بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

معرفی 9 ادکلن عالی برای کاهش استرس و اضطراب

ادکلن های کاهش استرس و اضطراب

امروزه بسیاری از ما با استرس دست و پنجه نرم میکنیم و خواه ناخواه عملکرد فکری و رفتاری ما تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته و کیفیت زندگی شخصی و کاری ما تغییر میکند .همه ی ما به دنبال راهی برای کاهش استرس هستیم تا درآرامش بیشتری  زندگی را سپری کنیم ،یکی از بهترین روشها برای رهایی از استرس و کسب آرامش ، استشمام رایحه های آرامبخش است .

فروشگاه عطر الیسا بزرگ ترین مرجع تخصصی خرید اینترنتی ادکلن اصل در ایران می باشد که در این مطلب قصد دارد شما را برای خرید یک عطر آرامش بخش و مناسب برای کاهش استرس، راهنمایی کند.

تحقیقات ثابت کرده اند رایحه تراپی یا عطر درمانی از نظر سلامت روان از مزایای زیادی برخوردار است .

مطالعات محققین نشان داده که آروماتراپی یا عطر درمانی درواقع بر امواج مغزی تاثیر دارد و میتواند رفتار را تغییر دهد .رایحه ها از طریق بینی به سیستم لیمبیک انتقال پیدا میکنند،این بخش از سیستم عصبی به احساسات و کنترل خشم و ایجاد آرامش کمک میکند .

رزماری ،اسطخودوس،یاس،لیمو،وانیل و سایر رایحه های ذکر شده درادامه ی مطالب ،رایج ترین رایحه ها در این گونه تراپی برای کاهش استرس به شمار میروند .

با مطالعه ی اثرات و فوائد هریک ازآنها میتوانید رایحه ی مناسب رو با توجه به نیاز درمانی خود انتخاب کرده و از فوائد آن برای کاهش استرس بهره ببرید.
رزماری :

نشان داده شده است یکی از متداول ترین رایحه ها که تاثیرات مثبتی بر عملکرد روحیه دارد گیاه رزماری است .

محققان توانایی کاهش سطح کورتیزول در بدن توسط رایحه ی رزماری را به اثبات رسانده اند .این بدان معناست که عطر حاوی رزماری میتواند انتخاب خوبی برای استرس زدایی در طول روز میباشد .
اسطخودوس :

عطر و بوی این گیاه دربهبود عملکرد شناختی و خلق و خوی انسان موثر است و همچنین اثرات آرامبخش آن در درمان کاهش و همچنین کاهش سردرد و میگرن استرس مورد توجه محققان قرار گرفته است .رایحه ی اسطخودوس میتواند برای یک خواب راحت وآرام  نیز تاثیر شگرفی داشته باشد.

این رایحه اغلب برای تقویت خواب در مردان و زنان و همچنین کودکان ،پیشنهاد میشود .این رایحه میتواند به طور یکسان مادران و کودکان را تسکین دهد و تعاملات مثبت مادرو فرزند را تقویت کند .

بنابراین عطر حاوی رایحه ی اسطخودوس یک انتخاب عالی برای هرکسی است که نیاز به خواب آرام و حس آرامش درطول روز دارد.
یاس :

یکی از پرطرفدارترین رایحه ها در بین خانمها و آقایان عطر گل یاس است .این رایحه با اسطخودوس در کاهش سطح اضطراب و استرس و آرامبخشی، برابری میکند .به افراد پرمشغله و افسرده پیشنهاد میشود تا با استفاده ی بیشتر از عطرهای حاوی رایحه ی یاس ،از تاثیرات آرامبخش ان بهره مند شوند و به خود و اطرافیانشان شادابی و ارامش هدیه دهند
نعناع :

محققین دریافتند که رایحه ی نعناع فلفلی بر تقویت حافظه و افزایش سطح هوشیاری مغز ،تاثیرات چشمگیری دارد و  رایحه ی یاس میتواند یک انتخاب مناسب و عالی برای افراد پرمشغله و خیلی خسته و همچنین دانشجویان پراسترس و افراد پرکار باشد .
لیمو :

تحقیقات نشان داده است روغن لیمو  دارای اثرات ضدافسردگی است .عطر حاوی رایحه ی لیمو یک انتخاب خوب برای کاهش استرس و تقویت روحیه است .استشمام رایحه ی لیمو باعث تحریک ترشح هورمونهای نشاط آور در بدن شده و کمک میکند شادابی و طراوت به روح انسان تزریق شود .بنابراین با استفاده از عطر حاوی رایحه ی لیمو و نیز هدیه دادن آن به عزیزانمان ، میتوانیم  شادی و نشاط هدیه دهیم و کیفیت رفتاری و عملکرد را بالا ببریم
وانیل :

رایحه ی وانیل در علم عطر درمانی مورد توجه محققان قرار گرفته است .استشمام عطرهای وانیلی بر سیستم عصبی و مغز انسان تاثیرات مثبت زیادی دارد که باعث کاهش اضطراب و افسردگی میشود .

رایحه ی وانیل در درمان افرادی که دچار اختلال عصبی مثل آلزایمر و پارکینسون هستند تاثیرات چشمگیری داشته و همچنین در دیگر افراد برای پیشگیری از کم شدن حافظه تجویز میشود

از دیگر فواید رایحه ی وانیل ،درمان بیش فعالی ،فعالیت زیاد سیستم عصبی و گردش خون است که آرامش را به ذهن و بدن برمیگرداند .
از جمله عطرهایی که استرس را کاهش میدهد و آرامش را به شما هدیه می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد :


1. عطر لانکوم لاویه است بله اینتنسمنت LANCOME LA VIE EST BELLE INTENSÉMENT

عطر لانکوم لاویه است بله اینتنسمنت LANCOME LA VIE EST BELLE INTENSÉMENT

عطر لانکوم لاویه است بله اینتنسمنت زنانه در سال 2020 از برند فرانسوی لانکوم Lancome به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. خرید اینترنتی عطر زنانه لانکوم لاویه است بله اینتنسمنت با رایحه ی معتدل و شیرین برای استفاده در تمام فصول سال پیشنهاد می شود . این عطر زنانه معادل 100 میل حجم دارد و غلظت آن ادوپارفوم اینتنس می باشد . نسخه جدید رایحه محبوب La Vie Est Belle با ظاهری جدید و پر جنب و جوش ظاهر می شود و از “نت های قرمز” که جلوه ای پرشور و جذاب ایجاد می کند ، حمایت می کند. زیبایی یک لحظه خاص با ترکیب جدیدی از گلها ، میوه ها و نت های چوبی ، پر جنب و جوش به عنوان احساس خوشبختی منتقل می شود.

فروشگاه تخصصی عطر الیسا ارائه دهنده ی بهترین عطرهای زنانه دنیا

2. عطر لووه اسنسیا پور هوم LOEWE ESENCIA POUR HOMME

عطر لووه اسنسیا پور هوم LOEWE ESENCIA POUR HOMME

عطر لووه اسنسیا پور هوم ادو پرفیوم مردانه در سال 2018 توسط برند اسپانیایی لووه طراحی و به بازار جهانی عطر و ادکلن معرفی و عرضه شد. خرید عطر مردانه لوئوه اسنسیا با رایح ایحه ای چوبی ، آروماتیک برای آقایان جذاب و شیک پوش بسیار مناسب خواهد بود.
پس از اسپری عطر مردانه Loewe Esencia pour Homme Eau de Parfum بر روی پوست و یا لباستان سریعا متوجه بوی فلفل سیاه ، سرو کوهی، اسطوخدوس میشوید این ترکیب بی نظیر در شما انرژی و تمرکز بالایی ایجاد میکند. سپس بعد از گذشت مدتی نت ابتدایی جای خود را به نتهای ریحان ، ترخون ، سدر میدهد این ترکیبات سبز و علفی باعث ایجاد حس طراوت و تازگی در شما میشوند و در انتها نتهای میانی جای خود را به نتهای پایانی که از چوب صندل ، وتیور ، لوبیا تونکا ، نعنا هندی تشکیل شده اند می دهند.

نت اولیه : فلفل سیاه ، سرو کوهی ، اسطوخدوس

نت میانی : ریحان ، ترخون ، سدر

نت پایه : چوب صندل ، وتیور ، لوبیا تونکا ، نعنا هندی

3. عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل SALVATORE FERRAGAMO SIGNORINA RIBELLE

عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل SALVATORE FERRAGAMO SIGNORINA RIBELLE

عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل زنانه در سال 2019 از برند ایتالیایی سالواتوره فراگامو به بازار عطر و ادکلن عرضه شد . این عطر زنانه با رایحه ی معتدل و شیرین برای استفاده در تمام فصول سال پیشنهاد می شود . عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل دارای رایحه شرقی گل برای زنان است. خالق این عطر زنانه Sophie Labbe نام دارد . این عطر معادل 100 میل حجم دارد و غلظت آن ادوپرفیوم می باشد . 

عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل عطر زنانه با نشاط و شاداب

این عطر زنانه در یک بطری صورتی قرار می گیرد. عطر ساز Sophie Labbé در مورد این عطر می گوید : “جوان ، در عین حال مصمم ، شدید اما در عین حال مهربان ، مستقل و در عین حال رمانتیک است: Signorina Ribelle پارادوکسی است که ریشه در زندگی واقعی زن جوان مدرن دارد”.

عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل با رایحه ی شرقی گلی

 سالواتوره فراگامو در مورد این عطر بیان می کند : “از داشتن اسپرسو گرفته تا سوار شدن به وسپا با دوستان ، او با کشف زیبایی و شادی پنهان در اعمال ساده ، کارهای روزمره را تکان می دهد ، آنها را به یاد ماندنی می کند و باعث می شود که در اطرافیانش جایگاهی بگذارد. Signorina Ribelle نسخه ای بی باک از خود شما است.” 
آکوردهای اصلی این عطر زنانه و جذاب شامل آکوردهای وانیلی ، شیرین ، گلهای سفید ، نارگیل و گلهای زرد می شود . عطر سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل در یک بطری سرخابی رنگ با کلاه صورتی فلزی به همان سبک سایر نسخه های Signorina عرضه می شود.
نت های تشکیل دهنده عطر Salvatore Ferragamo Signorina Ribelle عبارتند از :

نت اولیه : گلابی ، فلفل صورتی ، نارنگی ماندارین

نت میانی : گل یلانگ ، یاس

نت پایه :  وانیل ، نارگیل ، چوب صندل سفید

4. عطر ژان پل گوتیه لا بل JEAN PAUL GAULTIER LA BELLE

عطر ژان پل گوتیه لا بل JEAN PAUL GAULTIER LA BELLE

عطر ژان پل گوتیه لا بل زنانه در سال 2019 از برند فرانسوی ژان پل گوتیه لا بل Jean Paul Gaultier به دنیای عطر و ادکلن عرضه شد . خرید عطر زنانه اصل ژان پل گوتیه لا بل با رایحه ی گرم برای استفاده در پاییز و زمستان پیشنهاد می شود . این عطر زنانه معادل 100 میل حجم دارد و غلظت آن ادوتویلت می باشد .

عطر ژان پل گوتیه لا بل زنانه با گروه بویایی شرقی وانیلی

آکوردهای اصلی این عطر زنانه شامل آکوردهای وانیلی ، میوه ای ، شیرین ، چوبی ، آبی ، بالزامیک می شود . بطری این عطر مانند نسخه های سابق گوتیه زنانه طراحی شده است . یک بدن رویایی با منحنی های زنانه ، کمر کوچک و گردنبند گلدار در اطراف گردن که می تواند زینت بخش میز آرایش هر خانمی باشد. نتهای اولیه ی این عطر شامل گلابی سبز ، سیب و ترنج است ، قلب این عطر شامل دارچین ، گل سرخ ، ارکیده های وانیلی است که توسط نتهای پایه پشتیبانی می شود. وانیل ، وتیویر که با هم یک همکاری جادویی ایجاد می کنند که هم شما و هم محیط اطراف شما را مجذوب خود می کند . عطر ژان پل گوتیه لا بل زنانه یک عطر جذاب و اغوا کننده است .
نت های تشکیل دهنده عطر Jean Paul Gaultier La Belle عبارتند از :

نت اولیه : گلابی

نت میانی : خس خس

نت پایه : وانیل

5. ادکلن پارفومز د مارلی لیتون PARFUMS DE MARLY LAYTON

ادکلن پارفومز د مارلی لیتون PARFUMS DE MARLY LAYTON

این عطر یونیسکس درسال ۲۰۱۶ از برند عطرسازی پارفومز د مارلی به بازار عطر و ادکلن عرضه شد . این عطر مردانه زنانه از پخش بو و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است و می تواند یک عطر بی نظیر برای فصول سرد سال باشد .
بطری Layton بسیار ساده و کلاسیک و در همان پلتفرم قبلی عطرهای پارفومز د مارلی ساخته شده است. این بطری مشکی‌رنگ زیبایی خیره کننده ای دارد و به راحتی در دستان شما جای می گیرد . روی شیشه نشان زیبای پارفومز دمارلی به شکل برجسته حک شده است . درپوش بطری به رنگ نقره‌ای است و هارمونی جالبی را با رنگ بدنه ایجاد کرده است .

ادکلن پارفومز د مارلی لیتون با رایحه ی شرقی گلی

این عطر شرقی گلی با امضای شدید بویایی توسط وانیل و چوبهای گرانبها همراه است . رایحه ها بیشتر توسط قهوه ی کارامل شده تقویت می شوند.  آکوردهای اصلی این عطر یونیسکس شامل آکوردهای ادویه جات گرم ، آروماتیک ، ادویه جات تازه ، وانیلی و چوبی می شود . نت های تشکیل دهنده عطر Parfums de Marly Layton عبارتند از : 

نت اولیه : اسطوخودوس، نارنج، سیب و پرتقال ماندارین

نت میانی : گل بنفشه، یاسمین و شمعدانی

نت پایه : چوب گایاک، گیاه پاتچولی، چوب صندل، هل، وانیل، فلفل

6. ادکلن دیزل فول فور لایف مرد DIESEL FUEL FOR LIFE HOMME

ادکلن دیزل فول فور لایف مرد DIESEL FUEL FOR LIFE HOMME

این عطر مردانه در سال ۲۰۰۷ از برند دیزل به بازار عطر و ادکلن عرضه شد . خرید عطر مردانه دیزل فول فور لایف مرد با رایحه گرم و تند برای استفاده در روزهای سرد زمستانی بسیار مناسب است.
نت های تشکیل دهنده عطر Diesel Fuel for Life Homme عبارتند از :

رایحه اولیه : گریپ فوروت ، رازیانه

رایحه میانی : اسطوخودوس ، رازبری

رایحه پایه : نت های چوبی ، گل گاو زبان

7 . ادکلن ام میکالف رویال وینتیج ۲۰۲۰ M. MICALLEF ROYAL VINTAGE 2020

ادکلن-M.-MICALLEF-ROYAL-VINTAGE-2020

این عطر مردانه معادل ۱۰۰ میل حجم دارد و غلظت آن ادوپرفیوم می باشد .
نت های تشکیل دهنده عطر M. Micallef Royal Vintage 2020 عبارتند از :

نت اولیه : ترنج ، فلفل صورتی ، سیب

نت میانی : یاس ، سرو ، آویشن

نت پایه : خزه درخت بلوط ، مشک ، کهربا ، نعناع هندی

این عطر مردانه دارای گروه بویایی چایپر میوه ای است . هر چند این عطر دارای قیمت لوکس می باشد اما همچنان طرفداران خود را دارد و قیمت آن تاثیری در فروش بالای آن نداشته است.

8 . عطر لانکوم ایدول LANCOME IDÔLE

عطر لانکوم ایدول LANCOME IDÔLE

عطر لانکوم ایدول زنانه در سال 2019 از کمپانی فرانسوی لانکوم به بازار جهانی عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر زنانه رایحه ای معتدل و شیرین دارد و با حجم ۷۵ میل و غلظت لوپارفوم تا مدت زیادی شما را از خرید عطر جدید بی نیاز میسازد . بطری این عطر واقعاً بسیار باریک است و بسیار شیک به نظر می رسد. درپوش آن به شکل T طراحی شده است . یادداشت های اصلی این عطر شامل نت های شیرین ، مشکی ، میوه ای ، گل رز و گلهای سفید می باشد .
نت های تشکیل دهنده عطر Lancome Idôle عبارتند از :

نت اولیه :  ترنج ، گلابی

نت میانی : گل رز ، گل یاس

نت پایه : مشک ، وانیل

9. عطر گرلن بویس میستریو GUERLAIN BOIS MYSTERIEUX

عطر گرلن بویس میستریو GUERLAIN BOIS MYSTERIEUX

عطر گرلن بویس میستریو مردانه و زنانه در سال ۲۰۱۹ از برند گرلن به بازار عطر و ادکلن عرضه شد . این عطر یونیسکس معادل ۱۲۵ میل حجم دارد و غلظت آن ادوپرفیوم می باشد .
رایحه ی این عطر مردانه زنانه شیک و سنگین است و بیشتر مورد توجه آقایان قرار خواهد گرفت و از آن لذت خواهند برد.  بطری این عطر مانند نسخه های سابق این عطر طراحی شده است با این تفاوت که این بار رنگ بدنه ی بطری به رنگ قهوه ای روشن است .
عطر گرلن بویس میستریو مردانه و زنانه برای استفاده در مجالس و میهمانیها و قرارهای ملاقات رسمی پیشنهاد می شود و آکوردهای اصلی آن شامل آکوردهای دودی ،چوبی ، ادویه جات ، بالزامیک و چرم می شود .
نت های تشکیل دهنده عطر Guerlain Bois Mysterieux عبارتند از :

نت اولیه : بهارنارنج ، برگ خشک برگبو

نت میانی : یاس ، سدر ، نعناع هندی

نت پایه : صمغ درختچه مر ، چرم

عطرهایی که معرفی شد از جمله عطرهایی است که می توان برای کاهش استرس و تنش ها استفاده کرد و از رایحه ی آن ها لذت برد . رایحه ی این عطر ها آرامش را به شما هدیه خواهند کرد همچنین برای رفع سر دردهای عصبی و خستگی ناشی از فعالیت زیاد موثر می باشد .
در واقع زمانی که شما یک رایحه آرامبخش و دلپذیر را استشمام می­‌کنید سبب می شود تا سلول­های مغزی نیز واکنش مثبت نشان دهند و حس خوبی در شما ایجاد می‌­شود و استرس کاملا از شما دور می­‌شود.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید . نظرات خود را در قالب کامنت برای ما بیان کنید و عطرهایی را که از نظر شما آرامش بخش است و استرس را کاهش میدهد معرفی کنید . به زودی با مقاله های جدید وبسایت عطر الیسا در خدمت شما خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *