بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

معرفی ۱۰ ادکلن خوشبو و پرطرفدار مردانه از برند دیور

ادکلن های مردانه دیور

معرفی 10 مورد از بهترین ادکلن های مردانه از برند عطر دیور که از نظر ماندگاری، قدرت رایحه و پخش بو، بیشترین طرفدار را در دنیا پیدا کرده اند.

کریستین دیور اس.آ  ( Christian Dior S.A.) که معمولاً به عنوان دیور شناخته می‌شود شرکت فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است، که توسط تاجر فرانسوی، برنار آرنو مدیریت و رهبری می‌شود.

نام دیور، از نام طراح معروف کریستین دیور گرفته شده است، که امپراتوری طراحی لباس زنانه خود را در سال ۱۹۴۶ پایه‌ریزی کرد. خیاطی زنانه‌دوزی کریستین دیور، تنها بخشی از خانه دیور است، که لوازم مختلفی شامل: لباس زنانه، وسایل لوکس، لباس‌های مردانه و جواهرات را تولید می‌نماید. امروزه دیور ۱۶۰ بوتیک در سراسر دنیا را، اداره می‌نماید.

دیور، یکی از معروف ترین کوتور (خیاط لباس های زنانه) ، 21 ژانویه سال 1905  در شهر گرانویل دیده به جهان گشود و در 24 اکتبر سال 1957  در ایتالیا  دیده از جهان بست. دیور، از عطر و لباس زیر زنانه گرفته تا لباس های فاخر و خوش نقش را برای زنان، با ظرافت طراحی می کرد و این رویه تا امروز نیز ادامه دارد. پاریس، اولین مکانی بود که او برای شروع حرفۀ خود در هنر و صنعت مد برگزید. علی رغم زندگی کوتاه هنری او که 14 سال طول کشید، دیور انقلابی در این صنعت پدید آورد و در سال 1957، بیش از نیمی از صادرات لباس فرانسه از این کمپانی بود.

امروزه، خانۀ مد دیور با طراحی لباس‌ های فشن، اکسسوری ‌ها، عطر و محصولات زیبایی، تعریف می ‌شود؛ اما زمانی که کریستین دیور، برندش را در سال 1947 راه ‌اندازی کرد، فقط روی یک چیز متمرکز بود:‌ “ارائۀ تعریفی مجدد از شیوۀ لباس پوشیدن خانم ‌ها!”

توانمندسازی زنان درون چهارچوب کاری دیور، به پیروزی رسید و وقتی او اولین عطرش را در سال 1947 روانه بازار کرد، نامش را از روی نام خواهرش گرفت. همچنین چهره های مشهوری چون مرلین مونرو، الیزابت تیلور، آواگاردنر و بسیاری از زنان جذاب و بنام دیگر، تنها از برند او استفاده می کردند.

دیور در همان سال، اولین کتابش را نیز به چاپ رساند‌” من یک کوتور هستم“ (کوتور به معنی طراح و خیاط لباس سفارشی، به ویژه برای خانم‌ ها است) و این جمله مشهور را بر زبان راند:‌ (دلم می‌خواست یک معمار شوم. کوتور بودن به این معنا بود که هنوز هم باید از قواعد معماری پیروری کنم).

کریستین دیور بر اثر عارضه بیماری قلبی و پس از سومین حمله قلبی اش در سال ۱۹۵۷ در گذشت. اما پیش از این اتفاق، او تنها خیاط فرانسوی بود که توانسته بود سر از مجله تایم  در بیاورد.مرگ کریستین دیور برای مدتی دنیای مد و فشت جهان را شوکه کرده بود. دنیای مد دیگر از طراحی ها و خلاقیت های بی بدیل اش بی نسیب بود. در سال 1953 ، دیور ایو سن لوران را به عنوان دستیار استخدام کرده بود و اگرچه کمترین و کارهای پیش پا افتاده به او محول شد ، شباهت او به سبک دیور توجه او را جلب کرد. در آگوست سال 1957 ، فقط ماه ها قبل از مرگ ناگهانی خود در اکتبر ، دیور سنت لوران را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد ، تصمیمی که در نهایت مارک کریستین دیور را از نابودی فوری مالی پس از مرگ نجات داد. ایوسن لوران (دستیار ارشد دیور) که جوانی ۲۱ ساله بود که وظیفه مدیریت هنری شرکت دیور را به عهده داشت.لوران توانست با استفاده از پارچه و با توجه به چیزهایی که دیور طراحی کرده بود، لباس‌های جدیدی که پوشیدن آنها ساده‌تر و جنس آنها نیز لطیف‌تر بود را، طراحی نماید و با این کار او به یک قهرمان در تشکیلات دیور، تبدیل شد.

سنت لورن، دیور را در مسیر جدید و غیرمنتظره‌ ای به محبوبیت رساند. زمانی که سنت لورن در سال 1960 ، به جنگ استقلال الجزایر فرا خوانده شد، شرکت، با آغوش باز از جایگزینش، یعنی مارک بوهان استقبال کرد. او که به خاطر حساسیت‌ های ظریف و نفیسش شناخته ‌شده بود، موفق شد شهرت زنانه این خانه مد را بازپس بگیرد.

جان گالیانو ، نفر بعدی بود که در سال 1996 ، رهبری برند دیور را بر عهده گرفت و زمانی که پرنسس دیانا، اولین لباسِ سفارشیِ طراحی‌ شده به دست او را بر تن کرد، سر از تیتر اول روزنامه‌ ها در آورد.

علیرغم درخششی که گالیانو در ابتدا از خود نشان داده بود، بعد از اخراجش (به خاطر حرف ‌های ضد یهودی که در حالت مستی زده بود) برند دیور را تا حدودی زیر سوال برد. سپس جایگزینِ گالیانو، “راف سیمونز “ شد.

مجموعه ‌های سیمونز هم به همان‌ اندازه درخشان بودند؛ اما به خوبی درک نمی ‌شدند. مجموعه ‌های هنرمندانه او ، هم زیبا و هم پوشیدنی بودند و اغلب سلبریتی ‌ها را به خود جلب می‌ کردند که از جمله می‌توان به جنیفر لارنس و ریحانا اشاره کرد.

زمانی که سیمونز ، دیور را ترک کرد، مباحثه ‌های بسیاری بر سر نفر جایگزین او درگرفت. دو گزینه که بیشتر از همه در موردشان صحبت می‌ شد، ریکاردو تیسی (که حالا مدیر برند بربری است) و فوبی فیلو بودند. البته در انتها، این ماریا گرازیا شیوری بود که به اولین رهبر زن برند دیور در سال 2016 تبدیل شد و تا به امروز هم این منصب را بر عهده دارد.

عطر دیور برگرفته از نام خواهر دیور است که سباستین دیور موسس و طراح ارشد برند دیور، نام آن را به افتخار و احترام و یاد خواهرش ، کاترین دیور، عطر میس دیور ( Miss Dior)  نام گذاری کرد. رایحۀ این عطر ، یادآور عطر گل هاست و این به زمانی بازمی گردد که آن ها روزگارشان را در جنوب فرانسه ، شهر گراس، دیار گل ها،  سپری می کردند.

پیشنهاد عطر الیسا : برای دیدن بهترین عطر های زنانه از صفحه عطر زنانه دیدن کنید .

دیور معتقد بود که عطر برای به پایان رساندن و کامل کردن یک لباس لازم  است و با ارائه هر دو در یک قاب ، اساساً مفهوم عطر کوتور را ابداع کرد. عطر کریستین دیور همچنان یک انتخاب محبوب برای زنان مدرن و در عین حال با کلاس است. علاوه بر عطر ، دیور ادکلن برای آقایان نیز ارائه می دهد.

تنها دو سال بعد از این تاریخ برند دیور،از قلب اروپا به قلب امریکا رفت و در نیویورک نیز دارای شعبه شد و بعد از ۵ سال شعبات متعددش در سایر نقاط مطرح جهان نیز گسترش یافت. باید قبول کنیم که برند دیور ،سهم ویژه ای در پیشبرد مرزهای عطر سازی دارد و این درحالیست که این برند عظیم اروپایی تنها متمرکز بر عطر سازی نبوده و تحوالات شگرفی را در سایر بخش های مد و فشن جهانیان گذاشته است.

این شرکت تولید عطر و ادکلن را از اوایل سال 1947 آغاز کرد و شامل بیش از 200 عطر در بسیاری از فروشگاه های بزرگ و آنلاین در سراسر جهان است . که طرفداران بسیاری از سراسر جهان دارد .

برترین ادکلن های مردانه دیور Dior

در ادامه آغاز می کنیم به معرفی کامل 10 مور از برترین ادکلن های مردانه برند دیور

1- دیور ساواج ادوپرفیوم(ساواچ ادوپرفیوم )Dior Sauvage Eau de Parfum

دیور ساواج ادوپرفیوم

این عطر بی نظیر برای هر مردی که بخواهد جنبه وحشی خود را آزاد کند مناسب است. اگرچه این عطر در سال 2015 منتشر شد ، اما این عطر برگرفته از عطری بسیار قدیمی است که در دهه 1960 منتشر شد. این عطر از ایده دویدن در یک فضای باز و آسمان آبی شفاف بالای سر شما الهام گرفته شده است. این محصول دارای رایحه ای بسیار مردانه با نت های برتر ترنج و فلفل کالابری است.نت اصلی آن برگاموت یا ترنج است. نت های میانی فلفل سیچوان ، اسطوخودوس ، انیسون ستاره ای( بادیان ختایی)  و جوز هندی هستند و نت های پایه آمبروکسان و وانیل می باشند.

این  ترکیب با وجوه شرقی و وانیلی به عنوان پوشش دهنده ، مبهم ، مرموز و نفسانی توصیف شده است و  برخی از نت ها را مانند ترنج ، فلفل سیچوان ، اسطوخودوس و آمبروکسان حفظ می کند و آنها را با ادویه جات ترشی جات و تن گرم و شرقی انیسون ستاره ای( بادیان ختایی  )، جوز هندی و وانیل پاپوآ غنی می کند. رایحه ای شیرین، تند وخنک دارد و از قدرت پخش بو و ماندگاری بالایی برخوردار است .

در کمپین تبلیغاتی جدید آن ، بازیگر جانی دپ نیز به عنوان چهره معروف حضور دارد.

2- عطر ادکلن دیور ساواج ادو تویلت(ساواچ ادو تویلت)- dior sauvage eau de toilette

ادکلن دیور ساواج ادو تویلت

ساواج از فضاهای کاملاً باز الهام گرفته شده است. آسمانی آبی که بر یک منظره سنگی سفید و داغ حکمفرماست رایحه نشاط بخش و مرکباتی ترنج کالابری که در ادو تویلت ساواج قدرتمندانه با کهربای آمبروکسان ، لامی و چوب های قهوه ای ترکیب شده است بلافاصله قابل تشخیص هستند ورایحه این عطر مسحورکننده را ، به عطر و بویی واقعی تبدیل می کنند و از لحاظ جنبه مردانگی همراه با اعتماد به نفسی که به همراه  دارد می تواند به عنوان یک امضای حقیقی و منحصر به فرد شما عمل کند . نت های عطر دیور سواژ مردانه ساخته شده از مواد طبیعی است.

فرانسوا دماچی این عطر را به عنوان قصیده ای برای طبیعت آفرید واز زیبایی مواد اولیه ای که به دلیل کمیاب بودن و همچنین شرایط خاصی که در آن کشت شده اند ، استفاده کرد. به همین ترتیب ، ترنج کالابری ، در میان سایر مواد ، دارای ویژگی های منحصر به فردی است. خاک قابل توجه آن ، که توسط باد گرم فرا گرفته شده است ، همراه با روش های سنتی آماده  و استخراج می شود. این تکنیک های قدیمی به کار گرفته شده که همراه با تخصص اجرا می شوند ، به شما امکان می دهد یک برگاموت منحصر به فرد ساخته شود  و  به عنوان یک امضای “ساخته شده سفارشی” برای خانه Dior. به کار برود .

رایحه اولیه این عطر  ترنج , فلفل ورایحه میانی شامل اسطوخودوس , شمعدانی , فلفل صورتی , لامی , خس خس , فلفل سیچوان , نعناع هندی و در نهایت رایحه پایه متشکل از لابدانیوم , آمبروکسان , سدر است . ادوتویلت دیور ساواج مانند یک نفس عمیق از هوای تازه ، یک ترکیب جسورانه برای مردی است که نسبت به خودش صادق است.این عطر دارای بوی تند و خنکی است که در تمام فصول سال قابل‌استفاده است.

3 -عطر ادکلن دیور ساواج پارفوم(ساواچ پارفوم )-Dior Sauvage Parfum

ادکلن دیور ساواج پارفوم

عطر ادکلن دیور ساواج پارفوم ،تفسیر جدید و بسیار متمرکز از ساواج است که شادابی فوق العاده با رنگ های گرم شرقی و زیبایی وحشی را بر روی پوست زنده می کند.فرانسوا دماچی برای ساخت این عطر، از فضای بکر و بیابانی که در زیر آسمان شب آبی رنگ گرفته است ، الهام گرفت ، زیرا رایحه های شدید آتش با تولید صدای انفجار و شکستگی ، به هوا بلند می شود.به تعبیری این عطر با دنباله ای غنی و سرزنده ،جادوی فضاهای باز را جشن می گیرد.

فرانسوا دماچی این عطر را به عنوان قصیده ای برای طبیعت آفرید واز مواد اولیه ی  کمیاب که با شرایط خاصی کشت شده اند ، برای ساخت این عطر استفاده کرد.یک مزرعه در سریلانکا که بیش از 10 سال با Dior کار می کند ، در طبیعت مستقر می شود و از روش های مخصوص کشت برای تولید اسانس نادر ، قدرتمند و غنی از چوب صندل ساواج استفاده می کند.

این عطر رایحه ای گرم و شیرین دارد و دارای نت های اولیه : ترنج ونت میانی اسطوخودوس ، جوز ،  بادیان ختایی ، فلفل سیچوان و در آخر حاوی نت پایه : وانیل و آمبروکسان است .

4- عطر دیور هوم اینتنس – Dior Homme Intense

عطر دیور هوم اینتنس

اگر به دنبال رایحه ای مردانه و مشک بار هستید که ماندگاری فوق العاده ای را به شما ارائه دهد ، عطر دیور هوم اینتنس که در سال 2007 توسط کریستین دیور معرفی شد باید رایحه شما باشد.نت های برترآن شامل اسطوخودوس تازه و گل زنبق است. رایحه ی میانی  از سرو ویرجینیا ، وتیور (خس خس )و کهربا طلایی و گلابی ست و رایحه ی پایانی از گیاه مشک مالو (Ambrette) ، درخت سدر (Cedar) ومشک برای ایجاد ترکیبی جذاب و معطر و مقاوم است. این عطر غلیظ برای استفاده هر روز از صبح تا شب ایده آل است و از رایحه ای جذاب و بسیار محرک برخوردار است.نوع رایحه ی این عطر تند، تلخ، گرم،شیرین ، خوراکی و گلیست و مناسب آقایان شیک پوش و سخت پسند است .

5- دیور فارنهایت – Dior Fahrenheit

دیور فارنهایت

لحظه ای که بانوی شما رایحه ی  فارنهایت  حس می کند  ، مطمئناً درجه حرارت در اتاق افزایش می یابد! این رایحه کلاسیک برای اولین بار توسط Christian Dior در سال 1988 معرفی شد ، اما به دلیل مخلوط کردن رایحه های خوشمزه ای که هرگز از مد نمی افتد وهمچنان طرفداران خود را کسب می کند. در این عطر جذاب ،رایحه های متاثر از اسطوخودوس ، پرتقال ماندرین و زالزالک با رایحه های لطیف مردانه گل جوز هندی و سرو همراه است. هر نت یک مکمل برای نت های دیگر است ، و در نتیجه رایحه ای فراموش نشدنی را ایجاد می کند. رایحه میانی  این عطر جوز ، شهد عسل ، گل میخک ، چوب صندل ، برگ بنفشه ، گل یاس ، سوسن ، سدر و رایحه پایه ی آن  چرم می باشد .

به طور خلاصه ساختار رایحه ی این ادکلن جذاب و مسحورکننده مردانه ، شیرین، تند، گرم، خوراکی، طبیعت، گل است .

این عطر با بوی تند و گرمی که دارد پخش بوی بالایی داشته و برای استفاده در فصول سرد سال ( پاییز و زمستان ) مناسب تر است .

6- دیور هوم پارفیوم-  Dior Homme Parfum

دیور هوم پارفیوم

دیور هوم ترکیبی از روایح چوبی و چرمی مردانه است که دارای رایحه‌ای گرم و پودری می باشد . دیور هوم پارفوم در سال 2014 توسط خانه ادکلن سازی کریستین دیور جهت معرفی جایگزین خوبی برای دیور هوم اینتنس وارد بازار شد .

این عطر شامل سه نت اصلی است: زنبق از توسکانی ، چوب صندل از سریلانکا و آکورد چرم تیره و مردانه که آن را به یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین  و پرطرفدارترین عطرهای جهان تبدیل کرده است .

نت اولیه ی آن شامل  پرتقال , زنبق و نت میانی شامل رز , چرم و در نهایت نت پایه  متشکل از چوب صندل سفید , گل ختی , سدر , عود است .

این ادکلن مردانه بی نظیر  دارای رایحه ای گرم و شیرین  است که آن را برای استفاده در شب های سرد پاییز و زمستان مناسب می کند و از ماندگاری و پخش بوی بسیار خوبی  نیز برخوردار است .

 7- عطر ادکلن دیور او ساواج پرفیوم 2017Dior Eau Sauvage Parfum 2017

ادکلن دیور او ساواج پرفیوم

عطر ادکلن دیور او ساواج پرفیوم عطری است ملایم و تلخ  ومرکباتی برای آقایان که در سال 2017 به بازار عرضه شد. عطار این عطر Francois Demachy است. رایحه اولیه ی آن  بالنگ , ترنج , اسطوخودوس ورایحه میانی شامل خس خس و نت پایه از لامی تشکیل شده است .

 فرانسوا دماچی می خواست نسخه ای نزدیک تر به امضای اصلی آن ایجاد کند و همچنین قدرت عطر آن را تازه تر و معطر ترکند ، بر گرما تأکید کند و ترکیب و فرمولش را تشدید کند. ساختار ادویه ای -مرکباتی – چوبی آن ، که ترکیبی از طراوتی زیبا و شیک و اکوردهایی گرم است ، به ظاهر”آفتابی” است و از طبیعت درخشانی برخوردار است.

ابتدا درترکیب این عطر ،رایحه مرکباتی  بالنگ شیرین را با ترنج سن کارلو مخلوط می کند. پس از این شروع تازه ، نت های ظریف اسطوخودوس اضافه می شوند. قلب این عطر حاوی خس خس هائیتی است، شخصیت چوبی آن تقویت شده و خالص است. نت های گرم و شدید لامی از فیلیپین ، این خلوص را در پایه عطر خاتمه می دهد.

در کمپین تبلیغاتی این عطر تصاویر منتشر نشده از آلن دلون بازیگر در هنگام فیلمبرداری در فیلم “La Piscine” از سال 1969 به عنوان نمادی از زیبایی مردانه و وقاری فرانسوی به تصویر می کشد .

8- عطر ادکلن دیور آکوا فارنهایت-Dior Aqua Fahrenheit 

ادکلن دیور آکوا فارنهایت

کریستین دیور منحصراً دیور آکوا فارنهایت  با رایحه ای خنک و تند ،ترکیبی انفجاری از آتش و عناصر آب را جسورانه و مردانه و جذاب طراحی و در سال 2011 ارائه کرد . این رایحه مناسب برای مردی با اعتماد به نفس و ایده آل است.

دیور آکوا فارنهایت رایحه ای مردانه دارد که نوع جدیدی از نشاط را ارائه می دهد و به ماجراجویان و فریلنسرهایی اختصاص دارد که روحشان حد و مرزی ندارد.شروع ترکیب آن  نماد عنصری از آب است که به تدریج ویژگی های آتش را به خود می گیرد.

مخلوط مرکبات پرتقال ماندارین شیرین و گریپ فروت تانگی ، به طور آغازین  محیطی مناسب برای نت های میانی بنفشه خاکی ، ریحان تازه و نعناع خنک کننده ایجاد می کنند .در نت های پایه ی آن رایحه دودی و چوبی خس خس  همراه با نشانه هایی از شکلات تلخ وجود دارد که بوی غنی از چرم را همراهی می کند.

9- عطر ادکلن دیور فارنهایت 32- Dior Fahrenheit 32

ادکلن دیور فارنهایت 32

عطر دیور فارنهایت 32 ،عطری مردانه و مدرن و دلپذیر و البته ملایم و تلخ است که رایحه ی شیرین را با ادویه گیاهی در یک ترکیب نوآورانه ترکیب می کند. نت های شکوفه شاد پرتقال را  با رایحه ی خس خس چوبی و نت های غنی از وانیل ترکیب شده تا عطر مست کننده ای که توجهات را به خود جلب می کند،ایجاد شود . این رایحه های هماهنگ و دلپذیر فمناسب لباس غیررسمی روزمره است. روزانه از فارنهایت 32 توسط کریستین دیور استفاده کنید تا رایحه منحصر به فرد خود را تولید کنید. این تجسم ماهیت واقعی سبک مردانه است. فصل بهار و  تابستان و حتی فصل پاییز نیز میتوان از آن استفاده کرد .

10- عطر دیور هوم اسپرت –  Dior Homme Sport

عطر دیور هوم اسپرت

عطر دیور هوم اسپرت  در سال 2017 میلادی به بازار عطر جهان عرضه گردید، عطری اغواکننده که توسط فِرانسوا دِمِکی، عطر ساز معروف این برند خلق شد. عطریست بسیار آرامش دهنده و انرژی بخش مخصوص جوانان ورزشکار. برای نخستین بار در سال 2008 میلادی روانه بازار شد و در سال 2012 میلادی نیز، نسخه ای جدید با فرمولاسیونی متفاوت از آن عرضه گردید.عطری که طراوت خود را از روایح میوه ای و ادویه ای وام گرفته است و نیروی فریبنده اش را مدیون روایح چوبیِ اغواکننده است، عطری برای مردی اغواکننده وورزشکار امروزی، مردی با شخصیتی پیچده با سبک زندگی پویا و مدرن این ادو تویلت تند و خنک، با الهام گرفتن از آدامس نعناعی طراحی شده است ، به گونه ای که با اسپری این عطر ، همچون خوردن آدامس تند نعناعی ، موجب نفس کشیدن عمیق و باز شدن همزمان چشم ها و آمدن حس طراوت و تحرک و انرژی میگردد .

نت بالایی این عطر اغواکننده، ترکیبی مرکباتی از روایح پرتقال خونی، گریپفروت و لیمو را آشکار می سازد، روایحی که در نت میانی، جای خود را به روایح گرم و ادویه ای فلفل صورتی و جوز هندی می دهند و در نهایت، روایح این عطر با ترکیبی از رایحه های چوبیِ چوب صندل و خس خس در نت پایه تکمیل می شود، روایحی اغواکننده که اثری ماندگار از خود بر جای می گذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *