مجله خبری عطر و ادکلن

روش های انتخاب عطرهای تابستانی


وقتی پای عطرهای تابستانی به میان می‌آید ذهن‌ ما ناخودآگاه متوجه رایحه‌هایی می‌شود که حس خنکی را تداعی کنند. اما این احساس دلچسب خنکی بستگی به یک انتخاب درست دارد بخصوص وقتی پای عطرهای فرار تابستانی در میان باشد.اصولا ماندگاری ادکلن های تابستانی را نمی‌شود با عطرهای گرم و شیرین پاییز و زمستان مقایسه کرد اما دست کم می‌شود در میان عطرهای تابستانی سراغ آنهایی را گرفت که ماندگاری مناسبی دارند. این نوشته نگاهی دارد به  انتخاب رایحه‌های تابستانی و ترفندهایی برای ماندگارتر شدن آنها.


رایحه‌های تابستانی‌ ماندگاری کمتری دارند 

عطرهای شیرین ماندگارتر بوده و سردی هوا هم به ماندگاری‌شان کمک می‌کند و این درست برخلاف اتفاقی است که در روزهای گرم سال در انتظار عطرهای خنک است. گرمای هوا به پخش بیشتر رایحه کمک می‌کند و همین باعث می‌شود اثر عطر در روزهای گرم خیلی زود کم‌رنگ شود.از سوی دیگر تعریق زیاد در روزهای تابستانی هم باعث می‌شود تا شما نیاز بیشتری به استفاده از عطر و ادکلن پیدا کنید چون رایحه دلنشین انتخابی شما به خاطر همین تعریق خیلی زود اثرش را از دست می‌دهد. خلاصه کلام اینکه در روزهای گرم تابستان نمی‌توانید انتظار داشته باشید رایحه دلنشین دلخواه‌تان تمام روز با شما بماند البته این رایحه در همان زمان کوتاه هم به قدر کافی پخش می‌شود و دقیقا به همین دلیل است که شما در فصل تابستان بیشتر از هر فصل دیگری رایحه‌ عطر اطرافیان‌تان را حس می‌کنید. برای ماندگار شدن عطرهای خنک تابستانی شما یک راه ساده در پیش دارید و آن هم چیزی نیست جز تکرار دفعات استفاده از ادکلن!

اول کرم مرطوب کننده و بعد عطر

یک راه ساده برای آنکه عطر تابستانی که انتخاب می‌کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد، این است که غلظت روغن آن بالا باشد. رطوبت پوست خود شما هم می‌تواند تضمین‌کننده ماندگاری عطر باشد. معمولا پوست‌های خشک ظرفیت مناسبی برای نگهداشتن مولکول‌های عطر ندارند بنابراین اگر پوست خشکی دارید، بهتر است حتما قبل از استفاده از عطر پوست‌تان را چرب و مرطوب کنید. به طور کلی چربی روی پوست تاثیر زیادی در ماندگاری عطر روی بدن دارد، پس بهتر است همیشه به‌خصوص در روزهای گرم تابستانی اول از کرم‌های چرب و مرطوب کننده‌ها استفاده کنید و بعد سراغ ادکلن بروید.

چند روش ساده برای ماندگارتر شدن

اینکه عطر را به کدام قسمت پوست‌تان اسپری کنید، خودش یکی از فاکتورهای مهم در ماندگاری آن است. برای اینکه عطرهای سرد و تلخ تابستانی ماندگاری بیشتری روی پوست‌تان داشته باشند باید آن را روی نقاطی از پوست که نبض دارند مثل مچ دست، کنار گردن، پشت گوش، پشت آرنج، زیر گلو و حتی پشت زانو و روی مچ پا اسپری کنید (به این ترتیب اجازه می‌دهید رایحه عطر از پایین به بالا جریان داشته باشد) ضربان نبض در این نقاط باعث حرارت بیشتر و در نتیجه پخش بیشتر و بهتر رایحه عطر می‌شود.در حقیقت در این نقاط فاصله رگ‌ها از سطح پوست به کمترین حد ممکن می‌رسد و در همین نقاط رگ‌های خونی حرارت بیشتری از خودشان نشان می‌دهند و به صورت یک پمپ کوچک عمل می‌کنند که همین باعث می‌شود رایحه عطر بهتر پخش شود. موها را هم دست کم نگیرید اسپری کردن عطر روی موها باعث می‌شود تا رایحه عطر تمام روز همراه شما باشد!

سرد و خنک فقط همین!

اول اینکه در روزهای گرم تابستان دور تمام عطرهای گرم را خط بکشید حتی به قیمت ماندگاری‌شان. عطر و ادکلن‌هایی با رایحه سرد و خنک تنها انتخاب شما در روزهای گرم تابستانند. عطر خنک هم عطری است که در شما احساس خنکی دلچسبی ایجاد کند. انتخاب این عطر هم اصلا سخت نیست کافی است عطر یا ادکلنی را انتخاب کنید که باز کردن در آن و بوییدنش همان باشد و احساس برخورد نسیم ملایم و دلنشین بهاری با پوست شما هم همان!

بخوانید و بخرید!

برای اینکه بتوانید یک عطر تابستانی مناسب انتخاب کنید قبل از اینکه رایحه عطر هوش از سرتان ببرد باید به پایه‌های تشکیل‌دهنده آن فکر کنید. رایحه‌هایی بر پایه نعناع هندی، چوب درخت سدر و صندل سفید، شکوفه لیمو، آویشن، چوب خیس شده و برگ ماندارین از آن رایحه‌های دلچسبی هستند که بوییدن‌شان مساوی است با احساس دلچسب خنکی. حق با شماست تشخیص این رایحه‌ها تنها با بوییدن امکان‌پذیر نیست یا دست‌کم نیاز به مهارت و تجربه لازم دارد اما شما می‌توانید قبل از اینکه تصمیم به خرید عطر بگیرید، مطالعاتی مقدماتی داشته باشید و با آگاهی قبلی راهی خرید شوید یا حتی از فروشنده‌ها بخواهید راهنمایی‌تان کنند.

 به خنکای تابستان

در فصل گرم تابستان بهتر است به جای عطرهایی با رایحه شیرین به عطرهایی که رایحه‌ای خنک، ترش، تلخ و سرد، جنگلی و وحشی دارند، فکر کنید. استفاده از این رایحه‌ها به‌خصوص رایحه‌های خنک و ترش در فصل تابستان با کاهش حس گرمای محیط نه‌تنها در شما بلکه در اطرافیان‌تان هم حس سرمای خوشایندی ایجاد می‌کنند.یادتان باشد عطر‌های ترش معمولا عطرهایی هستند که طعم مرکبات را به ذهن شما تداعی می‌کنند. این عطرها ناخودآگاه القاکننده حس طراوات، خنکی و شادمانی‌اند و این دقیقا همان چیزی است که شما برای روزهای گرم تابستان به آن نیاز دارید. مهم‌تر از آن اینکه عطرهای سرد و ترش ناخودآگاه آرامش روحی و رفع خستگی را هم برای شما به دنبال دارند.

معجون جادویی در گرم‌ترین فصل سال

عطر مناسب برای روزهای تابستانی عطری است که به شما احساس خنکی همراه با حس تازگی القا کند. معمولا عطرهایی که اساس آنها بر پایه گروه مرکبات معطر طراحی شده همین حس خنکی را در شما ایجاد می‌کنند. ترکیبات این گروه در برگیرنده برگ‌های مرکبات است. در این گروه بویایی، رایحه‌های خنک و شاداب مرکبات با گیاهان معطری مثل نعناع، زیره، رزماری، ترخون، آویشن و بسیاری گیاهان معطر دیگر ترکیب شده و نتیجه هم این می‌شود که رایحه‌ نهایی حسی شاداب و خنک را در شما زنده می‌کند. البته این نکته را هم به یاد داشته باشید که این گروه از عطرها با وجود خنکی دلچسب‌شان ماندگاری چندانی ندارند با این حال معجونی جادویی در گرم‌ترین روزهای تابستان هستند و روح و جسم را با رایحه خنک و دلنشین‌شان نوازش می‌دهند. ادکلن‌هایی مثل چای سبز (الیزابت آردن)، کول واتر فروزن (دیویدوف) و رویال واتر(گرید) از عطرهای خنکی هستند که در این گروه قرار می‌گیرند.

میوه‌‌ای‌های خنک!

اگر طرفدار عطرهایی با رایحه میوه‌ای هستید یادتان باشد درتابستان فقط مجازید به عطرهایی فکر کنید که طعم میوه‌های تابستانی به‌خصوص میوه‌هایی چون خیار، کیوی و هندوانه را در ذهن‌تان زنده می‌کنند.


برای انتخاب عطر و ادکلن خنک میتوانید، در قسمت منو سایت به گزینه جستجوی پیشرفته رفته رایحه،طبع و جنسیت مورد نظرتان را مناسب با بودجه دلخواه تان انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *