بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

چطور عطر اصل بخریم

چطور عطر اصل بخریم؟!


اگر تا به حال مقاله های سایت عطر الیسا را دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که فروشگاه عطر الیسا بر روی اصل بودن عطر و ادکلن ها بسیار توجه می‌کند.
برای اینکه بدانیم چرا باید عطر اصل بخریم کافیست به این نکات توجه کنیم.

لطفا مطلب را به دقت بخوانید و به صفحه خرید ادکلن اصل مراجعه نمائید.
عطر اصل از ماندگاری کیفیت و پخش بوی خوبی برخوردار است که بر روی پوست آثار مخرب نخواهد داشت و باعث آسیب زدن به سیستم تنفسی نخواهد شد به دلیل آنکه برندهایی که عطر و ادکلن اصل تولید می کنند با استانداردها و کنترل کیفیت بسیار بالایی به این امر می پردازند.
توجه بفرمایید که خرید یک ادکلن باکیفیت علاوه بر این که باعث می‌شود شما انرژی و حس خوبی داشته باشید باعث حفظ سلامتی خود و اطرافیان تان نیز می شود.
عطرهای تقلبی قیمتی بسیار پایین و ناچیز دارند به همین دلیل افراد سودجو اقدام به فروش عطرهای تقلبی با قیمتی بالا می کنند که حاشیه سود بالایی برایشان دارد.

چگونه عطر اصل بخریم؟
چگونه عطر اصل بخریم؟

با توجه به نکاتی که اشاره کردیم حالا قصد داریم چند مورد از نکاتی که باعث میشود شما عطرهای درجه دو و یا تقلبی را از عطر و ادکلن های اصل تشخیص دهید اشاره نماییم.
تمامی این نکات بر حسب تجربه و مشاهدات ما بوده است که در حدود دو دهه به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت میکنیم و این مطلب را صادقانه با شما به اشتراک می گذاریم.

1.سعی نمایید عطر و ادکلن را از فروشگاه های فیزیکی و یا اینترنتی که با سابقه هستند و به صورت تخصصی عطر و ادکلن به فروش می‌رسانند و بابت اصالت ادکلن ها گارانتی یا ضمانت بازگشت وجه دارند خرید کنید.
توصیه می کنیم به هیچ عنوان عطری که جعبه ندارد را خرید نکنید چون طبق تجربه و مشاهدات مان متوجه شدیم که بسیاری از عطرهای بدون جعبه همان ادکلنهایی هستند که مردم بعد از اتمام عطرشان به سطل آشغال میندازند و در مراکز بازیافتی این شیشه ها بازیافت شده و با الکل و اِسانس مربوط به همان شیشه و برند به صورت غیر استاندارد پُر می‌شوند و اگر توجه کنید اکثر عطر های بدون جعبه بر روی بطری دارای خط و خش هستند.

آیا عطر بدون جعبه بخرم؟

2.اگر قصد خرید تستر دارید توجه کنید جعبه تسترها همانند جعبه سلفون شده و اصلی عطر دارای بچ کد است با این تفاوت که برخی از تستر ها جعبه ای مقوایی سفید و یا کاهی رنگ دارند و بطری و رایحه تسترها عیناً و دقیقاً به مانند پک اصلی می باشد که ما توصیه می کنیم حتماً عطری را که قبلاً داشته اید و می دانید چه کیفیت و رایحه ای دارد به صورت تستر خرید کنید چون اگر شما یک عطر را چندین سال استفاده نموده اید خودتان قطعاً بهترین و خبره ترین کارشناس آن عطر هستید.
در چند وقت اخیر مشاهده شده است که شرکت های چینی و اماراتی جعبه های سفید رنگی که شکلی شبیه تستر دارند و شیشه و بطری دقیقاً شبیه تسترهای اصلی هست را روانه بازار کرده‌اند که تشخیص آن ها سخت است ولی پس از بوییدن وجه تمایز و تقلبی بودن آن را تشخیص خواهید داد.

آیا باید تستر ادکلن بخرم؟

3.داشتن بچ کد بر روی جعبه و شیشه دلیل بر اصل بودن ادکلن نیست برای تشخیص بچ کد اصلی کافیست به یک نکته بسیار ریز توجه کنید از آنجایی که batch code در زیر شیشه به صورت لیبل و برچسب است نباید عدد و یا حروف به صورت چاپ یکپارچه باشد که اگر اینطور باشد احتمال فیک بودن و یا تقلبی بودن بالاست زیرا بچ کد ها بر اساس تاریخ تولید و یا سری تولید متفاوت می باشند و در ادکلن اصل بچ کد ها به صورت چاپ های برجسته و یا داغی بر روی لیبل نوشته می‌شوند.
توجه داشته باشید بچکد یک کد چهار یا چند رقمی است که به صورت عددی و یا ترکیبی از اعداد و حروف زیر جعبه و بطری عطر وجود دارند که باید در هر دو به صورت یکسان باشند که برای چک کردن و بررسی صحت و سقم بچکد می توانید به سایت www.checkfresh.com مراجعه بفرمایید و در قسمت مربوطه با وارد کردن برند و بچ کد، سال تولید و سایر مشخصات عطر را بررسی کنید.

محل قرار گیری بچ نامبر ادکلن اصل

4.توجه بفرمایید که برخی از عطرها و ادکلن ها در شرکت های اماراتی مانند فرگرانس، جانوین، اجمل، ریو، امپر و … به صورت مشابه بو تولید می شوند که به دلیل ارزان تر بودن آن ها مورد اقبال بسیاری از اقشار جامعه قرار می گیرد و در برخی از موارد محصولات این شرکت ها نسبت به قیمتشان از کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند، بر روی بسته بندی و جعبه این گونه تنها علامت تجاری و نام شرکت اماراتی چاپ شده است که این گونه عطرها تقلبی و یا فیک محسوب نمی شوند به این ادکلن ها عطرهای مشابه بو گفته می شود و قیمتی به مراتب پایین تر از عطر اصلی دارند که در فروشگاه عطر الیسا نیز این ادکلن ها به فروش میرسند.

ساواج دیور کمپانی فرگرانس

5.حتماً در موقع خرید به سلفون و نوع جنس آن دقت کنید سلفون های عطرهای اصل از کیفیت خوبی برخوردار هستند ولی عطر های تقلبی سلفونی بی کیفیت دارند همچنین مقوا و جنس جعبه ادکلن اصل از کیفیت خوبی برخوردار است.

6.از دیگر مواردی که باید توجه فرمایید بطری و درب بطری است.
بطری عطرهای اصل اکثراً طوری ساخته شده اند که توانایی تحمل وزن شیشه را دارند یعنی شما وقتی که عطر را از طریق درب بطری بلند می کنید و در ارتفاع ۲۰ سانتی متری نگه می دارید درب بطری می تواند بدون اینکه باز شود وزن کل شیشه را تحمل کند ولی در عطرهای فیک و غیر اورجینال این گونه نیست و درب بطری به راحتی رها می شود.
همچنین به کیفیت درب بطری و شیشه توجه کنید شیشه عطر های اصل امکان دارد در گوشه ها مقداری موج داشته باشند که آن هم به دلیل ساخت و ریختگری شیشه طبیعی می باشد ولی بر روی سطح بطری هیچگونه موج و یا ناخالصی وجود ندارد و بسیار شفاف و یکدست است.
و همچنین درب بطری نباید دارای هیچ گونه پلیسه و یا ناخالصی باشد و که اگر اینطور باشد احتمال غیر اصل بودن و فیک بودن آن بالاست.

درب بطری عطر فیک & اصل

7.سعی کنید به رنگ مایع داخل شیشه توجه کنید بسیاری از تقلب کاران نمی‌توانند رنگ مایع عطر اصلی را عیناً بسازند به همین دلیل اگر رنگ مایع داخل شیشه خاطرتان باشد می توانید تشخیص دهید که عطر اصل است یا تقلبی همچنین میتوانید با تکان دادن و ایجاد حباب اگر حباب ها بعد از ۱۰ ثانیه از بین رفتند آن عطر اصل است ولی در عطرهای تقلبی سریعاً بعد از ایجاد و حباب حباب ها از بین میرود البته توجه داشته باشید که این روش زیاد قابل اتکا نیست.
بررسی شلنگ و والف می‌تواند در تشخیص عطرهای اصل و تقلبی کاربرد داشته باشند، اکثر عطرهای اصل شلنگی یا نی زیبا و ظریف دارند که اگر داخل شیشه را مشاهده کنید فنر و سیستم اسپری به صورت کامل قابل مشاهده نیست ولی در عطر های فیک این طور نیست، فنر و سیستم افشانه از داخل شیشه دیده می شود.

رنگ محتوای داخل عطر فیک & اصل

8.به ساختار نت های عطر ها توجه کنید همانطور که میدانید عطرها از سه لایه تشکیل شده اند که با آنها نوت می گویند که عبارتند از نت اولیه نت میانی و نت پایه در عطر های اصل و اورجینال این ساختار کاملا وجود دارد و تغییر نتها به مرور زمان اتفاق می‌افتد یعنی عطر اصل بویی یکسان و یکنواخت ندارد ولی در عطر های تقلبی اینگونه نیست و بویی یکسان دارد.
ماندگاری عطرهای اورجینال بر اساس نوع غلظت شان متفاوت است همچنین ماندگاری عطر به نکات زیادی بستگی دارد مانند جنس پوست، آب و هوا، میزان اسپری و … ولی در کل ادکلن های مارک و اصلی ماندگاری در حدود ۳ تا ۴ ساعت و یا بیشتر دارند ولی در عطر های فیک و تقلبی اینگونه نیست و ماندگاری آنها بسیار کم است.

9.توجه داشته باشید که کشورمان چندین سال است که در شرایط تحریم و مشکلات مختلفی از لحاظ تجارت است که بسیاری از شرکت‌های خارجی و برندهای معروف امکان و شرایط داشتن نمایندگی در ایران را ندارند و بیشتر عطر و ادکلن هایی که در ایران وجود دارند به صورت مسافری و غیر رسمی وارد کشور میشوند که اغلب آنها از کشور امارات و یا فری شاپ ها وارد می‌شوند که طبق مشاهدات و تجربیات ما این عطر و ادکلن ها اصل بوده اند.
در سالیان اخیر با سیاستی که وزارت بهداشت داشته است سعی نموده با چاپ لیبل اقدام به رهگیری لوازم آرایشی و بهداشتی اصل شود و این لیبل ها برروی عطرهایی وجود دارند که به صورت قانونی وارد شده‌اند و به عطر های شرکتی معروف هستند متاسفانه در برخی موارد بسیاری از این لیبل ها به صورت غیر واقعی بوده اند و مشخصات لیبل با مشخصات عطر همخوانی ندارد. حتی در صورتی که یک عطر دارای لیبل وزارت بهداشت بود سعی نمایید تمام نکاتی که در این مقاله به آن اشاره نمودیم توجه نمایید و به صرف داشتن لیبل بر روی محصول نمی‌توان به اصالت آن اکتفاء نمود.
امیدواریم با مطالبی که در این مقاله با شما به اشتراک گذاشتیم توانسته باشیم شما را در خرید یک عطر اصل و اورجینال راهنمایی کرده باشیم که مانع از ضرر جانی و مالی شما شویم و در انتها باز نیز تاکید می نماییم عطر و ادکلن خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

2 دیدگاه در “چطور عطر اصل بخریم

  1. محمد گفت:

    ممنون خیلی جامع و کامل و پرکاربرد بود

  2. هادی گفت:

    بسیار مطلب خوب و جامعی بود و بر اطلاعات بنده افزود سپاس فراوان از سایت بسیار خوبتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *