرو رفته و برآمده تقسیم می‌شود. عطرهای اصل که دارای والف معمولی هستند، اکثراً در این قسمت از عطرهای تقلبی یا کپی متمایزند و شما با شناخت قسمت پایین والف (زیر والف)می‌توانید تا حدودی اصل بودن عطر مورد نظر یا مورد استفاده خود را تشخیص دهید.

مطلب پیشنهادی :مشخصات و تشخیص ادکلن جوپ قرمز اصل

والف در نمونه اصلی بلو شنل از جنس فلز و با رنگ با کیفیت و ثابت نقره ایست در حالی که در نمونه تقلبی از جنس پلاستیک است و رنگش به راحتی خراشیده می شود .سایز کلاهک والف در نمونه اصل (نمونه سمت راست در تصویر ) کوچک تر ولی در نمونه فیک بزرگ تر است .

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می شود داخل افشانه در نمونه اصلی (سمت راست ) با نمونه تقلبی کاملا متفاوت است .

در نمونه اصلی (تصویر سمت راست )والف و بخش زیرین در رنگ و مدل با نمونه تقلبی(سمت چپ) بسیار متفاوت است .در نمونه اصلی والف دو تکه و فنردار با زیر فلزی با کیفیت است .

بررسی لات نامبر (بچ کد)

باید حتما توجه فرمایید که بچ کد روی شیشه حک شده باشد و با شماره بچ کد روی بسته‌بندی در ته جعبه مطابقت داشته باشد در غیر این صورت نمونه تقلبی را در اختیار دارید .

در نمونه اصل در قسمت پایین درپشت شیشه بچ کد مانند تصویر زیرحک شده است اما در نمونه فیک حک نشده .

در نهایت آخرین مورد که نیازمند تخصص و تجربه است بررسی رایحه ی عطر است. رایحه ی عطر شاید سخت ترین مورد برای بررسی باشد زیرا نیازمند یک شامه ی تربیت شده و تجربه ی تست های فراوان است. همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که شیشه های این عطر در سه حجم پنجاه میل، صد میل و صد و پنجاه میل وجود دارد و هر حجم دیگری از این عطر تقلبی محسوب می گردد.

 همچنین در سه غلظت ادو تویلت ( EDT ) ، ادو پرفیوم ( EDP ) و پرفیوم ( Parfum ) وجود دارد که این سه نسخه با هم از لحاظ نوع غلظت و رنگ مایع و بو مقداری متفاوت هستند و برای مقایسه حتما دو نسخه ی مشابه یکدیگر را مقایسه بنمایید.

رایحه ی عطر:

  • در اولین مورد پیشنهاد می شود که اگر نسخه ی اصل این عطر را در اختیار دارید برای تست به همراه خود ببرید و بر روی پشت دو دستتان دو عطر را اسپری کنید و با یکدیگر مقایسه نمایید.
  • در برخی موارد فیک دیده می شود که رایحه ی آنها هیچ شباهتی به نسخه ی اصلی عطر ندارند.
  • اکثر عطر های تقلبی و  فیک در ابتدا رایحه ی الکلی شدید و زننده ای دارند.
  • اکثریت عطر های که در رایحه ی اولیه نت های مرکباتی دارند دارای حس شفاف و طبیعی هستند که حس کدر، فلزی یا مصنوعی بودن این موارد نشان دهنده ی تقلبی بودن عطر است.
  • نکته ی حائز اهمیت این است که ممکن است عطر های تقلبی پخش رایحه و ماندگاری کمتری داشته باشند اما در برخی موارد ممکن است حتی بیشتر باشد و این مورد حداقل برای این عطر معیار درستی نیست.
  • بیشتر عطر های اصل و همچنین بلو د شنل دارای رایحه ی چند لایه و تغییرات به خصوصی در عمر عطر هستند اما عطر های فیک رایحه ای تخت و به اصطلاح لینیر ( خطی ) دارند.
  • معمولا عطر های تقلبی از دید رنگ مایع یا سفید هستند چون مواد مصنوعی از خود رنگی ندارند و یا سعی شده که رنگ مایع عطر اصلی را کپی کنند که در اکثر موارد موفق نیستند پس این گزینه نیز می تواند به عنوان یک معیار استفاده شود.
  • عطر های متفاوت با غلظت های متفاوت ممکن حسی آب مانند و یا روغنی داشته باشند که این مورد را نیز می توانید با عطر اصلی مقایسه نمایید.

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید . امیدواریم مطالب فوق شما را در خرید ادکلنی اصل و با کیفیت یاری کند .به زودی با مقاله های جدیدی از دنیای عطر و ادکلن در کنار شما خواهیم بود هدف فروشگاه عطر الیسا جلب رضایت مشتریان و یاری رساندن آنان در انتخاب عطری مناسب و اصل می باشد. افتخار ما رضایت چندین و چند ساله شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *