مجله خبری عطر و ادکلن

12 ادکلن مردانه برتر سال ۲۰۱۹

10 ادکلن مردانه برتر سال ۲۰۱۹

در مقاله قبلی به ده عطر و ادکلن زنانه منتخب کاربران سایت فراگرانتیکا اشاره نمودیم در این مقاله قصد داریم به معرفی12 ادکلن مردانه برتر سال ۲۰۱۹ موفق و منتخب از دید کاربران این سایت بپردازیم.

همانطور که می دانید و قبلا نیز اشاره نموده ایم سایت فراگرانتیکا یک سایت مرجع و تخصصی جهانی و بین المللی می باشد که به معرفی و بررسی عطر و ادکلن ها می پردازد و از سراسر دنیا مخاطبان و بازدیدکنندگان بسیاری دارد و به دلیل کثرت مخاطبش میتوان به تجزیه و تحلیل هر عطر به صورت تخصصی پرداخت در ادامه قصد داریم 12 عطر ادکلن مردانه سال ۲۰۱۹ از نظر مخاطبان این سایت را به شما معرفی کنیم.

اما قبل از شروع مقاله به این نکته اشاره کنیم که الیسا پرفیوم بزرگ ترین مرجع تخصصی خرید عطر اصل در ایران است که با دارا بودن بیش از 2000 عطر کاملا اوجینال در فروشگاه خود، متنوع ترین ویترین را در اختیار شما قرار گذاشته است و میتوانید جهت خرید هر یک از عطر های زیر در آن اقدام کنید.

برای دیدن اطلاعات کامل هر یک از عطر های زیر، بر روی تصویر آن ها کلیک کنید.

12-Narciso Rodriguez for Him Bleu Noir EDP

ادکلن نارسیس رودریگز بلو نویر ادو پرفیوم مردانه سال 2018

ادکلن نارسیس رودریگز بلو نویر ادو پرفیوم مردانه در سال 2018 از برند آمریکایی نارسیس رودریگز Narciso Rodriguez به بازار عطر و ادکلن عرضه شد .

رایحه ی نارسیس رودریگز بلو نویر ادو پرفیوم بسیار سرسبز و به همان اندازه قوی و لطیف است ،دارای تجسم نفسانی مردانه و دنیای عاطفی اغواگراست.
نت های تشکیل دهنده ی این عطر عبارتند از : چوب آبنوس ، خس خس ، مشک ، کهربا ، سدر
نارسیس رودریگز بلو نویر ادو پرفیوم با رایحه ی خنک برای استفاده در بهار و تابستان مناسب است.


11- john varvatos JV x NJ

ادکلن جان وارواتوس جی وی ایکس ان جی مردانه سال 2018

نتیجه ی همکاری خلاقانه جان وارواتوس و نیک جوناس عطر «JV x NJ» است : عطری پویا و غیرقابل مقاومت که با فرا رسیدن غروب و زنده شدن زندگی شبانه، انرژی و شادی شهر را به تصویر می‌کشد.

ادکلن جان وارواتوس جی وی ایکس ان جی مردانه در سال 2018 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد.

نت اولیه ی آن شامل رایحه ی نارنگی ماندارین، لیمو ترش سبز، فلفل صورتی ونت میانی متشکل از رایحه ی اسطوخودوس ، نعناع ، سالویا ، رزماری ، هدیون می باشد و نت پایه عبارت است از رایحه ی : چوب صندل سفید.

10.ادکلن مردانه برتر سال ۲۰۱۹ Initio Parfums Prives Oud for Greatness 2018

Initio Parfums Prives Oud for Greatness 2018

عطر و ادکلن ‏عود فور گریتنس از برند فرانسوی اینشیو که در سال ۲۰۱۸ نظر بسیاری از علاقه مندان عطر و ادکلن را به خود جلب کرد عطر اینیشیو عود فور گریتنس از از رایحه ای بسیار قدرتمند با رد بو و ماندگاری بسیار خوبی برخوردار است و با رایحه ای عودی و چوبی حس آرامش و نشاط را به شما منتقل می نماید با توجه به نوع رایحه اش این عطر را می توان عطری مردانه و زنانه (یونیسکس) نامید.

عود فور گریتنس عطری گرم و شیرین است و برای استفاده در فصول سرد سال بسیار توصیه می شود.
آکوردهای ادویه جات تازه، ادویه جات گرم و تند، عود، پچولی و آروماتیک در راس هرم بویایی این ادکلن مردانه و زنانه قرار دارد.

نت ابتدایی این عطر از ترکیب اسطوخودوس، زعفران، جوز هندی ساخته شده است که حسی نشاط آور را به شما منتقل می کنند در نت میانی از چوب صندل و در نت پایه از ترکیبات پچولی (نعناع هندی)، مشک استفاده شده است.

9. Dior Sauvage Eau de Parfum 2018

ادکلن مردانه ساواج 2019

عطر کریستین دیور ساواج ادو پرفیوم مردانه از برند بسیار موفق و معروف فرانسوی دیور که در سال ۲۰۱۸ معرفی و عرضه شد همانطور که میدانید اولین نسخه دیور ساواج در سال ۲۰۱۵ با غلظت ادو تویلت عرضه شد که سه سال بعد نسخه ادوپرفیوم نیز ارائه گردید تنها مشکل عطر ساواج این است که در هر زمان و هر مکان می توانید این عطر بسیار خوشبو و محبوب را استفاده کنید!

دیور ساواج ادو پرفیوم پس از ماندگاری بسیار خوبی بهره مند است و بطری این عطر بسیار شیک و جذاب طراحی شده است به طوری که درب این ادکلن به صورت آهنربایی بر روی بطری قرار میگیرد و حس خوبی را به شما منتقل می نماید.

عطر ادکلن ساواج ادوپرفیوم در گروه بویایی شرقی ، فورژه (سرخس گونه) دسته بندی می شود و آکوردهای اصلی ساختار بویایی آن عبارتند از ادویه جات تند، کهربا، آروماتیک، ادویه جات گرم، مرکبات و گلها
ساواج رایحه ای ملایم و تند دارد و برای استفاده در تمامی فصول سال مناسب به نظر می‌آید.

مطلب پیشنهادی: 10 عطر زنانه برتر سال 2019

در نت ابتدایی از ترکیبات ترنج و در نت میانی از فلفل سیچوان، اسطوخودوس، بادیان ختایی، جوز هندی و در نت پایانی از آمبروکسان و وانیل استفاده شده است.

8. Prada Luna Rossa Black

Prada Luna Rossa Black

عطر پرادا لونا روزا بلک عطری بسیار خوشبو و جذاب که در ادامه نسخه های پیشین سری لونا روزا ساخته شده است عطر پرادو لونا روزا بلک در گروه بویایی شرقی، چوبی قرار دارد و آکوردهای کهربا، مشک، بالزامیک، پودری و گیاهی (علفی) در هرم بویایی این عطر قرار دارد.
این عطر رایحه ای ملایم و تند دارد و در تمامی فصول به جز تابستان می تواند کارایی خوبی برای شما داشته باشد و نظر اطرافیانتان را به شما جلب کند لونا روزا بلک از پخش بو و ماندگاری نسبتاً خوبی برخوردار است و نمره 4.06 را از بین 687 رای کسب کرده است.
نت ابتدایی این ادکلن مردانه از ترنج و در نت میانی از سنبل ختایی، نعناع هندی (پچولی) و نت پایانی از کهربا، لوبیا تونکا، مشک ساخته شده است.

7. Givenchy Gentleman Eau de Parfum 2018

ادکلن مردانه جیونچی جنتلمن 2019

عطر جیوانچی جنتلمن ادو پرفیوم یکی دیگر از منتخبین این نظرسنجی میباشد از دیرباز ادکلن ژیوانشی جنتلمن در بین علاقه مندان به عطر و ادکلن جایگاه ویژه ای داشته است و همان گونه که از نام این محصول بر می آید نشانه متشخص بودن و وقار یک مرد می باشد. ادکلن جیوانچی جنتلمن ادو پرفیوم در گروه بویایی چوبی، آروماتیک دسته بندی شده است و روایح پودری، بالزامیک، ادویه جات گرم، وانیل و آبنبات از عناصر اصلی ساختار بویایی این عطر مردانه هستند.

جیونچی جنتلمن رایحه ای گرم و تند دارد و برای استفاده در روزهای سرد سال انتخابی مناسب به نظر می‌آید. این عطر از بین 566 رای توانسته نمره 4.01 را کسب نماید.
نت های تشکیل دهنده آن به ترتیب عبارتند از :
نت ابتدایی: فلفل سیاه، اسطوخودوس، ترنج
نت میانی: زنبق، دارچین، میخک
نت پایه: نعناع هندی، وانیل، بنزوئین، لوبیا تونکا

6. ادکلن مردانه برتر سال۲۰۱۹ Mont Blanc Explorer 2019

عطر مردانه Mont Blanc Explorer 2019

عطر مونت بلنک اکسپلورر در رده ششم این نظرسنجی قرار گرفته است این عطر مردانه رایحه ای بسیار خوب و تازه دارد جالب است بدانید بسیاری معتقدند اکسپلورر رایحه ای نزدیک به عطر بسیار موفق و محبوب کرید اونتوس دارد پس میتوانید با بودجه ای به مراتب کمتر رایحه ای نزدیک به این عطر گران را تهیه نمایید.

مطلب پیشنهادی: 8 عطر مردانه با ماندگاری بالا

مون بلان اکسپلورر در گروه بویایی چوبی، آروماتیک دسته‌بندی شده است و آکوردهای کهربا، مرکبات، آروماتیک، مشک و چوب عناصر اصلی ساختار بویایی این ادکلن مردانه را تشکیل داده‌اند.

ادکلن مردانه مون بلان اکسپلورر در این نظر سنجی با کسب نمره 3.96 از مجموع 796 رای توانست کسب کند. این عطر رایحه ای ملایم و تند شیرین دارد و عطری چهار فصل است و نت های تشکیل دهنده آن عبارتند از

نت ابتدایی: ترنج، فلفل صورتی، برگ گل
نت میانی: خس خس ، چرم
نت پایه: کاکائو ، چوب آکیگالا ، آمبروکسان ، نعناع هندی

5. Yves Saint Laurent Y Eau de Parfum 2018

Yves Saint Laurent Y Eau de Parfum 2018

عطر ایو سن لورن Y در سال ۲۰۱۸ توسط برند فرانسوی YSL با طراحی عطار معروف دومینیک روپیون عرضه شد بسیاری معتقدند که عطر وای رایحه ای شبیه به بلو شنل و یا دیور ساواج دارد ولی در عین شباهت رایحه این عطر قدرتمند یک ترشی خاص با عناصر سیب و زنجبیل دارد که آن را متمایز و خاص تر می نماید.
عطر ایو سن لورن وای مردانه رایحه ملایم و ترش و شیرین دارد و در گروه بویایی آروماتیک سرخس گونه یا فوروژه

دسته بندی می شود در هرم بویایی این عطر آکوردهای آروماتیک، ادویه جات تازه، میوه ای، چوبی، علفی و گیاهی وجود دارد.

ساختار نت های ادکلن وای:
نت اولیه: ترنج، زنجبیل، سیب
نت میانی: گل مریم، شمعدانی، سرو کوهی
نت پایه: وتیور، سدر، لوبیا تونکا، چوب صندل، کهربا، صمغ کندر

4. Giorgio Armani Armani Code Absolu 2019

Giorgio Armani Armani Code Absolu 2019

عطر آرمانی کد ابسولو عطری جذاب و دوست داشتنی از برند معروف و موفق جورجیو آرمانی در سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه شد این عطر در ادامه نسخه های قبلی آرمانی کد عرضه شده است بسیاری بر این نظر هستند که آرمانی کد ابسولو رایحه ای شبیه به آرمانی خود پروفومو دارد. این عطر مردانه رایحه ای گرم و شیرین دارد و از بطری بسیار شیک و زیبایی بهره می برد.

آرمانی کود ابسولو در گروه بویایی ادویه ای، شرقی قرار دارد و در ساختار بویایی این عطر ایتالیایی وانیل، آروماتیک، آبنباتی، بالزامیک، پودری قرار دارد.

این ادکلن مردانه از میان 529 رای توانسته نمره 4.29 را به خود اختصاص دهد.

در نت ابتدایی این عطر از ترکیبات سیب سبز و پرتقال ماندارین استفاده شده است همچنین در نت میانی از شکوفه نارنج، جوز هندی، بذر هویج و در نقطه پایانی چوب صندل، وانیل، دانه لوبیا تونکا تشکیل دهنده ساختار نتهای این عطر می باشد.

3. Terre D’Hermes Eau Intense Vetiver Hermès 2018

عطر هرمس Terre D'Hermes Eau Intense Vetiver Hermès 2018

عطر تق هرمس اینتنس وتیور هرمس عطری آرامبخش و مسحور کننده است.
بسیاری از علاقمندان به عطر و ادکلن هستید قطعا تا به حال نام ادکلن تق هرمس را شنیده اید که از روز عرضه شدنش تا به امروز تحسین بسیاری از مصرف کنندگان را در بر داشته است نسخه 2018 تق هرمس عطری با پایه و شدت بو وتیور است که برای آن دسته از افرادی که به دنبال عطری با رایحه وتیور (خس خس) هستند بسیار مناسب است.هرمس وتیور توسط عطرساز و طراخی به نام کریستن ناگل خلق شده است.

عطر مردانه تق هرمس اینتنس وتیور هرمس در گروه بویایی چوبی، آروماتیک دسته بندی میشود و رایحه ای خنک و شیرین دارد و برای استفاده در روزهای گرم سال گزینه ای خوب به نظر می رسد.

مطلب پیشنهادی پر بازدید: 15 عطر مردانه فوق سکسی

در ساختار بویایی این ادکلن مردانه آکوردهای مرکبات، آروماتیک، چوبی، سبز، ادویه جات گرم و خاکی از عناصر اصلی تشکیل دهنده این عطر میباشند.
نتهای هرمس وتیور عبارتند از
نت اولیه: ترنج، گریپ فروت، لیمو ترش
نت میانی: شمعدانی، فلفل سیچوان
نت پایه: پچولی (نعناع هندی)، وتیور(خس خس)، صمغ کندور، چوب عنبر

2. Bleu de Chanel Parfum 2018

عطر بلو شنل مردانه Bleu de Chanel Parfum 2018

عطر بلو د چنل پارفوم مردانه عطری خارق العاده و شگفت انگیز از کمپانی بسیار محبوب و لاکچری شنل که در سال ۲۰۱۸ معرفی و عرضه شد. نسخه پارفوم در ادامه دو نسخه پیشین این عطر که با غلظت های ادو تویلت و ادو پرفیوم عرضه شده بود ساخته شده است.

همانطور که مشخص است نسخه پارفوم نسبت به مدلهای قبل از غلظت و ماندگاری بیشتری برخوردار است شنل پارفوم رایحه ای صاف و تصفیه شده دارد که با رایحه آن در هر جایی که باشید خواهید درخشید.

ادکلن شنل بلو


استفاده از این ادکلن مردانه برای هر کس، هر سن، هر فصل و هر موقعیتی مناسب است و به دلیل منحصر به فرد بودن رایحه اش بدون شک علاقه شما را به خود جلب خواهد کرد.


ادکلن بلو د شنل پارفوم مردانه رایحه ای ملایم تند و شیرین دارد و عطری چهارفصل به شمار می آید این عطر دوست داشتنی در گروه بویایی چوبی آروماتیک دسته بندی می شود و در ساختار بویایی آن آکوردهای چوبی، آروماتیک، ادویه جات تازه، بالزامیک، پودری، علفی و سبز جزء عناصر اصلی این عطر می باشند.


بطری و بسته بندی این عطر در حقیقت شبیه به نسخه های قبلی آن می باشد با این تفاوت که رنگ نوشته های روی جعبه و شیشه مقداری تفاوت پیدا کرده است.


در سایت فراگرانتیکا بلو شنل پارفوم مردانه از بین 943 توانسته نمره بسیار خوب 4.21کسب کند.
ساختار نت های تشکیل دهنده این عطر عبارتند از
نت ابتدایی: درمنه، نعنا، ترنج، پودر لیمو
نت میانی: اسطوخودوس، شمعدانی، نتهای سبز، آناناس
نت پایانی: سدر، چوب صندل، لوبیا تونکا، چوب عنبر

1.ادکلن مردانه برتر سال۲۰۱۹ Tom Ford Ombré Leather 2018

عطر تلم فورد Tom Ford Ombré Leather 2018

و در نهایت مقام اول این نظرسنجی به عطر تام فورد آمبر لدر رسیده است جسورانه با رایحه ای قدرتمند و گیرا که نظر هر کسی را به خود جلب می کند. ادکلن تام فورد آمبر لدر عطری زنانه مردانه است با رایحه ای که در آن بوی چرم عنصر غالب این عطر می باشد.


بوی ادویه جات جادویی سرد با هل شروع می شود و چرم صاف و یکنواخت در کنار زنانگی یاس مخملی در میان آن که رایحه چرمی بسیار زیبایی را به ارمغان می آورد. لمس برگهای بنفش سبز تازه باعث خنک تر و مطبوع تر شدن آن می شود. و سرانجام پاتچولی بر روی خزه پایه دوست داشتنی Chypre خود را نمایان می نماید. شباهت کمی به چرم توسکانی وجود دارد و شما می توانید آن را به شکل آبکی تر تصور کنید اما چرم Ombre ویژگی های خاص خود را دارد. این عطر به مانند یک ژاکت لوکس سیاه چرمی بر روی پوست شما قرار می گیرد.


ادکلن آمبر لدر در گروه بویایی چرمی دسته بندی می شود و در هرم بویایی آن روایح چرم، انیمالیک (حیوانی)، گلهای سفید، ادویه جات گرم و کهربا تشکیل دهنده اصلی ساختار بویایی این شاهکار برند آمریکایی تام فورد میباشند.


این ادکلن زنانه و مردانه از پخش بو یا پراکندگی متوسطی برخوردار است ولی ماندگاری این عطر بسیار بالا است و برای کسانی که به دنبال ماندگاری بالا هستند آمبر لدر تام فورد پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است.

آمبر لدر در این نظرسنجی از بین حدود 1200 رای توانسته نمره بسیار عالی 4.36 کسب کند.
نت اولیه این عطر مردانه/زنانه از هل و در نت میانی از ترکیبات گل یاس و روایح چرمی و نت پایه از پچولی (نعناع هندی)، کهربا و خزه ساخته شده است.

ممنون که تا اینجا عطر الیسا را دنیال کردید و امیدوارم که باز هم به ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *