بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

معرفی عطر ساز های ثروتمند و مشهور دنیا

سلامی دوباره به الیسا پرفیومیای عزیز.

معرفی عطر ساز های مشهور

امروز اومدیم با یه مقاله ی جدید دیگه؛ ایندفعه میخوایم براتون از عطر ساز های مشهور و ثروتمند دنیا بگیم و با بعضی از اونا بیشتر اشنا بشیم.لطفا تا پایان این مطلب با ما باشید در ضمن برای خرید ادکلن اورجینال در قسمت فروشگاه در خدمت شما هستیم که می تونید با خیال راحت با کیفیت ترین عطر ها رو برای خودتون بصورت اینترنتی سفارش بدید.

الیور کرسپ olivier cresp

الیور کرسپ olivier cresp

الیور کرسپ olivier cresp

الیور کرسپ عطارمشهور و‌ارشد خانه عطرسازی firmenich میباشد الیور در خانواده ای متولد شد که با عطر و‌ادکلن اراباط نزدیک و تنگاتنگ داشتند و به خرید و فروش مواد خام عطرسازی مشغول بودند.
نام خواهر الیور کرسپ Francios caron بود که وی نیز به عطر سازی مشغول بود.

الیور کرسپ در برندهای معروفی چون Dolce&gabanna ، Dior ، carolina herrara ، Thierry mugler ، nina ricci ، Issey miyake ، paco rabanne و … فعالیت داشته است.
تبحر او به حدی است که درسال ۲۰۱۲ جایزه ی chevalier de lordre de artset des letter را برنده شد . از عطرهای طراحی شده توسط این عطر ساز مشهور عبارتند از :

  • carolina herrera ch edt for woman
  • D&G light blue edt for woman
  • Thierry mugler angel edp for woman
  • versace man eau fraiche edt for men

 

عطر ساز معروف، فرانسیس کردیجان Francis kurkdjian

فرانسیس کردیجان Francis kurkdjian

فرانسیس کردیجان Francis kurkdjian

از عطر سازان معروف و به نام در صنعت عطر سازی میتوان به فرانسیس کردیجان اشاره کرد . وی در سال ۱۹۶۹ میلادی در یک خانواده ارمنی در پاریس چشم به جهان گشود.

از علایق مهم فرانسیس در دوران جوانی رقص و اواز بود . در سال ۱۹۹۰ در سن ۲۱سالگی وی در یکی از موسسات فعال در زمینه عطر و لوازم ارایشی یعنی مدرسه ISIPCA در شهر ورسای فرانسه ثبت نام کرد و در مدت کوتاهی توانست پله های ترقی را به سرعت طی کند و به مدارک تحصیلی بالا دست پیدا کند . وی در سال ۱۹۹۵ در سن ۲۶سالگی برای برند ژان پل گوتیه عطر مردانه le male را طراحی و به بازار عرضه کرد.

این عطر از پرفروش ترین عطرهای مردانه در طول تاریخ میباشد . او‌در سال ۲۰۰۱ با هدف برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و افزایش رضایت آن ها کارگاه و آتلیه های عطر خود را به صورت مستقل تاسیس کرد . وی در سال ۲۰۰۸ لقب شوالیه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

chevalier des arts etdes letters

و در سال ۲۰۰۹ خانه عطر کردیجان یا به اختصار MFK را در یکی از بهترین و گرانترین خیابان های پاریس تاسیس کرد . این برند تجاری هم اکنون بیش از سیصد شعبه در سراسر دنیا دارد.

از برندهایی که وی با آن ها همکاری داشته میتوان به دیور ، ایوسن لورن ، نارسیس ، نینا ریچی ، آرمانی ، لانکوم ، دیویدوف ، ژوپ و …اشاره کرد.

برترین و محبوب ترین عطرهای فرانسیس کردیجان عبارتست از : عطر زنانه نویر پور فم ، باکارات رژ 540 ، لومیر نویر پور ، یونیور سالیس

آلبرتو موریلاس Alberto morillas

آلبرتو موریلاس Alberto morillas

آلبرتو موریلاس Alberto morillas

البرتو‌موریلاس یک عطر ساز اسپانیایی است که در سال ۱۹۵۰ متولد شد . آلبرتو موریلاس اولین کارش را با برند کارتیه شروع کرد . یکی از دلایلی که سبب معروفیت و مشهور شدن آلبرتو موریلاس میباشد این است که او مواد اولیه و مواد تشکیل دهنده عطر را به شدت مورد بررسی دقیق قرار میدهد و آن را بررسی میکند.

آلبرتو موریلاس خالق پرفروش ترین عطرهای جهان میباشد . او در سال ۲۰۰۳ برنده ی بهترین جایزه ی عطاری یعنی Francios coty شد ، نکته ی جالب در مورد این عطار این است که وی هیچ دوره تخصصی و آکادمی را برای این کار نگذرانده است و تمام کارهایش بر حسب علاقه و تجربه بوده است.

بهترین عطرهای آلبرتو موریلاس عبارتند از :

1. Bvlgari omnia
2. flower by kenzo
3. ck one
4. carolina herrera 212
5. carolina herrara 212 sexy
6. givenchy pi
7. acqua di gio
8. versace bright crystal

آلبرتو موریلاس میگوید : بدون حضور عطر نمیتوانم به زندگی ادامه دهم . عطر در من جاری است زمانی که میخوابم و هرگاه بیدار میشوم عطر حضور دارد.

از موفقیت های این طراح بزرگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • دریافت جایزه فرانسوا کوتی در سال ۲۰۰۳
  • تولید عطرهای میزنزیر Mizensir در سال ۲۰۱۵

عطر ساز مشهور حمید مراتی کاشانی Hamid merati kashani

حمید مراتی کاشانی Hamid merati kashani

حمید مراتی کاشانی Hamid merati kashani

حمید مراتی کاشانی طراح صاحب نام و‌مشهور ایرانی الاصل کمپانی عطرسازی است . از فعالیت های این طراح میتوان به استخدام در شرکت فرمنیخ سوییسی و فعالیت در شهر امارات و دبی اشاره کرد.

حمید مراتی کاشانی از معدود عطاران ایرانی است که شهرت جهانی را به دست اورد .
بیشتر کارهای حمید مراتی کاشانی با رایحه ی شرقی و oriental همراه است و مواد اولیه ی عطرهای از ایران و خاورمیانه میباشد .
از عطرهای بسیار مشهور که طراحی این عطار ایرانی است میتوان به دمارلی پگاسوس و دمارلی لیتون اشاره کرد.

بهترین عطرهای حمید مراتی کاشانی عبارتند از :

  • Halloween blue drop
  • parfums de marly pegasus
  • parfums de marly layton
  • parfums de marly darcy
  • valentina rosa assoluto

 

بیژن پاکزاد طراح عطر و‌ادکلن ایرانی

بیژن پاکزاد طراح عطر و‌ادکلن ایرانی

بیژن پاکزاد طراح عطر و‌ادکلن ایرانی

احتمالا تا کنون فکر میکردید که اکثر طراحان عطر و ادکلن های معروف جهان باید فرانسوی،ایتالیایی و… باشند و هرگز به ذهنتان نمیرسید که نام یک ایرانی حتی در میان طراحان عطر و‌ادکلن نیز بدرخشد.

بیژن پاکزاد طراح و تولید کننده ی لباس مردانه، عطر و ادکلن یکی از بهترین طراحان برای افراد مرفه و پولدار از سراسر جهان میباشد. محصولات این طراح با نام تجاری بیژن زبانزد خاص و عام هستند . بیژن پاکزاد در سال ۱۳۲۳ در خانواده ای بسیار ثروتمند در تهران متولد شد.

خانواده بیژن او را برای تحصیل به مدرسه ثروتمندان سوئیسی فرستادند که در آن جا متوجه سلیقه ی افراد ثروتمند شد . بیژن بعد از ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس دانشگاه میلز در شهر سنت گال یک گالری در اطراف شهر میلان تاسیس کرد .

بیژن در ۲۹سالگی برای زندگی به امریکا رفت و در آن جا یکی از گرانترین فروشگاه های دنیا را تاسیس کرد .

این فروشگاه مانند کاخی است که سبک مدیترانه ای را داراست .جالب است بدانید افرادی مانند باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش ، ولادمیر پوتین ، تونی بلر ، تام کروز و… در سال ۱۹۸۹ نام بیژن پاکزاد را در لیست شیک پوش ترین های جهان قرار دادند.

thierry wasser تیری واسر عطر ساز بزرگ

thierry wasser تیری واسر عطر ساز بزرگ

thierry wasser تیری واسر عطر ساز بزرگ

نام یکی از عطر سازان بزرگ که اکنون طراح ارشد کمپانی گرلن است تیری واسر میباشد . تیری واسر در سوئیس متولد شد و تحصیلات خود را در زمینه ی گیاهان دارویی ادامه داد و در نهایت وارد مدرسه عطر سازی ژیوودا که از مدارس معروف فرانسه است شد. در سال ۲۰۰۸ وارد کمپانی گرلن شد و عطر بسیار موفق آیدل را عرضه کرد.
از عطرهای معروف او میتوان به دیور ادیکت پرفیوم ، لانکوم هیپنوز ، گرلن ایدل ، آرمانی دایموند زنانه و … اشاره کرد.

نیکولاس دبری Nicolas de barry

نیکولاس دبری Nicolas de barry

نیکولاس دبری Nicolas de barry

نیکولاس دبری درسال ۱۹۴۸ در پاریس متولد شد نیکولاس بری در سال ۱۹۹۲ وارد حرفه طراحی عطر شد . نیکولاس دبری به عنوان طراح عطر در برزیل به طراحی انحصاری در رایحه های خاص برای تولیدکنندگان عطر پرداخت . او در سطح جهان ورک شاپ و کلاس های متعددی در زمینه طراحی عطر برگزار کرد . او‌ کتب متعددی پیرامون طراحی عطر نوشت و موفق به اخذ جایزه شوالیه هنر و ادبیات از وزارت فرهنگ فرانسه شد . وی به طراحی عطرهای خاصی مانند عطر مردانه شاه جهان ، عطر مردانه جورج سند ، عطر زنانه کویین مارگوت ، عطر زنانه ممتاز محل ، عطر مردانه لویی پانزدهم ، عطر زنانه ملکه سی سی پرداخت.

ژان کلود النا jean claude ellena

ژان کلود النا jean claude ellena

ژان کلود النا jean claude ellena

ژان کلود النا ملقب به جادوگر عطرها از عطاران برجسته در جهان میباشد . النا عطار منتخب برند هرمس میباشد و طرفدارانش در سراسر جهان اورا بی نظیر میدانند . النا و دومینیک روپیون در لیست برترین عطارهای جهان قرار دارند.
زان کاود النا از ۱۷ سالگی به این حرفه مشغول شد . پدر النا ، خانواده و دخترش نیز در حرفه عطاری مشغول بوده اند .
ژان کلود النا بیان داشته است که پدرم همیشه قبل از اینکه چیزی را بخورد یا بیاشامد آن را به بینی خود نزدیک میکرد.
همچنین میگوید:

«عطر سازی سرنوشت پدرم بود.»

اگر طرفدار برند هرمس هستید باید بدانید که النا بیشترین فعالیتش را در زمینه برند هرمس انجام داده است که بهترین آن ها عبارتند از :

  • Terre d’Hermes
  • Jour d’Hermes
  • Elixir des Merveilles
  • Voyage d`Hermes

امیدواریم این مقاله برای شما جذاب و مفید واقع شده باشد ، به زودی با جدید ترین مقاله ها از دنیای عطر و ادکلن در خدمت شما خواهیم بود .

با تشکر از همراهی شما🙏🏻
گروه عطر الیسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *