بلاگ, مجله خبری عطر و ادکلن

چرا عطر و ادکلن ها ماندگاری سابق را ندارند؟

شاید این سوالی است که اغلب مصرف کنندگان عطر و ادکلن در پی پاسخ آن هستند.گاهی شما عطری می خرید که قبلا هم از آن استفاده کرده اید، اما متوجه می شوید که آن عطر رایحه  و ماندگاری  قبل خود را ندارد. وقوع این امر برای اشخاص مسنتر بیشتر امکان پذیر است ، چرا که عطرهای بسیار قدیمیتر و کلاسیک دیگر ماندگاری و رایحه ی سابق را ندارند. اما اگر شما از آن مصرف کنندگانی هستید که در سالهای اخیر شروع به خرید عطر و ادکلن کرده اید و یا عطری را به طور مداوم استفاده نمیکنید احتمالا متوجه  تغییر در رایحه و ماندگاری عطرها نمیشوید.

در اینجا سعی شده است به این سوال  پاسخ داده شود .

عوامل بسیاری برای تغییر فرمول عطر و ادکلن ها وجود دارد. برای مثال برخی از برندها ترکیبات ارزانتری را در تولیدات عطر و ادکلن های خود استفاده می کنند تا قیمت فروش پایه پایین تر و خریداران بیشتری را جذب کنند. گاهی برخی از مواد اولیه جایگزین می شوند به طور مثلا به جای چوب صندل استرالیایی که دیگر استفاده نمیشود، چوب صندل هندی استفاده میشود. به این ترتیب نتیجه کار کاملا متفاوت است و ترکیب عطری تا حدی تغییر کرده و دیگر رایحه ی سابق را ندارد.

گاهی برخی از مواد تشکیل دهنده اولیه ، مانند بعضی از گل ها و چوب های خاص ، کمیاب میشوند. همچنین در مورد ترکیبات اولیه به دست آمده از حیوانات مانند مشک و… ، قوانین حمایت از حیوانات،باعث شده است که استفاده از آنها محدود و حتی ممنوع شود. برای مثال در سال ۲۰۰۴ اتحادیه اروپا استفاده از هرگونه محصولات اولیه حیوانی مانند مشک را ممنوع کردند.

جدا از اینکه هر خانۀ عطرسازی شیمیدانهایی خبره داره که کارشون بررسی سلامت عطر روی پوست مصرف کننده هست تا به شما این اطمینان رو بدند که محصولی که خریداری میکنید دارای کیفیتِ بهداشتی مناسبی هم هست. دقت کنید که وقتی غلظت مجاز هرکدوم از اسانس ها (مواد تشکیل دهنده رایحه) در عطر و ادکلن توسط نهادهای نظارتی بهداشتی (در راس اونها IFRA) مشخص شده، غلظت بیشتر از این حد مجاز می تونه خطرساز باشه.

در موارد دیگر ، برخی از مواد اولیه تشکیل دهنده عطر ها مورد تایید پزشکان نیست و طراحان عطر مجبور به تغییر فرمول عطریات میشوند. اما مهمترین مطلب که باید در نظر داشت این نکته است که محصولات اولیه شیمیایی جایگزین مواد کاملا طبیعی شده ، ودر سالهای اخیر، رایحه های بسیار شبیه ولی کاملا متفاوت دارند.

برای مثال رایحه ی گل یاسمن در کشور فرانسه در سال ۲۰۱۰ با همان رایحه در سال ۲۰۱۱ متفاوت است.

پس بنابراین میتوان به این نتیجه  رسید که مقداری تفاوت در رایحه و ماندگاری یک عطر در تولیدات سال های مختلف بدیهی و اجتناب ناپذیر است.

یاد آوری این نکته نیز در پایان ضروری است که اصولا ماندگاری یک عطر امری کاملا نسبی است و به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

  • سیستم تعریق و متابولیسم بدن
  • سبک رایحه عطر ( گرم یا خنک)
  • جنس پوست شما (چرب یا خشک)
  • نوع پارچه پوشاک شما
  • فصل و دمای محیط
  • مقدار اسپری کردن

 

امیدواریم با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله با انتخاب رایحه  مناسب از خرید عطر خود راضی بوده و از آن لذت ببرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن پشتیبانی :   ۰۲۱۴۴۷۳۵۴۲۴      

کلیه عطر و ادکلن های موجود در سایت عطر الیسا اصل بوده و تا یکماه حتی در صورت باز نمودن و استفاده شامل ضمانت و تضمین اصالت میباشد و این مورد در فاکتور ارسالی نیز به صورت کتبی قید میشود، پس در کمال اطمینان سفارش خود را ثبت نمایید.

8f570b58
ارسال رایگان و فوری
کادو پیچ رایگان
امکان پرداخت در محل تهران
7 روز هفته ، 24 ساعته
ضمانت اصل بودن کالا

با ما همراه باشید

سبد خرید
سایدبار